1.1 Hoever moet je doordenken? Is hard werken gedrag voor een kandidaat of een mol? Waar heeft de mol belang bij? Nu al iemand naar huis laten gaan (een paar vrijstellingen) of iedereen door (veel vrijstellingen)? Sowieso wil de mol geen € 2500. Ik denk dat € 500 de grens zou zijn, maar dat is voor zo'n opdracht veel te weinig als beloning. Per opdracht wordt toch wel € 1500 beschikbaar gesteld.
1.2 Vroeg of laat? Ik denk dat je wacht tot iemand een fout maakt. Zie je niemand een fout maken, dan maak jij ook geen fout. Zie je al meteen iemand een fout maken? Dan kun je daar meteen misbruik van maken, je kunt ook nog even wachten.
1.3 In de buurt van de klok. Tactiek is denk ik meer van invloed: meespringen als iemand de groep verlaat, meedoen in overleg, tempowisselingen, afleiden van het bepalen van de route, slecht communiceren.
2.1 Op de grond. Tactiek: chaos veroorzaken, tijdverspillen, discussie zoeken.
2.2 Niet als eerste, maar wel bij de eerste 3 of 4 spelers. Tactiek: duidelijk communiceren, niet afgaan, 2x geld pakken (maar niet het volledige bedrag), geld wegnemen van anderen.
2.3 In een tweetal. Dan zijn er minder mensen die je hoeft te misleiden. Nadeel daarvan: minder mogelijkheid om chaos te veroorzaken? Tactiek: joker pakken, chaos veroorzaken, veel overleggen, aandacht afleiden.