Meteen na de koffie-opdracht van aflevering 4 zien we een raar stukje montage. Sarah biecht in de camera: "Daar stond iets met energieballen. Dus ik heb energieballen ingetoetst. Maar dat was dus fout."
Direct daar achteraan biecht Sinan: "Het zou best kunnen dat de Mol dat heeft ingetikt. En expres een tikfout heeft gemaakt."
Sarah maakte helemaal geen tikfout. Het woord 'energieballen' was correct gespeld. De enige die een tikfout maakte waar Sinan bijstond, was Niels. Het is veel logischer dat Sinan daarop doelt. Ik heb de indruk dat de montage ons wil doen geloven dat hij dit over Sarah zegt door het achter haar biecht aan te plakken. Dat wil niet zeggen dat Niels dan dús de mol is, maar dat hij daar iets verdachts deed staat als een paal boven water.
Verbazingwekkend eigenlijk, dat kandidaten tijdens de tests van de eerste vijf afleveringen respectievelijk 1, 0, 0, 0 en 0 verdenkingen tegen Niels uitspreken. En die ene kwam van Nikki, die er al snel uit lag. Hij heeft toch genoeg opvallende dingen gedaan die in elk geval een paar verdenkingen in de montage rechtvaardigen? Helemaal als hij niet de mol is, dan verwacht je dat juist. Hoe meer niet-mollen we verdenken, hoe beter, toch? En dat we namens de productie uit de monden van Jamie en Sinan ineens moeten horen dat de mol zeer waarschijnlijk een vrouw is vertrouw ik nog veel minder.