Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56788 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #600 Gepost op: 7-05-2021, 13:54:50 »

Had iedereen gekeken behalve Annelotte, dan viel er helemaal niets te bieden en had ze de vrijstelling voor het symbolische bedrag voor 1 euro kunnen krijgen. Immers zou er dan geen tegenbod zijn en had ze dus automatisch het hoogste bod gehad en zou de doordat iedereen had gekeken ook automatisch een goed filmpje hebben laten afspelen.
Vandaar dat pact dat Annelotte sloot in het begin. Dat zou hopelijk leiden tot een paar kandidaten die niet zouden kijken en dat is gelukt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #601 Gepost op: 7-05-2021, 13:58:59 »
En als ze alsnog als enige niet had gekeken, was er geen man overboord. Dan was er 2.000 euro uit de pot gegaan. Of had ze misschien nog iets hoger kunnen bieden. (Maar geen 10K, natuurlijk).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #602 Gepost op: 7-05-2021, 15:53:36 »
Zelden heb ik mijn eigen mening zo eloquent door een ander verwoord zien worden.   ::respect::

 ::trots:: ::hug::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #603 Gepost op: 7-05-2021, 17:28:13 »
Maar de Mol is toch onder de radar gebleven?
Iedereen zat op Philip en die was niet de Mol.
...

Dat klopt, maar dat is een constatering achteraf (nadat iedereen geboden had).

Het ging mij om de vraag: hoeveel risico neemt een mol vooraf met zijn bod? En dan lijkt het me - om eerder genoemde redenen - niet aannemelijk dat deze zo'n hoog bod zal doen.

...
Dus ongeacht het bod van 10.000 euro is Lennart daarmee niet verdacht geworden. Verder bestaat er - zoals ik al eerder heb opgemerkt - geen 'handboek soldaat' voor de Mol waarin staat dat hij bij veilingen nimmer het hoogste bod mag uitbrengen. Kortom: die 10.000 euro uit de pot zou wel eens een geniale Molactie van Lennart kunnen zijn.

Ik moet bekennen dat het opmerkelijk is dat Lennart (mol of kandidaat) door de anderen blijkbaar niet verdacht wordt. Zeker met die in het oog springende zaken als de vliegtuigcrash, de veiling en "euhh" zeggen. Blijkbaar hebben ze verder geen molgevoel bij 'm. En dan ben ik er - samen met hen - ingetuind.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 17:30:45 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #604 Gepost op: 7-05-2021, 17:46:30 »
Lennart doet me soms een beetje aan George denken. Die had er ook zo'n lol in om anderen voor de gek te houden door zichzelf wat onnozel voor te doen. Ook toen we nog niet wisten dat hij de Mol was zag je dat; denk bijvoorbeeld aan Angela te weinig geld teruggeven na een mislukte opdracht. We hebben Lennart al heel wat grapjes zien uithalen met een uitgestreken gezicht (het te warme water, niet de instructies van Gilles bij de bomtafel uitvoeren, de onderbroek die hij al twee weken aan heeft) dus ik kijk heel erg uit naar zijn streken in aflevering 9, want zo iemand maak je toch de Mol? ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #605 Gepost op: 7-05-2021, 18:31:41 »
Het forum gaat een tweede keer ten onder gaan in België. Jammer, maar als jullie het niet willen zien in Annelotte en zelfs Sven verdachter vinden, dan kan ik er weinig aan doen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #606 Gepost op: 7-05-2021, 18:43:51 »
Het zou inderdaad een scenario als twee jaar geleden worden als Annelotte de Mol is. Want ook toen kreeg de Mol hier de minste stemmen van de drie. Oei. :D

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #607 Gepost op: 7-05-2021, 18:46:06 »
Ga nu toch vol voor Lennart. Zijn reactie bij de laatste eliminatie zegt genoeg.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #608 Gepost op: 7-05-2021, 20:15:41 »
Ja, ik twijfel eigenlijk ook nog enorm, maar als ik nu nog in het spel zat ging ik noodgedwongen all in op Lennart. Ik heb Annelotte heel sterk verdacht na afleveringen 2 en 3, dan is het langzaam maar zeker beginnen kantelen naar Lennart. Sven heb ik al eens afgestreept en dan de streep toch maar weer uitgegomd, maar hij is nooit helemaal bovenaan m'n lijstje beland.

We hebben Lennart al heel wat grapjes zien uithalen met een uitgestreken gezicht (het te warme water, niet de instructies van Gilles bij de bomtafel uitvoeren, de onderbroek die hij al twee weken aan heeft) dus ik kijk heel erg uit naar zijn streken in aflevering 9, want zo iemand maak je toch de Mol? ;D

Precies, het Atomium in de simulator was nog zo'n typische flauwe grap waar argeloze Jasmien helemaal in trapte. Lennart is duidelijk het type grapjas dat, zoals hij bij z'n antwoord op de vraag of hij de mol is ook zegt, ervan geniet om nietsvermoedende slachtoffers bij de neus te nemen... prima molmateriaal dus.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #609 Gepost op: 8-05-2021, 10:10:25 »
Ik ga vol voor Lennart. Ik verdenk hem (eerst samen met Katrien) al sinds aflevering 1.

De beste positie in het maïsveld, de naam van de afvaller vinden bij de eliminatie, manden met druiven laat vinden, met twee niet volle glazen aankomen, in kamer 301 zitten en de regie laat niet zien hoe ze daar tot de oplossing kwamen, de hypnose verstoren (wie koos hem uit om die proef te doen?), geen geld verdienen bij het hiken, vouwopdracht verstoren, een vliegtuig laten neerstorten en het meest briljante: even 10.000 euro uit de pot halen omdat de anderen toch op Philip zaten. Topmol!
Graven, graven, graven...

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #610 Gepost op: 8-05-2021, 10:15:32 »
Het zou inderdaad een scenario als twee jaar geleden worden als Annelotte de Mol is. Want ook toen kreeg de Mol hier de minste stemmen van de drie. Oei. :D



Of we moesten in Nederland even wennen aan een andere manier van opsporen. In Nederland kijk ik altijd wie op de beste molpositie staat, in Vlaanderen kiest de mol vaker voor een positie die hem/haar past en moet je dus gedeeltelijk ook op andere dingen letten.  ;D
Graven, graven, graven...

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #611 Gepost op: 8-05-2021, 10:50:45 »
Lennart is mijn mol.
Dacht ik meteen nadat hij zich had voorgesteld in de introductie-aflevering. “Met de mensen hun voeten rammelen, ik denk dat ik dat wel plezant vind. Neen ik weet zeker dat ik dat plezant vind.”. Herkenbaar en geloofwaardig molprofiel.
Gilles was merkbaar nerveuzer dan bij de andere kandidaten toen hij Lennart voorstelde, tot het herkruisen van de benen toe. Keek ook veelbetekenend weg toen Bart vroeg hoe de kleurenblinde Lennart zijn rood scherm kon herkennen.
Eigenlijk al overtuigd van Lennart voor het allemaal nog moest beginnen.
En dan de eerste proef. Lennart checkt de andere laatste linie schutters niet nadat Noah de wagen haalde, Katrien en Annelotte deden dat wel. En dan de ingestudeerde fucks bij het afroepen van de namen die mee mogen naar Duitsland.
Het was heel snel heel duidelijk dit jaar, het makkelijkste seizoen ooit vind ik.
Maar wel zeer mooi gemaakt en in beeld gebracht. Ik heb er echt van genoten, een topseizoen.

« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 12:39:28 door Molekule »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #612 Gepost op: 8-05-2021, 11:50:42 »
Gilles was merkbaar nerveuzer dan bij de andere kandidaten toen hij Lennart voorstelde, tot het herkruisen van de benen toe.

Aha, dat was mij nog niet opgevallen. Ook ik zit op Lennart sinds zijn voorstelfilmpje. Precies hetzelfde gevoel als bij Rob bij WIDM 2020.
Voor mij is het de dood of de gladiolen. Heb ik het goed dan heb ik vijf van de zes laatste Mollen vroegtijdig ontmaskerd: Merel - Elisabet - Rob - Renee - Lennart. Alleen Jeroen Kijk in de Vegte had ik pas net voor de finale door. We gaan het zien. Misschien moet ikzelf maandag wel naar de kaakchirurg omdat het toch Sven of Annelotte blijkt te zijn. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #613 Gepost op: 8-05-2021, 12:16:01 »
Het zou inderdaad een scenario als twee jaar geleden worden als Annelotte de Mol is. Want ook toen kreeg de Mol hier de minste stemmen van de drie. Oei. :D

Toen werd wel de minst realistische mol het meest verdacht ;). Lennart plaats ik dit jaar nog boven Sven.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #614 Gepost op: 8-05-2021, 12:19:06 »
Lennart is mijn mol.
Dacht ik meteen nadat hij zich had voorgesteld in de introductie-aflevering. “Met de mensen hun voeten rammelen, ik denk dat ik dat wel plezant vind. Neen ik weet zeker dat ik dat plezant vind.”. Herkenbaar en geloofwaardig molprofiel.
Gilles was merkbaar nerveuzer dan bij de andere kandidaten toen hij Lennart voorstelde, tot het herkruisen van de benen toe. Keek ook veelbetekenend weg toen Bart vroeg hoe de kleurenblinde Lennart zijn rood scherm kon herkennen.
Eigenlijk al overtuigd van Lennart voor het allemaal nog moest beginnen.
En dan de eerste proef. Lennart checkt de andere laatste linie schutters niet nadat Noah de wagen haalde, Katrien en Annelotte deden dat wel. En dan de ingestudeerde fucks bij het afroepen van de namen die mee mogen naar Duitsland.
Het was heel snel heel duidelijk dit jaar, het makkelijkste seizoen ooit vind ik.
Maar wel zeer mooi gemaakt en in beeld gebracht. Ik heb er echt van genoten ook al was het voor mij snel duidelijk wie de mol was.

Ik denk dat je wat te vroeg was om in een tunnel te gaan zitten. Als je het zeker wist na aflevering 1 en zelfs vooraf al. Dat is meestal funest. Kandidaten die niet spreiden in de eerste afleveringen vliegen er altijd uit😉  Sterkte voor de ontknoping!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #615 Gepost op: 8-05-2021, 12:30:20 »
Heb ik het goed dan heb ik vijf van de zes laatste Mollen vroegtijdig ontmaskerd: Merel - Elisabet - Rob - Renee - Lennart. Alleen Jeroen Kijk in de Vegte had ik pas net voor de finale door.

Zou een straffe reeks zijn!
Alina zat er ook nog tussen.
Jeroen was een echte meester in kandidatengedrag en -expressies en heeft in mijn herinnering weinig echte molacties gedaan, dus logisch dat je die pas (bij de spiegel wellicht) door kreeg (idem bij mij toen).
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 12:43:41 door Molekule »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #616 Gepost op: 8-05-2021, 12:34:55 »


1. Sven!
2. Lennart
3. Annelotte
4. Philip
5. Jasmien
6. Samina

En toch, ik durf niemand echt uit te sluiten als mol!  ::rofl::

Ik ben het zowaar met mezelf eens.  ::rofl::
Hoewel Sven voor mij nog steeds op 1 staat, durf ik Lennart nog steeds niet uit te sluiten.
Annelotte is voor mij het minst waarschijnlijk, maar ja: het blijft De Mol he?

Alledrie verdacht.  ::bravo::
Qua mollen-acties én (in mijn ogen) de minste niet-mollen-acties moet het voor mij Sven zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #617 Gepost op: 8-05-2021, 12:35:53 »
Al mijn punten blijven op Lennart staan, maar ik lees hier ook erg goede argumenten voor Annelotte en Sven. Dat maakt de voorpret alleen maar groter. Wat een topseizoen :-). Op naar zondag!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #618 Gepost op: 8-05-2021, 12:53:16 »
Lennart is mijn mol.

Eigenlijk al overtuigd van Lennart voor het allemaal nog moest beginnen.
Goh! Knap!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #619 Gepost op: 8-05-2021, 12:59:35 »
Alina zat er ook nog tussen.

Ja, weet ik. Maar ik was er vorig jaar echt van overtuigd dat het Bart was. Maar dat was best een leuke ervaring hoor, om tot aan de finale compleet mis te zitten. Is me niet vaak gebeurd, maar zoiets houdt me wel scherp.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!