Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56794 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: 9-05-2021, 22:56:56 »
Ah, het grote borstkloppen is begonnen? Dan ga ik ook maar eens een post opduikelen waarin ik Lennart verdacht noemde. :P

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #661 Gepost op: 9-05-2021, 22:58:33 »
Wat zit de redactie toch vaak goed bij De Mol met hun casting van De mol. Na afgelopen jaar wederom een steengoede mol. Blij dat ik al vroeg op Lennart zat maar heb zo vaak geswitcht tussen hem en Sven (denk nog steeds dat het ook Sven had kunnen zijn  ;D). Maar zo naturel weer geacteerd, net als vorig seizoen. Pas bij het vertrek van Philip ging je écht aan zijn gezicht zien dat hij acteerde, maar toen zaten we al zo goed als in de finale.

Ben nu al fan van hoe hij dat vliegtuig subtiel en onopgemerkt heeft laten dalen totdat het te laat voor hulp van de toren was.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #662 Gepost op: 9-05-2021, 23:01:10 »
Ah, het grote borstkloppen is begonnen? Dan ga ik ook maar eens een post opduikelen waarin ik Lennart verdacht noemde. :P
;D

Met de nodige zelfspot, want het duurde een eeuwigheid tot ik weer terug bij Lennart was. En tot het allerlaatste moment heb ik getwijfeld :D
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #663 Gepost op: 9-05-2021, 23:01:25 »
Ah, het grote borstkloppen is begonnen? Dan ga ik ook maar eens een post opduikelen waarin ik Lennart verdacht noemde. :P
Dan mag ik niet achterblijven met al mijn analyses waarom ik vanaf de eerste aflevering zeker wist dat Lennart de mol is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #664 Gepost op: 9-05-2021, 23:15:21 »
Dan mag ik niet achterblijven met al mijn analyses waarom ik vanaf de eerste aflevering zeker wist dat Lennart de mol is.

Yep, me too. Vanaf het voorstelfilmpje. Maar dat was dus een onderbuikgevoel. Jouw uitstekende analyses hielpen mij om er steeds meer in te gaan geloven.
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #665 Gepost op: 9-05-2021, 23:50:02 »
Ik had het dus goed, vanaf aflevering 4 denk ik. Maar zelfs de eerste afleveringen stond Lennart altijd wel top 2 of top 3 bij mij.

Ik vond hem gewoon al redelijk snel de logische keuze: niets waarom we hem konden uitsluiten, leverde weinig op en geen indicatie van afvallers die hem verdachten. Bij alle andere kandidaten waren er wel één of meer problemen waardoor het een stuk onwaarschijnlijker was.

Het feit dat de puzzel redelijk goed op te lossen was, neemt niet weg dat Lennart het als mol gewoon heel goed gedaan heeft.

Het valt trouwens wel op dat ze in Vlaanderen toch wel weer voor een mol gaan met een beroep dat een beetje een voorbeeldfunctie is: na een politieagent, een priester, (eventueel een arts als we dat meerekenen als voorbeeldfunctie), nu een opvoeder.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #666 Gepost op: 10-05-2021, 00:05:55 »
Het valt trouwens wel op dat ze in Vlaanderen toch wel weer voor een mol gaan met een beroep dat een beetje een voorbeeldfunctie is: na een politieagent, een priester, (eventueel een arts als we dat meerekenen als voorbeeldfunctie), nu een opvoeder.

Dat is het voordeel van gewone mensen: die hebben gewone beroepen. In tegenstelling tot de would be bekende Nederlanders.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #667 Gepost op: 10-05-2021, 00:15:51 »
Dat is het voordeel van gewone mensen: die hebben gewone beroepen. In tegenstelling tot de would be bekende Nederlanders.   ;)

Een ander voordeel: als je uit duizenden kandidaten kunt kiezen, kun je ook een mol uitkiezen die echt goed is, terwijl je met would be BN-ers het maar te doen hebt met wie de minst slechte mol van de tien is. Al weet ik niet of ze iemand met molpotentie voorrang geven in de selectie. Ik zal de vraag eens opperen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #668 Gepost op: 10-05-2021, 00:20:25 »
Een ander voordeel: als je uit duizenden kandidaten kunt kiezen, kun je ook een mol uitkiezen die echt goed is, terwijl je met would be BN-ers het maar te doen hebt met wie de minst slechte mol van de tien is.

Exact!   ::ok::





Zwart jaar voor de mol en wie is de mol. Op naar het volgende. Proficiat Lennarttunnelaars die de deze realiteit wel wilde zien.


Ik zie dit nu pas. Wat een droevige reactie! En wat laat je je hiermee kennen zeg... Eerst Renee helemaal afkraken omdat jouw Mol (Charlotte) het niet was en nu je er met Annelotte wederom naast zat zelfs spreken over een zwart jaar. Tjonge... Dit is een smet op een hele mooie avond. We hebben een briljant seizoen gezien met een Mol die tot aan de finale onverdacht wist te blijven en extreem brutaal durfde te mollen. Beter dan dit kan het haast niet meer worden.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 00:42:51 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #669 Gepost op: 10-05-2021, 00:46:15 »
Zwart jaar voor de mol en wie is de mol. Op naar het volgende. Proficiat Lennarttunnelaars die de deze realiteit wel wilde zien.

Ik hoop dat je sarcastisch bent, want anders vind ik dit een hele lage reactie.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #670 Gepost op: 10-05-2021, 07:44:11 »
Sven die in de finale op het spoor van Lennart komt omdat hij enkele fouten had gemaakt op Philippe in de voorlaatste test.
Annelotte die vertelt dat ze in de finale geraakt is doordat ze fouten maakte in de testen wegens in tegenstelling tot anderen geen uitgebreid molboekje.
Toch wel een bijzonder jaar op dat gebied.

En een mol die zich niet door de productie laat leiden, en via extra pikant eten en door voice over Gilles himself uit de bomproef moet worden gespeeld. Fantastisch.
De mol blijkt straffer dan de makers, hij schreef zelf dit buitengewone verhaal. In real life niet verdacht, maar in het programma toch de hoofdverdachte.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 10:50:00 door Molekule »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #671 Gepost op: 10-05-2021, 11:14:06 »
Ik vond het een geweldig seizoen. Een mol Lennart heeft het zeker niet slecht gedaan en goede acties gehad. Maar dat een mol in België 10000 euro biedt vind ik heel laag. Zeker als je niet verdacht bent en dit amper gebruikt in jouw voordeel. En de historisch lage pot, komaan. Het is een ontgoocheling, hoe je je het draait of keert. Doe dan het dansje fout, of de zogezegde molactie bij de druiven dan nog trager. Hij wil niet eens persé de pilootpositie in het vlieguitg... Je kan dit onsportief noemen, maar als je blij bent met een mol die 10000 biedt dan is dat zo.

Ik ben altijd tegen het concept vreesmol geweest, omdat mijn vreesmol nog nooit de mol was en het ook een hard concept is. Maar dan gebeurt dat twee keer dit jaar. Op naar volgend jaar dan maar.

Maar nogmaals proficiat aan de Lennarttunnelaars. Na het te obvious vinden van afvaller Dami had ik deze tunnel ook gewoon rechtlijnig moeten volgen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #672 Gepost op: 10-05-2021, 11:23:44 »
De inschrijvingen voor volgend seizoen zijn al begonnen?
Ik heb al een kandidaat gevonden die graag mee wil doen.
Isidoor met blond creme spoelinkje gaat het proberen.
Wie weet?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #673 Gepost op: 10-05-2021, 11:38:45 »
Ik vond het een geweldig seizoen. Een mol Lennart heeft het zeker niet slecht gedaan en goede acties gehad. Maar dat een mol in België 10000 euro biedt vind ik heel laag. Zeker als je niet verdacht bent en dit amper gebruikt in jouw voordeel. En de historisch lage pot, komaan. Het is een ontgoocheling, hoe je je het draait of keert. Doe dan het dansje fout, of de zogezegde molactie bij de druiven dan nog trager. Hij wil niet eens persé de pilootpositie in het vlieguitg... Je kan dit onsportief noemen, maar als je blij bent met een mol die 10000 biedt dan is dat zo.

Ik ben altijd tegen het concept vreesmol geweest, omdat mijn vreesmol nog nooit de mol was en het ook een hard concept is. Maar dan gebeurt dat twee keer dit jaar. Op naar volgend jaar dan maar.

Maar nogmaals proficiat aan de Lennarttunnelaars. Na het te obvious vinden van afvaller Dami had ik deze tunnel ook gewoon rechtlijnig moeten volgen.

Hij deed die 10K dan ook tegen het advies van de productie. Gewoon omdat het kon. Geen verdenkingen en altijd de onschuldigheid zelve gespeeld. Dan had hij gewoon het zelfvertrouwen om 10K te bieden. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Lennart was geen haantje de voorste dus was het toch niet geloofwaardig geweest, moest hij zich in discussies te hard mengen. Deze mol is gewoon 3 weken lang perfect in zijn rol gebleven.

Jij noemt de mol een ontgoocheling en we hebben nog niks gezien? De productie verplichtte hem trouwens om soms geld te verdienen.. dus volgens mij heeft hij daar wel een goed evenwicht in gevonden, anders blijf je ook niet onder de radar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #674 Gepost op: 10-05-2021, 13:15:55 »
Hij deed die 10K dan ook tegen het advies van de productie. Gewoon omdat het kon. Geen verdenkingen en altijd de onschuldigheid zelve gespeeld. Dan had hij gewoon het zelfvertrouwen om 10K te bieden. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Lennart was geen haantje de voorste dus was het toch niet geloofwaardig geweest, moest hij zich in discussies te hard mengen. Deze mol is gewoon 3 weken lang perfect in zijn rol gebleven.

Jij noemt de mol een ontgoocheling en we hebben nog niks gezien? De productie verplichtte hem trouwens om soms geld te verdienen.. dus volgens mij heeft hij daar wel een goed evenwicht in gevonden, anders blijf je ook niet onder de radar.

Wat de productie zegt of niet, 10K is te veel. Zeker als je dan opschept met laagste pot... En dan zegt de productie uiteraard doe de aflevering erna en ervoor wat je best, wat het dan weer oneerlijk maakt voor de kandidaten de mol te vinden. Als mol niet ingaan op fouten of eens wat geld ophalen tot daaraantoe, maar als mol sprookjes gaat verbeteren terwijl Annelotte ze foutief zegt? Waar zijn we dan nog mee bezig...  Dat zijn echt dingen die erover gaan.

En voor alle duidelijkheid, in het Elisabeth jaar zat ik er ook volledig naast twee keer en dat vond ik uitstekende mollen, die van Nederland dat jaar zelfs een van de betere, dus dat heeft er echt niets mee te maken. Buiten dat ik vind dat een bepaalde mol een fout gemaakt had bij een vazenopdracht ben ik nooit negatief geweest over een mol. Het gaat hierbij om hoe de mol zijn functie uitvoert en dat vind ik persoonlijk gewoon heel slecht gedaan dit jaar.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 13:19:51 door Belgian Mol »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #675 Gepost op: 10-05-2021, 14:08:09 »
Wat de productie zegt of niet, 10K is te veel. Zeker als je dan opschept met laagste pot... En dan zegt de productie uiteraard doe de aflevering erna en ervoor wat je best, wat het dan weer oneerlijk maakt voor de kandidaten de mol te vinden. Als mol niet ingaan op fouten of eens wat geld ophalen tot daaraantoe, maar als mol sprookjes gaat verbeteren terwijl Annelotte ze foutief zegt? Waar zijn we dan nog mee bezig...  Dat zijn echt dingen die erover gaan.

Het gaat hierbij om hoe de mol zijn functie uitvoert en dat vind ik persoonlijk gewoon heel slecht gedaan dit jaar.

Nou ja, het is nu wel duidelijk dat de Vlaamse productie een spelopvatting heeft dat de mol af en toe (c 20%-40%) van de opdrachten zijn molrol even terzijde moet zetten en niet saboteren. Wat we er ook vinden, het is dus nu gewoon onderdeel van het spel. Ik begrijp dat Lennart het daar ook niet mee eens was en dat hij toch vaker wilde saboteren. Dat siert hem. Ik heb ook liever een mol die alle kansen om te saboteren pakt en alleen het risico ontdekt te worden meeweegt. Ik vind het bijvoorbeeld ook altijd een beetje flauw dat een onverdachte mol zelfs in de finale nog gas terughoudt (Jan, Jeroen, Alina, nu ook Lennart), maar dat is jammer genoeg nu eenmaal zoals het spel door de makers wordt opgevat.

Als ik het goed begrijp is je bezwaar dat de manier waarop Lennart gesaboteerd heeft niet echt past bij wat je van een goede mol zou willen. Hij lijkt inderdaad niet zo heel veel subtiele acties gedaan waarbij hij inhaakte op fouten van anderen of acties waar hij subtiel mensen positioneerde of bepaalde gedachten in de hoofden plantte. Ik weet dat op dit forum veel mensen dol op zulk soort acties zijn, maar de impact van zulke indirecte acties wordt volgens mij wel overschat (omdat er in een groepsdynamiek zoveel factoren tegelijk aan de hand zijn dat bijna nooit echt te overzien is hoe een subtiele actie doorwerkt). Al dit soort acties  pasten niet bij zijn tactiek. Hij mag zijn eigen tactiek erop na houden. Godzijdank is er geen signature mol move waaraan we de mol gelijk zouden herkennen. Je moet dus allerlei factoren meewegen om tot een meest waarschijnlijke mol te komen.

Als Lennarts tactiek betekent dat hij nauwelijks erin slaagde geld uit de pot te houden (of minder dan een willekeurige andere mol), zou ik nog wel iets in je punt zien. Maar ik denk dat Lennart wel aardig wat molacties heeft gedaan waarbij hij het verschil heeft gemaakt in geld (omhelzing, wijnglazen laten klotsen, hypnose, instructies origami, voetbal?, zip line?, afsprong, puzzelstukjes, 10.000 bieden, euh zeggen, componisten verkeerd gokken), terwijl het wel meevalt hoeveel van het verdiende geld echt aan hem kan worden toegerekend (het leek erop dat Dami’s naam op de wereldbol al in focus lag, hij had misschien nog meer kunnen vertragen met druiven halen maar misschien was het gaan opvallen, als enige gehypnotiseerd worden leek een inschattingsfout van hem, Beierse dans leverde inderdaad geld op, graffiti ook maar minder directe link, hadden Sven en Philip een broodkruimelspoor niet kunnen volgen?, verstoppertje was wel deels zijn verdienste, hoe de woorden nachtkastje en slipje geraden werden is in geknipt en wordt misschien nog duidelijk, hij had wel iets minder goed kunnen mediteren).

 Maar het is een beetje lastig in te schatten nu. Na de ontknoping kunnen we zien hoe effectief zijn tactiek bleek te zijn (in termen van geld uit de pot houden). Ik ben het eens dat we daarbij niet alleen de 10.000 euro zouden moeten tellen, want het zou wat flauw zijn als zijn sabotage vooral op één opdracht zou aankomen (waarbij de makers de keuze hebben gemaakt de inzet van die opdracht veel hoger te maken).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #676 Gepost op: 10-05-2021, 14:08:23 »
Laten we het houden op 2,4K en geen 10K  ::ok::

Goed dat is jouw mening, maar ik denk dat velen hier Lennart als 1 van de beste mollen zullen aanduiden!

Met die sprookjes was geen eens geld te verdienen. Dus boeit me dan weinig als hij het daar gewoon goed doet. Laat ons volgende week afwachten om te beoordelen of hij zijn functie slecht uitgevoerd heeft. Hij heeft 2 aspecten van het molschap toch met verve uitgevoerd: onverdacht blijven en enkele gewaagde acties uitgevoerd!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #677 Gepost op: 10-05-2021, 14:22:32 »
Maar het is een beetje lastig in te schatten nu. Na de ontknoping kunnen we zien hoe effectief zijn tactiek bleek te zijn (in termen van geld uit de pot houden). Ik ben het eens dat we daarbij niet alleen de 10.000 euro zouden moeten tellen, want het zou wat flauw zijn als zijn sabotage vooral op één opdracht zou aankomen (waarbij de makers de keuze hebben gemaakt de inzet van die opdracht veel hoger te maken).

Lennart heeft zeker zijn acties en er zijn ook mooie acties. Ik ben zelf gewoon van mening dat hij dat in de bieding en de aflevering erna volledig te niet heeft gedaan. Zoals ik al zij, er is een verschil tussen op fouten inhaken en zelf fouten gaan verbeteren. Een mol die een opdracht die foutloopt zelfstandig rechttrekt? Hebben we dat al ooit gezien? Dat is ook gewoon niet eerlijk naar de kandidaten toe. En met de reden dat hij de aflevering ervoor de pot leegbiedt? Een slechte mol verre van, maar gewoon opnieuw een teleurstelling, misschien uitvergroot door de vorige. 

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #678 Gepost op: 10-05-2021, 14:36:52 »
Lennart heeft zeker zijn acties en er zijn ook mooie acties. Ik ben zelf gewoon van mening dat hij dat in de bieding en de aflevering erna volledig te niet heeft gedaan. Zoals ik al zij, er is een verschil tussen op fouten inhaken en zelf fouten gaan verbeteren. Een mol die een opdracht die foutloopt zelfstandig rechttrekt? Hebben we dat al ooit gezien? Dat is ook gewoon niet eerlijk naar de kandidaten toe. En met de reden dat hij de aflevering ervoor de pot leegbiedt? Een slechte mol verre van, maar gewoon opnieuw een teleurstelling, misschien uitvergroot door de vorige.

Nou ja, de fout waar je het over hebt ging niet over geld maar over de keuze tussen stenen en broodkruimels. Broodkruimels maakt het geld verdienen wel lastig, maar ik denk dat ze met broodkruimels wel een heel eind zouden komen als Philip en Sven 1 of 2 uurtjes later vertrekken. Misschien schatte Lennart het hetzelfde in.

Ik vond dan dat zijn goede gedrag bij het verstoppertje een directere link met het geld had. Al met al twee opdrachten waar Lennart zeker meer had kunnen doen. Maar het waren ook wel opdrachten waarbij een sabotage wel riskant wordt (stenen verkeerd leggen valt Annelotte toch direct op, geluid maken bij verstoppertje ook) en juist daarom zou je verwachten dat Lennart op zijn minst toch wel even was meegegaan in de keuze van Annelotte. Maar goed, uiteindelijk is dit één keuze van hem waar hij achteraf misschien beter iets anders had kunnen doen. Ik til daar niet te zwaar aan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #679 Gepost op: 10-05-2021, 14:41:46 »
Ben het deels wel met Belgian Mol eens, zal nog niets zeggen over hoe goed of slecht Lennart als mol is geweest, dat zie je meestal pas in de terugblik. Sommige dingen nu al echt geniaal, zoals het zogenaamd niet snappen dat het de bedoeling is dat hij doet wat Gilles zegt bij het bomverhaal en het niet bij zich hebben van een kostuum. Zoals hij heeft gespeeld met de kandidaten, in zijn rol van nar, ja super. Maar ook vaak heel erg onmols en dan die 10.000 bieden gewoon omdat het kon....ik had het elke kandidaat vergeven maar voor een mol echt te makkelijk, sorry. Zelfs gisteren de laatste aflevering de minst molse van de 3, zo leek het toch.
Gisteren in het nafilmpje kreeg ik echt medelijden met die arme Isidoor, tegenstrijdige instructies is toch eigenlijk wel zielig voor zo'n hondje...
Verder heel frustrerend dat ik bij het vooraf voorstellen meteen Lennart in het vizier had, maar omdat het halve forum hem al noemde als schot voor de boeg en ik de eerste aflevering meteen molvibes kreeg bij Annelotte en totaal niet bij Lennart gedurende de eerste 3 0f 4 afleveringen plus dat ik vond dat hij vaak in de minder molse positie zat dacht ik dat hij het niet zijn kon....Gefeliciteerd Lennart tunnelaars!