Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110674 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Aflevering 1
« Reactie #220 Gepost op: 9-01-2010, 15:22:21 »
Ben ik nou de eerste die ziet, dat in de intro van WIDM van dit jaar. De naam Barbara in de grond geschreven is. Het kan een opdracht zijn, maar misschien ook een teken ::joehoe::

Het lijkt mij dat het gewoon onderdeel is van een opdracht. Dit is wel heel duidelijk...

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
Aflevering 1
« Reactie #221 Gepost op: 9-01-2010, 15:25:18 »
Volgens mij is Barbara de nieuwe Vivienne van Jelsir.  :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Molow

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #222 Gepost op: 9-01-2010, 15:25:35 »
Volgens mij is Barbara de nieuwe Vivienne van Jelsir.  :P
Jep dat denk ik ook.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #223 Gepost op: 9-01-2010, 15:25:56 »
Overigens is het geen sneeuw, het lijkt wel een of andere groeve met zilverzand ofzoiets.

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Aflevering 1
« Reactie #224 Gepost op: 9-01-2010, 15:41:35 »
Toen de kandi's aankwamen op het vliegveld in Japan, stond er een man ze op te wachten met een bordje 'niets is wat het lijkt'. Deze was later in de bus opgehangen. Bij wie hing dat bordje, aan het raam? Volgens mij bij Sanne, maar weet dat niet zeker. Zou dat een hint kunnen zijn naar iets?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Aflevering 1
« Reactie #225 Gepost op: 9-01-2010, 15:52:09 »
Dat wat opaweethetbeter zegt, is precies wat ik bedoel, die 6 bevindt zich ACHTER de camerapersoon........ IN de hal waarin deze staat.

Sfeershot dus. Je kan immers niet ALLES wegpoetsen.

Ja, dat was ook mijn gedachte. Anderzijds kan er natuurlijk ook bewust een bordje naast/achter de cameraman neer zijn gezet, zodat het in de spiegeling van de ruit net te zien zou zijn ...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #226 Gepost op: 9-01-2010, 15:53:00 »
Dat was volgens mij inderdaad Sanne. Zoals je zegt: het zou een hint KUNNEN zijn.

Ik vond het wel grappig gevonden. In een land waar je geen enkel karakter kunt ontcijferen, een Japanner te zien met een bordje met het OER-thema van Wie is de MOl.

Offline Molz0r

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #227 Gepost op: 9-01-2010, 16:04:27 »
Even een bijwerking van mijn: De kleur van de mol theorie.
Het nieuwe onderdeel van de website, het 'twitteren' bracht mij op het idee, dat het logo van twitter de zelfde kleur is als de kleur van de mol. Ook het shirt dat Barbare draagt op de homepage is deze kleur. ::regenboog::

Haha dit meen je niet, ga je serieus weer net als vorig jaar alles wat er in verband te brengen valt, weer in verband brengen met 'jou mol'?  ;D Gaat nog lache worden dan!

Misschien komt in aflevering 3 Vivienne nog ff langs, is ze toch nog de mol!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 16:10:48 door Molz0r »

Offline Noentje

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #228 Gepost op: 9-01-2010, 16:13:03 »
Niets is wat het lijkt!

Zie eens deze blog. Een hint van de redactie om kritisch naar de foto´s die we zien en gaan zien te kijken?

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Niets-is-wat-het-lijkt/

Spannend! ::joehoe::
"Leven is het meervoud van lef"

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Aflevering 1
« Reactie #229 Gepost op: 9-01-2010, 16:21:20 »

Haha dit meen je niet, ga je serieus weer net als vorig jaar alles wat er in verband te brengen valt, weer in verband brengen met 'jou mol'?  ;D Gaat nog lache worden dan!

Misschien komt in aflevering 3 Vivienne nog ff langs, is ze toch nog de mol!  ::rofl::

OK, om te voorkomen dat we dat gedoe van vorig jaar weer krijgen, mag ik iedereen verzoeken om gewoon niet te reageren als je vind dat iemand anders onzin verkondigt? Dank u.

Offline Molz0r

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #230 Gepost op: 9-01-2010, 16:23:01 »
OK, om te voorkomen dat we dat gedoe van vorig jaar weer krijgen, mag ik iedereen verzoeken om gewoon niet te reageren als je vind dat iemand anders onzin verkondigt? Dank u.

Hehe geen probleem.

Kunnen we verder niks uit het 'volgende keer in WIDM' filmpje halen?

Offline allcopsare-mol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #231 Gepost op: 9-01-2010, 16:24:20 »
ey man, ben nieuw op dit forum:P:P
ben ff kennis aan het maken met iedereen.
jullie zoeken wel veel achter dingen he gehehe:P
ik denk dat jonnie, de mol is, want hij heet zo van achternaam, dus dan denk ik dat gewoon:P
maar linda maakt ook een goede kans hoor!Q

Gr Vak 410 :o 8) ???

Offline Geerte

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #232 Gepost op: 9-01-2010, 16:35:28 »
Vanochtend eindelijk de 1e aflevering nog eens kunnen kijken. Mij vielen de volgende dingen op :

- In de eerste seconde van de aflevering wordt een aantal kandidaten even heel snel getoond. We zien achtereenvolgens:
1 Kim
2 Barbara
3 Frits
4 Erik
5 Tim
6 Hind
7 Sanne
8 Manuel
Waarom ontbreken Loretta en Arjen hier?

Ik heb dit nog is gecheckt en Alle kandidaten worden snel achter elkaar laten zien in de volgorde,
1. Arjen
2. Loretta
3. Kim
4. Barbara
5. Frits
6. Erik
7. Tim
8. Hind
9. Sanne
10. Manuel

Dus helaas je kan er niks achter zoeken.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Aflevering 1
« Reactie #233 Gepost op: 9-01-2010, 16:39:14 »
Behalve dan dat Arjen weer als eerste genoemd zoals iemand anders elders op het forum ook al opviel. Arjen schijnt heel vaak de eerste te zijn.

[edit]
Hier:

Ik heb de aflevering nog een keer goed bekeken.

Montage-technisch valt op:
-   Arjen is als eerste te zien in de loader.
-   Arjen is als eerste in beeld met een biecht op schiphol.
-   Arjen is als eerste in beeld met een biecht op Tokio airport.
-   Arjen is als eerste in beeld met een biecht in Nakasaki.
-   Arjen is de eerste die de test maakt.
-   Arjen wordt als eerste genoemd bij de executie.

Ook was Arjen de eerste die samen met Hind in beeld kwam om langs de zuilen te lopen in opdracht 2, terwijl Sanne en Barbara op het zelfde moment aan de andere kant bezig waren, maar dat is voor de echte tunnelaars ;)

Geen conclusie, alleen een observatie…

[/edit]
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Aflevering 1
« Reactie #234 Gepost op: 9-01-2010, 16:42:52 »
Behalve dan dat Arjen weer als eerste genoemd zoals iemand anders elders op het forum ook al opviel. Arjen schijnt heel vaak de eerste te zijn.

Kan ook betekenen dat hij als eerste eindigt, de winnaar van wie is de mol  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #235 Gepost op: 9-01-2010, 16:44:11 »
Weet niet of het al gezegd is, maar over 'Niets is wat het lijkt' (misschien in combinatie met de rode sleutel van Hind-hint): misschien komen er in alle afleveringen wel overduidelijke hints naar een bepaalde persoon (nu dus naar Hind). Het LIJKT een hint, maar dat is het niet want Niets is wat het lijkt.

Haha dat klinkt stom, maar is wel een reden om mezelf er van te overtuigen dat Hind de mol niet is. Dat wil ik namelijk helemaal niet. ::trots::
Je zou hier absoluut wel eens gelijk in kunnen hebben. We hebben in de eerste alfevering té duidelijke hints zitten (Hind & Kim). Daarbij zijn de kandidaten waar de hints op slaan tijdens de opdracht ook het meest aan het mollen.

Ik ga hieronder een wat verdergezochte en minder onderbouwde theorie plaatsen / speculatie:
"Niets is wat het lijkt."
Ik denk dat er misschien wel hulpmollen ingezet worden dit jaar. En dat daar hints aan zijn gekoppeld. Het lijkt (tot nu toe) wel bijna op elke opdracht één hulpmol. Als je dat de komende drie afleveringen doet heb je aan het eind van aflevering drie, acht kandidaten als hulpmol gehad (als de volgende afleveringen 3 opdrachten hebben) en we hebben dan nog 8 kanidaten over. Dus iedereen kan aan de beurt geweest zijn.

"De mol zal zich bekend maken in aflevering 3."
De laatste opdracht van aflevering drie is een opdracht waarbij de kandidaten geld kunnen verdienen door te bepalen wie in welke opdracht gemolt heeft (inclusief iemand die die opdracht aan het mollen is). Ook een mol actie van de echte mol wordt hierbij verhuld als hulpmollen actie, vandaar de opmerking dat de mol zich bekend zal maken.
Misschien dat het zoeken van een goede vriend die je niet zal verraden ook hiermee te maken heeft.

We de vermoedens een beetje aan heeft gewakkerd is het feit dat er door ex-mol George een brief werd bezorgt aan Sanne... Ik heb geen directe aanleiding, maar kam het idee dat er wel eens meer 'brieven' door de mol uitgedeelt zouden kunnen worden.
Ik heb ook een, evengoed niet onderbouwd, gevoel dat de weggepiepte stukjes in het Loretta interview bij Schiffers over een brief zouden kunnen gaan.
Daarnaast noemt Kim "kennis is macht" in haar biecht, als zij al hulpmol is geweest heeft zij belangrijke informatie over het spel die anderen nog niet hebben.

Ik hoop dat dit niet een te vaag verhaal is geworden. Ik ben zelf ook absoluut niet voor 100% overtuigt, en probeer me vooral uit mijn Kim tunnel te greven.
Ik ga in elk geval de komende afleveringen goed opletten of hier iets van waarheid in kan zitten.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 16:46:34 door Rat »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Aflevering 1
« Reactie #236 Gepost op: 9-01-2010, 16:45:33 »
Kan ook betekenen dat hij als eerste eindigt, de winnaar van wie is de mol  ::vergroot::

Dat zou mooi zijn. Hij mag van mij wel de finale halen. Hou wel van zijn droge humor.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molz0r

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #237 Gepost op: 9-01-2010, 16:47:28 »
Zit hier een b-side hooligan als hint naar Barbara? hihi  :D

Haha laat jelsir het maar niet zien!  ::vergroot::

Offline allcopsare-mol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #238 Gepost op: 9-01-2010, 16:47:35 »
hallo.
ik heb een aanwijzing gevonden!
tim's veters waren groen, en misschien betekent dat dat hij de mol is.
suggesties misschien?

BVD

Offline Geerte

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #239 Gepost op: 9-01-2010, 16:51:43 »

Dat was mij ook al opgevallen ja, bij snel de kandidaten achterelkaar is hij het eerste en daarna als ze de kandidaten met naam in beeld brengen is hij ook de eerste terwijl de andere kandidaten in andere volgorde worden laten zien. De volgorde van het tweede stuk:
1 Arjen
2 Tim
3 Sanne
4 Erik
5 Barbara
6 Manuel
7 Loretta
8 Frits
9 Kim
10 Hind

Geen idee of je daar iets achter moet zoeken maar ik vermeld het maar even:P