Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110671 keer)

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #140 Gepost op: 8-01-2010, 14:47:21 »
Haha, we zijn allemaal weer lekker op dreef! :D Goed bezig. Idd leuk om George te zien, heb het toen niet gevolgd  :-[, dacht eerst toen ie in beeld kwam "hey, wat een leuke man", haha.

Een blad bij Tim? Erg verdacht hoor. Manuel wilde wel heel obvious mollen in het bijzijn van de anderen met die theepot, dat deed ie dan wel beter dan Kim (daar zag alleen Erik het). Ben het er overigens mee eens dat de boot/heli de beste plek was om te mollen...Weer zin in de volgende aflevering!!

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Aflevering 1
« Reactie #141 Gepost op: 8-01-2010, 15:13:35 »
Frits was volgens de mannen in de heli trouwens 'noord', in het schemaatje op pagina 6 staat daar een ?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline InspectorGadget

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #142 Gepost op: 8-01-2010, 15:29:09 »
Erik zegt als motivatie voor zijn vlinder:
"Ik koos voor een vlinder omdat ik overal heen en weer vlinder, en ik over kort blijf en soms terugkom. Dan hoe ik weer eens dit soms doe ik weer eens dat."

Is dat niet precies wat een mol doet  ???

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #143 Gepost op: 8-01-2010, 16:00:57 »
Leuke eerste aflevering, beetje rommelig dat wel!
Heel veel kijkcijfers, maar zal me niks verbazen als een boel mensen afhaken omdat ze er niet veel van snapten..

Ik verdenk vooral de mensen op de boot.. Die hadden toch echt wel een behoorlijke sleutelpositie en kwamen wat mij betreft het meest mollerig over.. En dan verdenk ik met name Sanne en Arjen
Hind is iets te overduidelijk (Opvallend rood, rode sleutel, rode helicopter die natuurlijk landde op een hele grote H)...
Is Kim nou de Mol die de Nep-Mol-tactiek gaat toepassen??

Eigenlijk streep ik stiekem de mensen op de brug al af..
Daar wil je toch niet staan als Mol? Bovendien hebben ze het ook nog eens alle 4 goed gedaan..
Als Mol wil je of op de boot of in de helikopter..
Als je in de boot wilde moest je gewoon links gaan staan, wat Hind heel overduidelijk wilde (bewust of onbewust)
Als je in de helikopter wilde, moest je worden gekozen door Pieter Jan, die de Mol van te voren wist dit jaar!
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 16:05:01 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline califax

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #144 Gepost op: 8-01-2010, 16:09:56 »

Als je in de helikopter wilde, moest je worden gekozen door Pieter Jan, die de Mol van te voren wist dit jaar!

Werden die 2 niet aangewezen door de overgebleven 6?  :-\\ (4 brug, 2 heli)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 16:14:02 door califax »

Offline schinkel

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #145 Gepost op: 8-01-2010, 16:11:12 »
wat mijn op viel is dat sanne vergat een molboekje te paken ik denk dat zij het is omdat een mol geen molboekje nodig heeft

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #146 Gepost op: 8-01-2010, 16:11:24 »
Werden die 2 niet aangewezen door de overgebleven 6?  :-\\ (4 boot, 2 heli)
Zover ik me kan herinneren werden die door PJ gekozen.. die overigens ook de eerste vier koos, degene die aan de voor hem rechterkant stonden..

Maar ik het fout hebben! Ik kijk wel ff terug!

Offline califax

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #147 Gepost op: 8-01-2010, 16:13:07 »
Zover ik me kan herinneren werden die door PJ gekozen.. die overigens ook de eerste vier koos, degene die aan de voor hem rechterkant stonden..

Maar ik het fout hebben! Ik kijk wel ff terug!

Werd iig niet laten zien, maar werd volgens mij gezegt...

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #148 Gepost op: 8-01-2010, 16:24:34 »
Werd iig niet laten zien, maar werd volgens mij gezegt...
Hmm het wordt niet helemaal duidelijk.. PJ zegt: En twee van jullie spreek ik straks op het dak
Vervolgens zegt Loretta in een biecht dat dat Tim en Erik werden..
Er wordt niet gezegd hoe dit is besloten..

De Mol is dus het meest zeker van een sleutelpositie als die helemaal links in de rij ging staan.. Ik heb Hind twee keer duidelijk naar links gezien proberen te manoeuvreren.. Dit zit me toch niet lekker, ook omdat de bootgroep toch behoorlijk wat fouten heeft gemaakt..

Alleen Barbara stond in het begin links maar toen opeens weer helemaal rechts.. de rest stond de hele tijd zoals die in het begin stond..

Offline ridderhenck

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #149 Gepost op: 8-01-2010, 16:29:48 »
de reden waarom ik het zinnetje noemde wat Kim zei,"Kennis Is Macht" zijn de beginletters en vormen haar voornaam,de mol heeft macht door alle kennis van het spel reeds te hebben ontvangen,vandaar.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #150 Gepost op: 8-01-2010, 16:31:07 »
de reden waarom ik het zinnetje noemde wat Kim zei,"Kennis Is Macht" zijn de beginletters en vormen haar voornaam,de mol heeft macht door alle kennis van het spel reeds te hebben ontvangen,vandaar.

Kan me zo voorstellen dat iedere Kim dit wel vaker gebruikt ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #151 Gepost op: 8-01-2010, 16:32:18 »

Mooi gevonden! Al vind ik Kim niet de mol.. Ze ging overdreven staan mollen voor de ogen van Erik. Vind da niet echt de kunsten van een mol..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Aflevering 1
« Reactie #152 Gepost op: 8-01-2010, 16:34:01 »
Vast een hulpmol. En mocht ze de echte zijn, dan mag ze het wel iets subtieler doen. Ik vond dit een beetje flauw.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #153 Gepost op: 8-01-2010, 16:36:11 »
De Mol is dus het meest zeker van een sleutelpositie als die helemaal links in de rij ging staan.. Ik heb Hind twee keer duidelijk naar links gezien proberen te manoeuvreren.. Dit zit me toch niet lekker, ook omdat de bootgroep toch behoorlijk wat fouten heeft gemaakt..
Ik vindt dat dit over Kim te zeggen is. Zij is heel bewust om zich heen aan het kijken om ervoor te zorgen links uit te komen(?).

Ik vindt de vier mensen op de brug in elk geval weinig verdacht. De indruk wordt gewekt dat de kandidaten op de brug die naast elkaar staan zonder stemverheffing met elkaar kunnen communiceren (Loretta en Manuel volgens mij). Ze zouden het dus gehoord hebben als iemand heel hard andere namen had lopen roepen.

Ik vindt de opmerking over het niet kijken naar de heli met de verrekijker ook wel een intressante gedachte.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Aflevering 1
« Reactie #154 Gepost op: 8-01-2010, 16:42:19 »
Ik vindt de vier mensen op de brug in elk geval weinig verdacht. De indruk wordt gewekt dat de kandidaten op de brug die naast elkaar staan zonder stemverheffing met elkaar kunnen communiceren (Loretta en Manuel volgens mij). Ze zouden het dus gehoord hebben als iemand heel hard andere namen had lopen roepen.

Frits kan heel vaag zijn naam roepen als Frihh.. Voor de mensen op de andere torens klinkt het nog redelijk als Frits maar voor de mensen beneden gemakkelijk te verwarren met een andere 'i'-klank. Tihh? In ieder geval werd voor Tim gekozen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #155 Gepost op: 8-01-2010, 16:45:29 »
Ik vindt dat dit over Kim te zeggen is. Zij is heel bewust om zich heen aan het kijken om ervoor te zorgen links uit te komen(?).
Oh mooi gezien, had ik niet opgemerkt.. Maar sowieso de vier mensen aan de linkerkant zijn wel mijn hoofdverdachten.. of ze er nou naartoe moesten bewegen of ze er al stonden, ze stonden er toch..

Offline joostebroodje

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #156 Gepost op: 8-01-2010, 16:53:47 »
Mijn theorie van dit jaar:

De Hind-hints theorie.

Hind is zelf niet de mol, maar een soort persoon die hints doorgeeft.
Rood was duidelijk de kleur van Hind, maar zij linkt dat door naar iemand anders.
Hoe het precies in zijn werk gaat, ben ik nog niet uit, maar ik kom er nog wel achter.
 ::vergroot::

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #157 Gepost op: 8-01-2010, 16:54:58 »
De boot-ers hadden dus een overzicht.
Elke windrichting had een kleur, en elke niet-boot-er had een kleur.

Dat maakt de opdracht voor de boot-ers wel logisch.

Weet niet of het al genoemd is maar dit plaatje klopt niet volgens mij. Barbara was geel en Loretta paars en niet andersom.

Op de boot deden ze namelijk de volgende vlaggen combinatie's:
Voor (kandidaat)       Achter (windrichting)
Geel (barbara)         Rood (oost)               
Oranje (tim)           Groen (zuid)               
Blauw (erik)             blauw (west)
Groen (manuel)         Geel (noord)

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
Aflevering 1
« Reactie #158 Gepost op: 8-01-2010, 16:55:50 »
Ben nog wel benieuwd naar de uitspraak van PJ "de mol maakt zich in aflevering 3 bekend"
Wat moeten we daar nou mee...
Wij, als molspeurders, weten heus wel dat dat nooit gebeurt, maar waarom zoiets zeggen in de 1e aflevering. Kijkers genoeg, vooralsnog  ::trots::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Berend Poeplawaai

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #159 Gepost op: 8-01-2010, 16:59:51 »
Mijn theorie van dit jaar:

De Hind-hints theorie.

Hind is zelf niet de mol, maar een soort persoon die hints doorgeeft.
Rood was duidelijk de kleur van Hind, maar zij linkt dat door naar iemand anders.
Hoe het precies in zijn werk gaat, ben ik nog niet uit, maar ik kom er nog wel achter.
 ::vergroot::

Ja echt alles van Hind was rood, haar outfit, haar portomonnaie, de sleutel en (waarschijnlijk) ook haar boekje. Bovendien ging ze wel erg makkelijk mee met Kim die beweerde dat Barbara Tim zei. Dus ik sluit haar nog niet uit als potentiele mol. Verder heb ik een Barbara is de mol gevoel. Al heb ik haar niet echt op iets kunnen betrappen. Als zij de mol was had ze zeker geen bal gekocht bij dat spel, iedereen raad dat.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 17:20:09 door Marlo »