Auteur Topic: [kandidaat] Philip  (gelezen 22871 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #100 Gepost op: 5-04-2021, 16:28:52 »
Philip moest bij de dominostenen wel tot het uiterste te gaan om de wedstrijd nep-mollen te winnen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #101 Gepost op: 5-04-2021, 16:31:24 »
Ja, wat een slagveld heeft hij letterlijk en figuurlijk aangericht...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #102 Gepost op: 5-04-2021, 16:54:59 »
Philip moest bij de dominostenen wel tot het uiterste te gaan om de wedstrijd nep-mollen te winnen.

 ::rofl::
Weg sfeer in de groep. Neen, gescoord heeft ie niet in deze aflevering ...
« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 16:59:11 door Molekule »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #103 Gepost op: 5-04-2021, 17:00:25 »
Ik merk hier (ten onrechte) wat irritaties richting Philip. Dat hij in een opdracht wel eens iets doelbewust verpest heeft, kan ik geloven, maar zoals jullie hem hier als nepmol benoemen, ben ik het absoluut niet mee eens.

Bij die dominosteentjes geloof ik dat dit per ongeluk gebeurde. Hij is niet zo handig en dan gebeuren deze dingen. Het was aan de andere kandidaten om hem eigenlijk weg te houden bij die blokjes.

Voor de rest heeft hij 1.000 euro verdiend als piano-leek, heeft hij Noah correct informatie gegeven bij de knuffelopdracht. Doet hij het goed bij het wijnproeven, vindt hij de dino waar Kevin zijn naam op stond, hij rekent correct het gewicht uit en doet de correcte breuk (wel met het verkeerde getal, maar dat wist hij waarschijnlijk niet).

Is hij zoveel aan het nepmollen? Ik zie het allessinds niet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #104 Gepost op: 5-04-2021, 17:03:03 »

Is hij zoveel aan het nepmollen? Ik zie het allessinds niet.


Misschien het brilletje van de hypnotiseur eens lenen?   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #105 Gepost op: 5-04-2021, 17:05:03 »

Misschien het brilletje van de hypnotiseur eens lenen?   8)

Voor mij is hij gewoon de grootverdiener van de groep (toch na 2 afleveringen). De 3de aflevering door die hondenopdracht net wat minder, maar hij pushte ook voor 2 personen die niet onder hypnose zouden zijn en dat klopte uiteindelijk.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #106 Gepost op: 5-04-2021, 17:07:45 »
Ik geloof ook niet dat Philip expres nepmolt. Hoe vaak hebben we dit niet al gedacht van een kandidaat die dan achteraf verklaarde altijd z'n best te hebben gedaan?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #107 Gepost op: 5-04-2021, 17:38:02 »
In ieder geval weten we dankzij de biecht van Jasmien dat zijn in ieder geval ook vindt dat Philip extreem aan het nepmollen is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #108 Gepost op: 5-04-2021, 19:58:52 »
Oh, ik vind 'm leuk  ::love::


Mhm, de manier waarop hij steeds jongedame tegen Jasmien zegt, daar hou ik niet van ::ohno::

Verder staat hij nog steeds wel op mijn verdachtenlijstje. Hij zou een Inyourface-Mol kunnen zijn.

Alhoewel hij wel heel stikverontwaardigd zijn punt over het voetlicht probeerde te krijgen om het printhok in te mogen, dat klonk dan weer best kandidaats.


« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 20:08:07 door Miss Marvel »
Ma how, zeg!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #109 Gepost op: 5-04-2021, 23:13:09 »
Ik merk hier (ten onrechte) wat irritaties richting Philip. ...
Is hij zoveel aan het nepmollen? Ik zie het allessinds niet.

Eh, eens even denken. Wat dacht je van:

Laat direct zijn hond ontsnappen, beide sub opdrachten mislukken, geeft omschrijvingen vreemd door, kan als enige zijn mond niet houden bij de hypnose, vindt zelf dat hij recht heeft op de 3d printer, kan het niet nalaten aan te geven hoe Jasmien tegen hem loog (alsof hij dat naar haar toe niet deed?) en hoe hij werd benadeeld bij de vorige test (evenveel als Sven en Noah en wilde zelf ook drukken toch?), gooit meerdere malen steentjes om en weet ook niet wanneer hij beter even zijn kan mond houden in de auto.

Tot zover (nep)mol/onhandige Philip in aflevering 3 ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #110 Gepost op: 6-04-2021, 00:42:33 »
Dat dominosteentje omgooien op het eind lijkt me niet een molactie. Onhandig (maar wel heel frustrerend haha).

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #111 Gepost op: 6-04-2021, 14:32:39 »
Ik begin een beetje moeite te krijgen met deze man eerlijk gezegd :-\\
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #112 Gepost op: 6-04-2021, 14:50:56 »
Ik begin een beetje moeite te krijgen met deze man eerlijk gezegd :-\\

Ik eerst ook, maar het extreme nepmollen bevalt me wel. Of het nu als kandidaat is of als nepmol die toch de mol blijkt te zijn, weet ik nog niet.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #113 Gepost op: 6-04-2021, 16:46:41 »
Ik begin een beetje moeite te krijgen met deze man eerlijk gezegd :-\\

Het is frustrerend wat Philip uithaalt, maar ik kan er ook nog wel om lachen. Onhandig, knullig en lomp is wel de juiste bewoording hiervoor denk ik. Ben wel benieuwd welk woord het meest op zijn eigen vooraf ingevulde vragenlijst terugkomt of dat hij zichzelf helemaal niet zo ziet. Hij heeft eerder gezegd dat hij conflictvermijdend is, maar zijn acties zorgen juist voor enige conflicten  ::rofl::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #114 Gepost op: 6-04-2021, 16:53:03 »
Geweldig getypecast iig voor DeMol  ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #115 Gepost op: 6-04-2021, 17:28:15 »
Eh, eens even denken. Wat dacht je van:

Laat direct zijn hond ontsnappen, beide sub opdrachten mislukken, geeft omschrijvingen vreemd door, kan als enige zijn mond niet houden bij de hypnose, vindt zelf dat hij recht heeft op de 3d printer, kan het niet nalaten aan te geven hoe Jasmien tegen hem loog (alsof hij dat naar haar toe niet deed?) en hoe hij werd benadeeld bij de vorige test (evenveel als Sven en Noah en wilde zelf ook drukken toch?), gooit meerdere malen steentjes om en weet ook niet wanneer hij beter even zijn kan mond houden in de auto.

Tot zover (nep)mol/onhandige Philip in aflevering 3 ::rofl::

Oke en wat daarvan is dan nepmollen? Dominosteentjes omgooien en die hond misschien laten lopen? Kijk, dat je je ergert aan hem, dat kan zijn, maar daarvoor nepmolt hij nog niet.

Hij is en blijft nog steeds de grootverdiener van de groep. Dus ik vind het grappig dat hij hier als nepmol neergezet wordt, maar tegelijkertijd wel het meeste geld binnenhaalt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #116 Gepost op: 7-04-2021, 15:43:19 »
Ik denk dus dat hij een uitgekiende tactiek heeft, nl 1 voor 1 zich verdacht maken bij een medekandidaat of kandidaten zodat hij met de mol overblijft. Tegelijkertijd zorgt ie ervoor dat de pot wél gevuld wordt. Een mooi voorbeeld was het pianospelen. Heel klungelig doen tijdens het oefenen en vervolgens goed spelen toen het geld kon opbrengen.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2021, 15:45:54 door Run »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #117 Gepost op: 7-04-2021, 21:49:39 »
Oke en wat daarvan is dan nepmollen? Dominosteentjes omgooien en die hond misschien laten lopen? Kijk, dat je je ergert aan hem, dat kan zijn, maar daarvoor nepmolt hij nog niet.

Hij is en blijft nog steeds de grootverdiener van de groep. Dus ik vind het grappig dat hij hier als nepmol neergezet wordt, maar tegelijkertijd wel het meeste geld binnenhaalt.

Waar leidt je uit af dat ik mij erger aan Philip? Waarom zou ik? Ik kijk juist voor mijn plezier naar DeMol, niet om mij te ergeren ::wijn::

Ik vind nepmollen als je niet de mol bent en open en bloot iets in de soep laat lopen wat anderen ook direct op(kunnen)merken.

Naast de hond laten ontsnappen en ten overstaan van iedereen meerdere keren de steentjes omgooien, ging hij de vorige aflevering ook tot 3 of 4 keer toe opzichtig niet in op het verzoek van Kevin om even zijn mond te houden na het proeven, zodat een ieder zijn eigen mening kon vormen. Alsof dat nog niet genoeg was gooide hij zijn glas even later ook nog eens leeg in de nek van deze arme knul. Dat soort dingen ervaar ik als nepmollen. Wellicht met gewenst effect want het was meteen de laatste aflevering voor Kevin  ::rofl::

Voor mij is Philip niet direct die "toffe, onnozele gast" zoals hij zich graag voordoet maar eerder een gewiekste kandidaat die het op zijn "Hollands" probeert te spelen. Tenzij.., tenzij hij een soort "Inception" variant van de mol is die een kandidaat speelt die de mol speelt en die ook nog eens heel slecht kan liegen ::oink::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #118 Gepost op: 8-04-2021, 07:47:38 »
Ik zag een filmpje op YouTube van Philip, waarin hij door studenten professor genoemd werd.  Ben je in België dan ook echt professor of heet een gewone leraar ook zo?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philip
« Reactie #119 Gepost op: 8-04-2021, 08:33:35 »
Bij het hondennamen raden vraagt hij aan Sven of die wil kijken of het reuen of teefjes zijn. Dit had kunnen leiden tot meer goede antwoorden voor 100 euro per stuk. Toch kan het handig zijn om al eerder te weten hoeveel teefjes er worden gezien, i.v.m. de tweede opdracht. Dan heb je een idee of dat goed of fout zal gaan. Het rekenen gaat niet helemaal goed: 112,5/7 = 16,07. En niet 16,35, zoals Philip zei. Expres een foutje gemaakt? Dat was dan om niks, want die 7 was toch al fout.
Verder: waarom zou hij zichzelf als mol koppelen aan Samina bij de domino? Als je met haar een duo vormt, kom je altijd als de verdachtste uit de bus. Aan wie hij zichzelf dan wel had moeten koppelen, weet ik dan ook weer niet. ::rofl::
Belangrijkste indicatie dat hij niet de Mol is, is misschien nog wel dat hij met Samina de lastigste deelopdracht (proppen gooien en vangen) krijgt toebedeeld. Je kon voor het slagen van je molactie beter een van de andere deelopdrachten hebben, dus dan zit de productie hem hier wel dwars.