Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 19646 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #140 Gepost op: 30-04-2021, 12:39:28 »
Alle aandacht ging naar Philip die teveel naar links gooide  ::rofl::, maar volgens mij waren die vliegtuigjes voornamelijk gevouwen vanuit een ontwerp dat Sven heeft bedacht.  ::vergroot::
Nee hoor, Philip zwoor bij een model uit zijn jeugd. Sven wilde later wel dat hij met zijn ontwerp ging gooien, maar Philip bleef stug doorvouwen met zijn eigen vliegtuigjes.
EDIT: Oh wacht, ik snap wat je bedoelt. Sven die hem buiten beeld een ander model heeft aangesmeerd. Ja, dat zou een leuke zijn! ::rofl::

Maar ik kan toch maar moeilijk geloven dat Sven de Mol is. Hij was in de atoombunker heel passief, en na de parkwandeling heb ik hem afgeschreven. Daar stond hij op een pracht van een molpositie, en deed hij helemaal niets. Daarna nog, bij de Strijd tegen de mol zichzelf enorm in de kijker spelen met verkeerd op de sup staan, is toch ook geen mollen? Wat win je daar nou mee? Er was al een uur voorsprong voor de mol opgebouwd bij de vorige proef.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2021, 12:56:21 door Molest »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #141 Gepost op: 30-04-2021, 13:54:38 »
En ik kan heel moeilijk geloven dat het Lennart is. Annelotte geloof ik ook niet meer in. Philip dat zou een stunt zijn. In ieder geval heeft hij wel veel fout gedaan.
Maar ik blijf toch bij Sven als je vanaf 1 kijkt tot nu toe, heeft hij veel molactietjes gedaan, bij die atoombunker is hij wel degelijk op een bomstoel gaan zitten ( kun je passief noemen) waardoor hij invloed kreeg op het geld. Hij deed toch blijkbaar iets goed want hij werd er niet uitgestemd.

Dat subboard is dan weer te duidelijk dus dan is het geen molactie? Waarom zou een kandidaat dat doen? Je hebt  Sven afgeschreven na de parkwandeling. Daar vond ik ook Annelotte verdachter. En Philip die zijn hond meteen losliet. Maar hij kwam wel met het briljante idee met een stok te gooien😉

.En ik heb geleerd op het forum dat passief zijn een prima moltactiek is.....😉

Molest met die hondenopdracht heb je volgens mij wel een punt. Maar alles bij elkaar heeft hij zeker vaak iniatief genomem om bij bepaalde opdrachten te komen en wat mij betreft best veel opdrachten verpest en is daar meestal mee weggekomen. Dat is wat een mol moet doen. Zie topic en zie de afleveringen.

Ik was ook van Jasmien afgestapt omdat iemand een hele goede opmerking op het forum maakte.  Als het moet stap ik net voor de finale nog over , maar nu blijf  ik bij Sven🍺
« Laatst bewerkt op: 30-04-2021, 14:01:39 door Lonneke*L »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #142 Gepost op: 30-04-2021, 14:04:25 »
Ik moet zeggen, misschien wil ik wel te graag iemand wegstrepen. Want ik heb er nog steeds drie over waartussen ik twijfel, en dat vind ik eigenlijk al teveel. En bij wie ik ook alle drie de nodige vraagtekens heb. Zal je straks zien dat ik de verkeerde heb weggestreept.
:)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #143 Gepost op: 30-04-2021, 17:12:57 »
Nee hoor, Philip zwoor bij een model uit zijn jeugd. Sven wilde later wel dat hij met zijn ontwerp ging gooien, maar Philip bleef stug doorvouwen met zijn eigen vliegtuigjes.
EDIT: Oh wacht, ik snap wat je bedoelt. Sven die hem buiten beeld een ander model heeft aangesmeerd. Ja, dat zou een leuke zijn! ::rofl::



Ja, kan wat vergezocht zijn van mij hoor. Het is meer dat Sven zelf ook begon over sabotage. En tja, ik heb ook weleens de verkeerde mol te pakken.  ;D

Bij de parkwandeling vond ik Sven juist wel verdacht. Volgens mij had hij zelf de aanzet gegeven tot het verkeerde geslacht van de hond (vrouwtje bleek mannetje). Ik ben het wel eens dat hij verder best passief was in die opdracht.

Ik moet ook zeggen: Lennart met zijn selectieve hypnose en zijn 10000 uit de pot-actie, Annelotte die met haar pasvragen geen geld in de pot brengt, Philip die heel onhandig (wel handig voor een mol  ::vergroot::) geld wegspeelt...
Ook allemaal verdacht.

Ik blijf wel in deze tunnel, maar durf niemand uit te sluiten.  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 30-04-2021, 17:18:34 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #144 Gepost op: 1-05-2021, 10:49:24 »
...
Maar ik kan toch maar moeilijk geloven dat Sven de Mol is. Hij was in de atoombunker heel passief, en na de parkwandeling heb ik hem afgeschreven. Daar stond hij op een pracht van een molpositie, en deed hij helemaal niets.

Dat waren ook precies de momenten waarop ik 2x de K van kandidaat bij z'n naam in mijn notities heb  gezet. Ik geloof er ook niet in, ondanks dat hij wel verdachte acties heeft (alpenhoorn, bomtafel) en de mol gaat denk ook niet aan een rotswand hangen om het geld te verdubbelen. Zou hij daar 's nachts nog hebben willen mollen als hij en Philip niet vanwege onweer moesten stoppen? Het kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #145 Gepost op: 1-05-2021, 11:19:23 »
De rotswand komt inderdaad kandidaats over, maar ze zijn er wel voortijdig afgehaald en Sven sputterde/klaagde wel van tevoren dat ze het moesten gaan doen. Uiteindelijk is het Philip die het aan wil gaan en gaat Sven daarin mee. Vind dit hier vooral een kandidaten-punt voor Philip eigenlijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #146 Gepost op: 1-05-2021, 18:55:47 »
Kandidatenpunten voor beide heren. Je zal toch wel gek zijn om een hele nacht in een tentje aan een bergwand te gaan hangen voor een lullige paar duizend euro terwijl andere kandidaten zonder te verblikken of verblozen een veelvoud daarvan weer uit de pot spelen voor een paar pasvragen? Nee, al die ontberingen aangaan is echt enorm kandidaats.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #147 Gepost op: 1-05-2021, 20:00:29 »
Mja, ook wel eens dat dit een rare plek is voor een mol. Het blijft natuurlijk wel de vraag of dat de bedoeling was (een mol kan soms onverwacht op een gekke plek belanden) en natuurlijk of Sven en Philip het de hele nacht zou volhouden. Als een van hen de mol is, dan niet natuurlijk.  ;D

In deze editie vind ik het lastig dat de 4 overgebleven kandidaten allemaal zeer verdachte dingen hebben gedaan. Maar ook allevier dingen die een mol naar mijn idee nooit zou doen. Maar ja, een van hen moet het toch zijn. De rotswand van Sven valt dan misschien wel in het rijtje onmols, maar wat mij betreft blijven er genoeg individuele acties van hem over die wél mols zijn. Ik houd het daarom bij Sven, maar durf echt niet uit te sluiten dat het iemand anders is.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #148 Gepost op: 2-05-2021, 10:34:12 »
De ergernis van Sven op het slecht gooien van Philip en het onnodig bijsturen. De zoveelste keer dat Sven door de mand valt als kandidaat.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #149 Gepost op: 2-05-2021, 11:06:27 »
Ik vraag me toch af of die ergernis van Sven niet er te dik bovenop ligt...  ;D Maar het kan zeker zo zijn dat ik spoken zie, haha.

De reeks van vier/vijf rondjes die Sven met graffiti niet kan onthouden... Zijn rol bij de videoclip in afl. 5... De bomstoel met Annelotte... Dat zijn momenten waarop mijn molradar toch heel erg hard afgaat.

Tegelijkertijd zou het me niet verbazen als Philip of Lennart de mol is (Annelotte vind ik het meest onlogisch eigenlijk).  ::rofl:: Maar ook zij hebben acties gedaan die niet gebruikelijk zijn voor een mol.

De rotswand en het gemopper van Sven zijn niet logisch voor de mol... Maar waarschijnlijk doet de mol sowieso onlogische dingen. Dus kom ik hier uit. Wel met twijfels hoor, het is lastig dit seizoen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #150 Gepost op: 2-05-2021, 11:55:04 »
Hij moppert niet zo veel meer. Hij maakt ook grapjes en lacht meer. Ook in de filmpjes achter de schermen. Hij is wat minder spontaan, denk ook wat gespannen soms omdat hij de mol is. Dan reageert hij niet terwijl ik dan denk, een kandidaat zou hier toch wel reageren? Tuurlijk hoort het mopperen wel bij zijn karakter, maar voor mij is dat niet zo erg of te uitgesproken, dat ik denk dat hij de mol daarom niet zou kunnen zijn. ::)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #151 Gepost op: 2-05-2021, 11:58:37 »
Ik hoop dat hij de finale haalt!

Favoriete kandidaat. Doet me wat denken dan Bart, maar hij heeft nog meer dat gezellige in hem en ik vind hem iets droger  ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #152 Gepost op: 2-05-2021, 12:06:36 »
Ik hoop dat hij de finale haalt!

Favoriete kandidaat. Doet me wat denken dan Bart, maar hij heeft nog meer dat gezellige in hem en ik vind hem iets droger  ::rofl::

Hoop ik ook, Convans😉.
Vind ook die droge humor leuk😀

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #153 Gepost op: 2-05-2021, 12:23:14 »
Hij moppert niet zo veel meer. Hij maakt ook grapjes en lacht meer. Ook in de filmpjes achter de schermen. Hij is wat minder spontaan, denk ook wat gespannen soms omdat hij de mol is. Dan reageert hij niet terwijl ik dan denk, een kandidaat zou hier toch wel reageren? Tuurlijk hoort het mopperen wel bij zijn karakter, maar voor mij is dat niet zo erg of te uitgesproken, dat ik denk dat hij de mol daarom niet zou kunnen zijn. ::)

Dat is ook waar.  ::ok::
Die gespannenheid denk ik ook te zien. En ook zijn reactie op de 10.000-actie van Lennart... Ik kreeg zelf de indruk (stiekem heb ik ook al een tijdje tunnelvisie op Sven  ;) ) dat mol Sven dit niet had verwacht.  ::rofl::

Als Sven de mol is, hulde voor de bomstoel-opdracht.  ::bravo:: Volgens mij heeft hij stiekem best veel uitgespookt. En zijn droge humor waardeer ik ook! Leuke molkandidaat dus.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #154 Gepost op: 2-05-2021, 14:29:01 »
Ik denk dat Sven een kandidaat is die al heel lang denkt goed te zitten op Philip. Hij houdt hem zó in de gaten en vertrouwt hem voor geen meter. Philip verdenkt Sven dan weer, want Sven maakt hem zó verdacht, dat moet de mol wel zijn (mogelijk versterkt door de test na de bunkeropdracht, waar Philip noodgedwongen op 1 persoon inzette en (met geluk) doorging). Ondertussen is de echte mol misschien wel de lachende derde: Lennart?

Het verklaart mogelijk ook waarom Sven bij de bomstoel koos voor 1 joker. Hij is immers zo overtuigd dat hij aan een joker genoeg heeft en ten op zichte van de anderen. Annelotte heeft er wel 5, maar zit zij wel op de juiste mol? Misschien gaat Sven er zelfs vanuit dat zij hem gaat verdenken, omdat hij zo snel tevreden is met 1 joker.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #155 Gepost op: 2-05-2021, 22:50:12 »
Als het nou nog niet duidelijk is........ >:D

Sven verspeelt 1000 euro met Hans en Grietje.

Ik had het idee dat de mol de opdracht met het verstoppen wilde laten slagen.
Het zou lullig zijn als je als mol met voorkennis Lennart of Annelotte zou ontdekken. Daarom zei hij denk ik ook tegen Philip waar ga je heen. Blijf maar hier.

 Wat ik nog opmerkelijker vond was hoe hij om de woorden van Annelotte heen draaide. Nachtkastje was een commode volgens hem.  Slipje was een string en nog wat anders. Het was Lennart die de woorden slipje en nachtkastje noemde. Jammer voor Sven, maar zijn poging mislukte. Ik vond de beschrijvingen van Annelotte ook behoorlijk goed.

Of hij hoogtevrees heeft weet ik niet. Dat tentje op de rotswand durfde hij in ieder geval wel. Feit is dat hierdoor geen geld verdiend kon worden.

Sven lijkt ook het minst flabbergasted dat Philip eruitvliegt.

En het mooiste is dat hij overal mee weg is gekomen😀 Ik denk wel dat hij in de finale
door Lennart en Annelotte, als ze weer bijzinnen zijn gekomen, ontmaskerd gaat worden.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 08:59:18 door Lonneke*L »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #156 Gepost op: 2-05-2021, 23:35:20 »


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #157 Gepost op: 2-05-2021, 23:39:12 »

Lijkt er wel een beetje op, maar denk het niet.
Waarom zouden ze dit doen? Zo'n risico, en dan zou Annelotte ook een ongelofelijk voordeel krijgen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #158 Gepost op: 2-05-2021, 23:49:48 »
Lijkt er inderdaad op. Maar als die aanvaller echt de mol is, hadden ze er denk ik wel voor gezorgd dat zijn gezicht niet herkenbaar was. Dus ik ga er niet vanuit dat dit de mol is maar gewoon iemand van de productie.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #159 Gepost op: 2-05-2021, 23:51:03 »
t lijkt gewoon convenient in combinatie met dat ie ff niet in zijn harnas zat toen..
Maar t is idd een oneerlijk (mogelijk) voordeel voor 1 kandidaat, dus ja...