Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56788 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #620 Gepost op: 8-05-2021, 15:01:59 »
Er zijn eigenlijk meer redenen om deze 3 uit te sluiten als mol dan aan te wijzen als mol.
Dus, het is heel fantastisch gespeeld.
Toch voor Lennart, die lijkt me net het meest logisch.
Maar als het Annelotte of Sven is, dan ga ik pas echt van mijn stoel vallen. En na dit seizoen ben ik toch al aan nieuwe stoelen toe.  :o

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #621 Gepost op: 8-05-2021, 17:16:00 »
Lennart. Hij is al een tijdje de meest logische keuze, maar ik ben er nu een stuk meer van overtuigd.

Als hij het is, zou het voor het eerst sinds Thomas zijn dat ik al voor de helft van het seizoen goed zit (die was ook vooral een logische mol). Als ik fout zit, dan vervolg ik mijn zwakke score bij de Vlaamse mol (2 uit 5, nog maar net boven de gokkans; als dit forum me niet had overtuigd van Alina af te stappen had ik tenminste 3 uit 5 gehaald).

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #622 Gepost op: 8-05-2021, 17:18:48 »
als dit forum me niet had overtuigd van Alina af te stappen had ik tenminste 3 uit 5 gehaald

Dit forum is de grootste Mol. ::rofl::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #623 Gepost op: 8-05-2021, 18:45:12 »
Ik kies de persoon die op de finale voorbereidt is, en een pak heeft meegenomen in zijn bagage: SVEN  :D
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 18:49:20 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #624 Gepost op: 8-05-2021, 20:32:46 »
Ik blijf ook bij Lennart, ondanks grote twijfels.
Op basis van de vorige aflevering zou ik Sven als mol nog wel overwegen, maar ik had hem vroegtijdig al erg laag op mijn lijstje staan en hij is verder nooit meer echt gestegen op mijn lijstje, vandaar dat ik toch denk dat hij het niet is. Annelotte was eerst mijn nummer 2 verdachte, maar nu die al drie afleveringen achter elkaar ontzettend kandidaats is geloof ik er niet meer in.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #625 Gepost op: 8-05-2021, 21:04:37 »
Mijn gevoel is Annelotte en ratio is Lennart.

Renee heb ik snel kunnen vinden door het verstand te laten winnen van emotie.

Nu toch echt op gevoel: Annelotte is de mol en Wurstgate is mijn absolute wens scenario.
 ::helderziend::


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #626 Gepost op: 9-05-2021, 09:11:37 »
Bij mij precies andersom! ;D
Ratio (meest manipulatief, meeste molacties): Annelotte. Gevoel (non-verbaal gedrag): Lennart

Annelotte zou een geweldige actrice zijn. Het is al eens gezegd door foxhunter: dat grenst aan het bovenmenselijke. FTM zegt mij dan weer niets, want Annelotte heeft veel indirecte acties die de pot laag hielden:
– Verkeerd aantal teefjes tellen, te laat corrigeren. Philip maakt de fout.
– De figuur te laat inzetten bij de slotact. Lennart maakt de fout.
– Onbruikbare landingsinstructies vrijspelen. Jasmien en Lennart zijn te laat voor de verkeerstoren.
– Iedereen op de Leerdammer laten zweren. Het bod is bijgevolg hoger, omdat meer mensen niet kijken in de dossiers.
– Kevin een moeilijker pianostuk geven, en fout aanleren. De carpool karaoke wordt een zootje, en Kevin faalt.

Bij Sven zie ik maar een zo'n actie die de pot indirect geld kost (hoog tempo houden, waardoor de rest glazen verliest), en bij Lennart geen enkele. Zijn acties zijn recht toe recht aan. Ook sta ik niet te juichen om de veiling. Te makkelijk, en er ging maar 2.400 euro extra uit de pot (want Sven bood al 7.600). Dat werd in de volgende opdrachten meteen weer gecompenseerd, want Lennart haalde heel onmols 2.000+3.000 euro binnen. Netto kwam er dus 2.600 euro in de pot met die actie.
Nu toch echt op gevoel: Annelotte is de mol en Wurstgate is mijn absolute wens scenario.
 ::helderziend::
Helemaal mee eens, Annelotte zou (ook zonder Wurstgate) top zijn als mol! Ik hoop het heel hard. Van geen van beiden overtuigd, maar ik denk toch Lennart. En als het Sven is, heb ik er het hele seizoen naast gezeten.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #627 Gepost op: 9-05-2021, 10:33:19 »

Ratio (meest manipulatief, meeste molacties): Annelotte. Gevoel (non-verbaal gedrag): Lennart

Idem ::jaja::

Annelotte meest manipulatief. Bijvoorbeeld bij opdracht hondje vouwen.
Ze komt terug en zegt: nope, niet gelukt, en meteen daarna: hoe komen hier nu zoveel blokjes om? Hoelang zijn we weg geweest, een kwartier? Geeft geen gelegenheid aan anderen om te vragen hoe hun opdracht was en 'speelt' verontwaardiging en geeft schuldgevoel aan anderen. Opvallend ook dat Noah van tevoren al zegt: Annelotte zal boos zijn.

Maar, vanwege non verbaal gedrag Lennart en, op mij overkomend, geacteerde motivatie om voor een vrijstelling te gaan, kies ik nu voor Lennart als mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #628 Gepost op: 9-05-2021, 10:40:52 »
Annelotte is steeds mijn hoofdverdachte geweest gevolgd door Lennart maar ik neig steeds meer naar Sven. Hij heeft van de 3 finalisten duidelijk het minst in de pot gebracht en hij zou een gedurfde mol kunnen zijn.
Ik denk toch dat de mol bij de honden zat (veel betere molpositie dan de hypnotiseur) en op een bomstoel ging zitten (heb je invloed op het geld), reden waarom ik aan Lennart twijfel.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2021, 10:44:22 door Luc »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #629 Gepost op: 9-05-2021, 11:46:20 »
Dit forum is de grootste Mol. ::rofl::

Maar als ik iets beter had nagedacht en op het forum had gezeten had ik vast Gilles wel als mol ontmaskerd, dus het mes snijdt aan twee kanten. (Ik neem aan dat het forum wel goed zat? Achteraf was dat seizoen volgens mij niet zo heel erg lastig, dus ik schaam me een beetje dat ik die fout had. Of misschien herinner ik het me verkeerd.)

De enige fout (voor de Vlaamse mol) waar ik mezelf niet echt iets verwijt is Elisabet.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2021, 11:48:25 door Leendert »

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #630 Gepost op: 9-05-2021, 12:50:38 »
Lennart doet me soms een beetje aan George denken. Die had er ook zo'n lol in om anderen voor de gek te houden door zichzelf wat onnozel voor te doen. Ook toen we nog niet wisten dat hij de Mol was zag je dat; denk bijvoorbeeld aan Angela te weinig geld teruggeven na een mislukte opdracht. We hebben Lennart al heel wat grapjes zien uithalen met een uitgestreken gezicht (het te warme water, niet de instructies van Gilles bij de bomtafel uitvoeren, de onderbroek die hij al twee weken aan heeft) dus ik kijk heel erg uit naar zijn streken in aflevering 9, want zo iemand maak je toch de Mol? ;D

Ik begrijp wat je bedoelt Heinz! Ik zie wel gelijkenis. George was alleen naast onhandig de fanatieke geldwolf (volgens de mede-kandidaten) en Lennart is de grappige onhandige Mol. Áls hij de Mol is ;). Beiden zijn goed onder de radar gebleven...

Dit geldt voor Sven en Annelotte toch wat minder. Hoewel ik naar Sven neig zou ik Lennart een erg goede Mol vinden.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #631 Gepost op: 9-05-2021, 14:44:06 »
De 3 finalisten stonden al sinds aflevering 1 op mijn radar, later gevolgd door Katrien en altijd "het zal toch niet?" bij Philip. Dat maakte het voor mij een extra lastig (en des te leuker) seizoen.

Het niet onderwater gaan van Annelotte en het niet bungee jumpen van Sven zijn normaal gesproken strepers voor mij. Ik kan mij niet heugen, in alle series die ik heb gezien, dat de mol iets weigert (ik laat mij graag corrigeren natuurlijk).

Maar.

Ik kan mij nog minder voorstellen dat de mol, nadat er al 4000 euro verloren is gegaan, er nog eens dunnetjes 10.000 bovenop doet, de vrijstelling pakt en dit alles met voorbedachte rade, voorkennis tijdens het gehele verloop van de opdracht (wie er heeft gekeken, wat er is geboden) en met volledige goedkeuring van de makers.

Er is maar 1, twijfelachtig, motief voor mij denkbaar en dat is dat de makers + mol zoiets hadden van: dit gaat te makkelijk, er zit nog steeds helemaal niemand op jou, je kunt overal mee wegkomen, maak het maar eens extreem bont en dan nog zullen ze je niet zien. Ze hebben zelf ook al 10k verspeeld en daar kun je ze mooi aan herinneren >:D

En dan die nar en dat fragment met de rode tag op zijn rug en ook door de makers als voorbeeld gebruikt, het is nog net geen pijl of letter M op zijn hoofd. Dat ben ik niet gewend van DeMol.

Nee, vanwege dat alles word ik niet zo blij mocht Lennart de mol zijn (dan hebben we ook nog het obvious 1-2-tje tussen Gilles en Lennart als hij hem zogenaamd niet begrijpt bij de bom) maar ik acht de kans niettemin heel groot.

En natuurlijk weten we pas na volgende week hoe alles echt in elkaar stak, ik kan mij echter geen uitleg bedenken die mij aan zal aanspreken. Verder is het een echt top seizoen hoor, daar zal weinig aan veranderen.

Omdat ik er op vertrouw dat ik mij helemaal niet druk hoef te maken over die dossiers en obvious hints moet Sven dus wel de mol zijn ::jaja::

Iedereen veel plezier met de finale vanavond ::joehoe::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #632 Gepost op: 9-05-2021, 15:38:03 »
Ik twijfel nog steeds ::hyper:: Op basis van kleine zaken als de grafftitag-hint, het slechte acteerwerk en het vermoeden dat Philip op Sven eruit is gegaan kom ik op Lennart uit. Maar als ik dan kijk naar wie er netto het meest mols is geweest, dan kan ik niet anders dan concluderen dat Sven veruit de mooiste sabotagereeks heeft - terwijl Lennart toch echt wat steken zou hebben laten vallen als Mol. En Annelotte, die overweeg ik al niet eens meer terwijl ze een meesterlijke actrice zou zijn met ook wat straffe acties op haar naam.

Aaaarggh, wat houd ik van dit programma ::love::
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #633 Gepost op: 9-05-2021, 15:44:55 »
Annelotte is mijn mol. Ben ik even zeker als Alina? Helemaal niet.  Wat ik wel weet is dat Sven niet de mol is. Maar als Lennart het zou zijn, zou ik niet mind blown zijn, maar wel voor de tweede keer op een jaar tijd diep teleurgesteld.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #634 Gepost op: 9-05-2021, 15:47:36 »
Vinden de belangrijkste Molstreken , net als bij Wie is de Mol niet buiten ons gezichtsveld plaats ?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #635 Gepost op: 9-05-2021, 15:57:16 »
Ik had na de vorige aflevering op Sven gestemd. Heb de hele week getwijfeld of ik die stem niet moest verwijderen en 'm  aan Lennart geven. Maar ik doe het niet.

Zou Lennart een goede mol vinden, wellicht zelfs de meest logische keuze. Maar ik hou het toch op Sven.
Ma how, zeg!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #636 Gepost op: 9-05-2021, 16:50:35 »
Vinden de belangrijkste Molstreken , net als bij Wie is de Mol niet buiten ons gezichtsveld plaats ?

Over de mol in Nederland gaan we het niet hebben. Dat was echt een dieptepunt wat niet snel overtroffen zal worden, zeker hier niet. Wie hier ook de mol is, het valt te accepteren.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #637 Gepost op: 9-05-2021, 17:31:04 »
Ik heb via via beelden ontvangen van de onthulling vanavond. Ik weet niet 100% zeker of dit echt is, beoordeel zelf maar. (wel in een spoiler natuurlijk, dus kijk niet als het een verrassing moet blijven).
Dit zal toch een grote schok zijn voor velen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #638 Gepost op: 9-05-2021, 18:22:58 »
Annelotte is mijn mol. Ben ik even zeker als Alina? Helemaal niet.  Wat ik wel weet is dat Sven niet de mol is. Maar als Lennart het zou zijn, zou ik niet mind blown zijn, maar wel voor de tweede keer op een jaar tijd diep teleurgesteld.
Goede strategie om je alvast in te dekken voor de onthulling van vanavond dat Lennart de mol is. Je was wel eens stelliger wat Annelotte betreft  :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #639 Gepost op: 9-05-2021, 18:46:46 »
Maar als je het fout hebt kun je alleen teleurgesteld zijn in jezelf, want deze serie zat heel goed in elkaar ;).

Veel plezier, ik verheug me erop.