Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22880 keer)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #140 Gepost op: 20-04-2021, 11:02:09 »
Of juist wie Philip sowieso niet verdenkt?
Philip vond dat Annelotte Isidoor moest gaan trainen. Bij een 'normale kandidaat' zou dat mogelijk een aanwijzing zijn dat hij haar niet verdenkt. Maar Philip is zo onberekenbaar dat hij Isidoor misschien juist bij zijn mol onderbrengt. ::rofl::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #141 Gepost op: 20-04-2021, 11:14:04 »
Als Philip niet zelf de Mol is dan lijkt hij met zijn extreme stemgedrag (dit zegt hij zelf) goed te zitten (of heel veel geluk te hebben).


Ik geloof in mijn theorie de testbiecht van hem in aflevering 2:

Hij ging all-in toen en kreeg groen en zat dus wss zeer goed.

In de bunkeropdracht was hij degene die altijd belde naar de anderen en steeds had hij contact met Jasmien. Aangezien de andere drukten, weet hij dat Jasmien gestookt had om te drukken en hen niet te geloven.

Hij ging dus all-in op Jasmien en dat verklaart zijn fel gedrag tegen haar (zoals bij de discussie bij de domino's).
klaar voor de strijd

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #142 Gepost op: 20-04-2021, 11:24:18 »
Misschien zegt het stemgedrag aan de bomtafel ook iets. Philip mocht daar 2x 2 namen invullen, en daar zat geen enkele keer Annelotte of Sven bij. Mogelijk verdenkt hij die dus niet (tenzij hij alleen met zijn mol over wilde blijven).
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 11:34:39 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #143 Gepost op: 20-04-2021, 12:04:18 »
Misschien zegt het stemgedrag aan de bomtafel ook iets. Philip mocht daar 2x 2 namen invullen, en daar zat geen enkele keer Annelotte of Sven bij. Mogelijk verdenkt hij die dus niet (tenzij hij alleen met zijn mol over wilde blijven).

Of als mol zijnde de bomstoelen er niet wil uitstemmen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #144 Gepost op: 20-04-2021, 12:09:43 »
Misschien zegt het stemgedrag aan de bomtafel ook iets. Philip mocht daar 2x 2 namen invullen, en daar zat geen enkele keer Annelotte of Sven bij. Mogelijk verdenkt hij die dus niet (tenzij hij alleen met zijn mol over wilde blijven).

Ik zou ook graag met mijn mol overblijven, want dan weet je dat eventuele pasvragen makkelijker te verdelen zijn en een concurrent zonder pasvragen zit. Uiteraard weet je dan niet dat het 5-1 is, maar achteraf extra mooi uitgepakt.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #145 Gepost op: 20-04-2021, 12:11:39 »
Hij ging dus all-in op Jasmien en dat verklaart zijn fel gedrag tegen haar (zoals bij de discussie bij de domino's).

Dit zou heel goed kunnen. Er is duidelijk afstand/frictie/"iets" tussen Philip en Jasmien. Ook bij de bomtafel zat Philip op Jasmiens huid met z'n observatie van "pikante lipjes jongedame/jonge meid", etc.

Bij Sven en Jasmien zie je dit ook. Maar in Svens geval kan het ook zijn dat hij niet zo goed tegen leidinggevende vrouwen kan.

Of Jasmien is de Mol en Philip en Sven houden haar scherp in de gaten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #146 Gepost op: 20-04-2021, 12:14:36 »
Dit zou heel goed kunnen. Er is duidelijk afstand/frictie/"iets" tussen Philip en Jasmien. Ook bij de bomtafel zat Philip op Jasmiens huid met z'n observatie van "pikante lipjes jongedame/jonge meid", etc.

Bij Sven en Jasmien zie je dit ook. Maar in Svens geval kan het ook zijn dat hij niet zo goed tegen leidinggevende vrouwen kan.

Of Jasmien is de Mol en Philip en Sven houden haar scherp in de gaten.

Toch opvallend dan dat ze blijven doorstoten op Jasmien dan. Ik kan bijna niet meer geloven dat zij het is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #147 Gepost op: 20-04-2021, 15:11:46 »
Dit zou heel goed kunnen. Er is duidelijk afstand/frictie/"iets" tussen Philip en Jasmien.
Michael Corleone zei al in The Godfather "Keep your friends close, and your enemies closer". Daarom zouden Philip en Jasmien allebei wel eens niet de mol kunnen zijn. Waarom zou je als mol zitten wachten op die frictie.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #148 Gepost op: 20-04-2021, 15:14:38 »
Ik geloof ook niet dat Jasmien er op zit te wachten. Ze wimpelt Philip altijd makkelijk af. Kan zowel mols als onmols zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #149 Gepost op: 20-04-2021, 15:43:47 »

Maar in Svens geval kan het ook zijn dat hij niet zo goed tegen leidinggevende vrouwen kan.
Ik weet het niet... mannen van rond de 40 (redelijk jong nog) die daar niet zo goed tegen kunnen laten dat meestal niet zo duidelijk blijken.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #150 Gepost op: 21-04-2021, 21:56:14 »
Ik denk dus dat hij een uitgekiende tactiek heeft, nl 1 voor 1 zich verdacht maken bij een medekandidaat of kandidaten zodat hij met de mol overblijft. Tegelijkertijd zorgt ie ervoor dat de pot wél gevuld wordt. Een mooi voorbeeld was het pianospelen. Heel klungelig doen tijdens het oefenen en vervolgens goed spelen toen het geld kon opbrengen.

Zat even terug te lezen en bedenk me ineens dat Phillip me aan Nikkie doet denken: zij wist ook al wie de mol was (en Philip ook vermoed ik), dus maakt hij zichzelf verdacht bij andere kandidaten om te kunnen winnen. Maar ondertussen wil hij natuurlijk wel geld binnen halen. En dat doet hij ook, ondanks onhandigheid volbrengt hij de opdrachten meestal toch goed!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #151 Gepost op: 22-04-2021, 00:57:07 »
Zat even terug te lezen en bedenk me ineens dat Phillip me aan Nikkie doet denken: zij wist ook al wie de mol was (en Philip ook vermoed ik), dus maakt hij zichzelf verdacht bij andere kandidaten om te kunnen winnen. Maar ondertussen wil hij natuurlijk wel geld binnen halen. En dat doet hij ook, ondanks onhandigheid volbrengt hij de opdrachten meestal toch goed!
Ik ben het meer eens met de conclusie dan met de vergelijking met Nikkie. Sterker nog, ik denk dat dit niet alleen geldt voor Philip. Ik vind dat er vrij veel wordt ge-nep-mold dit seizoen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #152 Gepost op: 22-04-2021, 10:05:36 »
Ik ben het meer eens met de conclusie dan met de vergelijking met Nikkie. Sterker nog, ik denk dat dit niet alleen geldt voor Philip. Ik vind dat er vrij veel wordt ge-nep-mold dit seizoen.

Nikkie vond ik op geen enkel moment nepmollen, laat staan verdacht... 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #153 Gepost op: 22-04-2021, 12:08:30 »
Even 2 dingen. Als je direct reageert op de laatste post dan hoef je niet de hele post te quoten. Bovendien slaat jouw reactie niet op mijn post, maar op de post waarop ik reageerde als ik me niet vergis.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #154 Gepost op: 23-04-2021, 20:20:44 »
Dat onnodig quoten, maakt sommige topics lastig leesbaar. Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Een quote heet niet voor niets een quote. Een quote is bedoeld als onderdeel van een bericht waarop je wil reageren. In die context kan ik me er wel in vinden als iemand een stukje tekst uit het laatst geplaatste bericht belicht, maar laat de overige tekst dan weg, want anders weet de lezer nog steeds niet waar iemand precies op reageert.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #155 Gepost op: 24-04-2021, 02:38:29 »
Ik zal zeker niet verrast zijn mocht Philip het zijn. Ik heb even zijn socials bekeken en het lijkt er op dat hij naast het wielrennen zich ook bezighoudt met mindfullness/keynote speaking etc.

Nu we weten dat de mol 3min zijn adem in kan houden (wat bijna iedereen kan met behulp van de wim hof ademhalingsmethode), zie ik hem er wel voor aan om deze methode in ieder geval te kennen/gebruiken.

Ik vind Philip sowieso mentaal heel sterk en de wim hof methode is echt een genot voor het brein. Dit in combinatie met zijn intermittent fasting opmerking + zijn afzondering met zijn muziek maken hem toch heel verdacht.

Ik snap ook niet waarom de makers het adem inhouden hebben toegevoegd als opdracht. Ze wisten sowieso dat niemand dit ging halen.

Ik denk dat ze het gedaan hebben om de “sportieve” mensen verdacht te maken voor de kandidaten + kijkers. Een mooie dekmantel, terwijl je verre van sportief hoeft te zijn om je adem 3min in te houden.

Ik zit zelf op Lennart, maar ik denk dat Philip het snel over gaat nemen.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2021, 02:40:01 door keesisdemol »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #156 Gepost op: 24-04-2021, 10:59:08 »
Interessant! Echter, Philip haalt wel geld binnen op momenten dat het niet zou hoeven. Ondanks mooie aanwijzingen denk ik daardoor toch dat hij het niets is.
Ook zijn blik met het familie bezoek ‘of hij weet wie de mol is’ vind ik kandidaats, hij knikt met glimoogjes ‘ja’ alsof hij weet dat hij gaat winnen..maarja blijft interpretatie ..

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #157 Gepost op: 24-04-2021, 11:03:53 »
Even 2 dingen. Als je direct reageert op de laatste post dan hoef je niet de hele post te quoten. Bovendien slaat jouw reactie niet op mijn post, maar op de post waarop ik reageerde als ik me niet vergis.

Dat quoten ben ik het niet mee eens, als je reageert op iemand quote je toch gewoon? Maar als het een officiële forumregel is zal ik mij er aan houden. En nee, die reactie was op jou post. Jij vond dat er veel genepmold werd, ik vind van niet en ook Nikkie geen gped voorbeeld.

Dat onnodig quoten, maakt sommige topics lastig leesbaar. Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Een quote heet niet voor niets een quote. Een quote is bedoeld als onderdeel van een bericht waarop je wil reageren. In die context kan ik me er wel in vinden als iemand een stukje tekst uit het laatst geplaatste bericht belicht, maar laat de overige tekst dan weg, want anders weet de lezer nog steeds niet waar iemand precies op reageert.

Speciaal voor jou dus alles gequote. Laat mensen hier reageren hoe ze willen reageren. Maak toch niet van alles een ding. Ik vind het persoonlijk overzichtelijker met quotes dan een losse reactie die op drie berichten terug slaat. En Bodejos, op vorige keer dat je aan het klagen was op mijn quotes ging het over delen van berichten of zinnen, dus nu spreek je jezelf tegen... Ik vind het niet leuk op deze manier te reageren, maar ben jullie negativiteit even beu.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #158 Gepost op: 24-04-2021, 13:35:41 »
Ik zie hier toch duidelijk een gorilla aan de puzzel staan.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #159 Gepost op: 24-04-2021, 13:55:07 »
 ::rofl::