Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110667 keer)

Offline allcopsare-mol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #240 Gepost op: 9-01-2010, 16:56:44 »
misschien hebben ze dit jaar wel geen mol, om de spanning er in te houden snap je?
dan zou ik me echt rotlachen, of dat pieter jan demol is gehe.

Gr

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Reactie #241 Gepost op: 9-01-2010, 16:57:13 »
hallo.
ik heb een aanwijzing gevonden!
tim's veters waren groen, en misschien betekent dat dat hij de mol is.
suggesties misschien?

BVD

Zal me niks verbazen als Hind Rode veters had  ;D
Maar hoezo is de kleur groen een hint dan?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Aflevering 1
« Reactie #242 Gepost op: 9-01-2010, 17:00:53 »
Zo van: de mol krijgt altijd een groen scherm :)
Maar ja, ik denk dat het in Tims geval geen hint is, want Loretta had een nog veel duidelijkere groene pet op.

Offline Noentje

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #243 Gepost op: 9-01-2010, 17:04:56 »
Nog een theorie, mss wel vergezocht:

google resultaat op "niets is wat het lijkt": een boek van Aidan Chambers
google resultaat op "Aidan Chambers": Dat is een Japans genre, bekend geworden van Het hoofdkussenboek van Shei Shonagon, een Japanse hofdame uit de tiende eeuw. Het is een verzameling verhalen, notities, dagboekfragmenten, gedichten en filosofische verhandelingen. Geïnspireerd door het Japanse meesterwerk maakte Peter Greenaway de film The Pillow Book. En door die film herinnerde Chambers zich weer het boek van Shonagon, en besloot zijn boek in die vorm te gieten. ‘Het is een vrouwelijke, flexibele vorm,’ zegt Chambers.

Wijst dit er op dat de mol een vrouw is?

En dan nog 1 ding uit mijn onderzoek: "Niets is wat het lijkt" is in mijn optiek niet een term die aan alle molseries vastzat, maar specifiek voor die van dit jaar gebruikt wordt. Zie maar: "Japan reis: Niets is wat het lijkt" op website: http://www.sawadee.nl/reisroutes/toon_reis.php?rc=JAP

Ogen open houden en kritisch blijven, dus!

Speur on! ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 17:23:59 door Noentje »
"Leven is het meervoud van lef"

Offline allcopsare-mol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #244 Gepost op: 9-01-2010, 17:06:46 »
maar manuel had een shirt aan van Chasin Denim, met aan de zijkant een klein molletje er op, misschien is dat eeen aanwijzing? Suggesties plies

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #245 Gepost op: 9-01-2010, 17:08:40 »
Ik heb ook een, evengoed niet onderbouwd, gevoel dat de weggepiepte stukjes in het Loretta interview bij Schiffers over een brief zouden kunnen gaan.

Ik meen te hebben gehoord dat Loretta het over ''haar'' had toen ze over de mol sprak, en dat daar meteen piepjes overheen gezet werden (zij het op de verkeerde plaats).

Ik denk dat het slechts een plagerij is van de makers van het interview, en dat er achter die piepjes niets verkeerds zit.

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
Aflevering 1
« Reactie #246 Gepost op: 9-01-2010, 17:11:39 »
Dat zal wel, want ze kan natuurlijk nog niet weten of de mol een vrouw is of niet, er van uit gaande dat de reunie nog niet heeft plaatsgevonden. (alleen hoort dit eerder in een ander topic, niet?)

@allcopsare-mol: goed gevonden!

Offline allcopsare-mol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #247 Gepost op: 9-01-2010, 17:15:44 »
ik heb de aflevering nu ongeveer 15 x gezien, en ben tot de mening gekomen dat het heel moeilijk is om de mol te ontmaskeren, want iedereen is aan het ouwhoeren met de 2de opdracht, of ze zijn gewoon zo dom, is ook een optie natuurlijk. maar ik zou het echt neit weten want iedereeen heeft wel iets verdachts, misschien na aflevering 2 meer informatie. Succes verder met info zoeken, hopen dat de mol in dezer dagen ontmastkerd word.

Gr een fanatieke mol

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #248 Gepost op: 9-01-2010, 17:16:58 »
Ik meen te hebben gehoord dat Loretta het over ''haar'' had toen ze over de mol sprak, en dat daar meteen piepjes overheen gezet werden (zij het op de verkeerde plaats).

Ik denk dat het slechts een plagerij is van de makers van het interview, en dat er achter die piepjes niets verkeerds zit.
Je hebt het "haar" stukje... dan wordt geknipt naar "o, misschien heb ik al teveel gezegd." dan volgt een stukje met piep en ruis. Maar goed, het wass pure speculatie van mijn kant.
Ik kan echt niet wachten op donderdag, dan komt er weer nieuwe informatie en kan verder bouwen aan mijn theorieën. Ik denk dat ik tot dan wat rustig aan moet doen, voordat ik doordraai en alles met elkaar in verband probeer te brengen.

Aflevering 1
« Reactie #249 Gepost op: 9-01-2010, 17:31:03 »

Zij sprak over "HAAR"spullen en even verder over zijn tas. Duidt "haar"op een vrouwelijke kandidaat of over hoofdhaar.
Verder viel mij op dat Sanne geheel in het zwart was gekleed.

Offline hagriddler

• Forumlid
  • carpe f*cking diem !
Aflevering 1
« Reactie #250 Gepost op: 9-01-2010, 17:32:47 »
Het is dat Tim en Erik maar 5 minuten de tijd kregen om de juiste sleutels aan de juiste kistjes te koppelen,
anders hadden ze zich op hun gemak het volgende kunnen bedenken :
- we zijn in drie groepen ingedeeld, Tim en Erik weten wie in de andere 2 groepen zitten
- als ze zelf minstens één persoon op de pijlers hadden herkend konden ze achterhalen wie de andere 3 moesten zijn
- dan hoefden ze daarna alleen te bepalen welk kistje bv Noord was
- en dan hebben ze de info over de kleuren alleen nodig om te bepalen welke pijler Noord was
- uiteraard kunnen ze de kleuren dan gebruiken om te checken over welke namen ze het meest zeker zijn
- en van daaruit verder redeneren welke andere spelers in dat zelfde groepje zaten
- ik neem aan dat ze bij elk kistje slechts 1 sleutel mochten proberen anders konden ze het hele verhaal ook
  simpelweg achterwege laten en snel allerlei sleuteltjes proberen...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #251 Gepost op: 9-01-2010, 17:36:01 »

Zij sprak over "HAAR"spullen en even verder over zijn tas. Duidt "haar"op een vrouwelijke kandidaat of over hoofdhaar.
Verder viel mij op dat Sanne geheel in het zwart was gekleed.
Ik denk over hoofdhaar vanwegen het "potje", maar ben er nog niet over uit.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Aflevering 1
« Reactie #252 Gepost op: 9-01-2010, 17:39:14 »
Ik heb dit nog is gecheckt en Alle kandidaten worden snel achter elkaar laten zien in de volgorde,
1. Arjen
2. Loretta
3. Kim
4. Barbara
5. Frits
6. Erik
7. Tim
8. Hind
9. Sanne
10. Manuel

Dus helaas je kan er niks achter zoeken.

Bedankt Geerte. Ik denk dat ze bij mij ontbreken omdat ik twee keer vlak achter elkaar op de opnameknop drukte waardoor de recorder weer op pauze ging ;)

Offline Molow

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #253 Gepost op: 9-01-2010, 17:46:22 »
Ik wou dit liever niet vertellen, maarja.

Je ziet in het volgende week filmpje een joker, en je ziet 2 handen die het pakken. Na onderzoek is de hand met het horloge Arjen, en de hand met het wit/blauw randje Tim. (Dat zie je ook bovenaan zn trui, vlak ervoor) Tims hand is de onderste. Dit betekend dat Tim dus sowieso een joker krijgt in aflevering 2. Misschien ook nog Arjen, of iemand anders, of misschien wel iedereen, maar als je Tim invult in de pool heb je, denk ik, dus sowieso punten. Iemand die dit kan bevestigen, of nakijken ofzo en dan zeggen of ik gelijk heb?? :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #254 Gepost op: 9-01-2010, 17:50:39 »
ik heb de aflevering nu ongeveer 15 x gezien, en ben tot de mening gekomen dat het heel moeilijk is om de mol te ontmaskeren, want iedereen is aan het ouwhoeren met de 2de opdracht, of ze zijn gewoon zo dom, is ook een optie natuurlijk. maar ik zou het echt neit weten want iedereeen heeft wel iets verdachts, misschien na aflevering 2 meer informatie. Succes verder met info zoeken, hopen dat de mol in dezer dagen ontmastkerd word.

Gr een fanatieke mol
Niemand heeft tot nu toe met grote zekerheid de mol al na aflevering 1 kunnen ontmaskeren. Zou ook helemaal niet leuk zijn, he? Ik ben me suf aan het zoeken naar het molletje op Manuel's t-shirt. Kun je ongeveer zeggen wanneer (in welk deel van de aflering) het zichtbaar is?  Of herken je het soort shirt, en weet je dat er op de zijkant van die shirts een molletje staat afgebeeld? In dat geval vind ik het wel de vondst van de eeuw. :)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #255 Gepost op: 9-01-2010, 18:01:28 »
Niemand heeft tot nu toe met grote zekerheid de mol al na aflevering 1 kunnen ontmaskeren. Zou ook helemaal niet leuk zijn, he? Ik ben me suf aan het zoeken naar het molletje op Manuel's t-shirt. Kun je ongeveer zeggen wanneer (in welk deel van de aflering) het zichtbaar is?  Of herken je het soort shirt, en weet je dat er op de zijkant van die shirts een molletje staat afgebeeld? In dat geval vind ik het wel de vondst van de eeuw. :)
De brugopdracht bij Milouska was toch aflevering 1? :P Obvious!

Of was ze té obvious?

Offline tureluurs

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #256 Gepost op: 9-01-2010, 18:04:58 »

Je ziet in het volgende week filmpje een joker, en je ziet 2 handen die het pakken. Na onderzoek is de hand met het horloge Arjen, en de hand met het wit/blauw randje Tim. (Dat zie je ook bovenaan zn trui, vlak ervoor) Tims hand is de onderste. Dit betekend dat Tim dus sowieso een joker krijgt in aflevering 2. Misschien ook nog Arjen, of iemand anders, of misschien wel iedereen, maar als je Tim invult in de pool heb je, denk ik, dus sowieso punten. Iemand die dit kan bevestigen, of nakijken ofzo en dan zeggen of ik gelijk heb?? :)

En vervolgens koopt ie informatie bij z'n vriendinnetje Sanne in ruil voor de joker....of zo....kortom niets is wat het lijkt....

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #257 Gepost op: 9-01-2010, 18:06:12 »
De brugopdracht bij Milouska was toch aflevering 1? :P Obvious!

Of was ze té obvious?
Dat laatste. Want vanwege het kruipen van een doodsbange Mary-Lou zetten vele kijkers hun kaarten op haar.

Offline Rubmol

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #258 Gepost op: 9-01-2010, 18:07:22 »

Dit klopt, ik was hier ook al achter gekomen. Beetje jammer en vooral dom dat je dit voordeel verprutst door het hier neer te zetten. Maar goed, laten we het maar op eerlijkheid houden  ;).

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Aflevering 1
« Reactie #259 Gepost op: 9-01-2010, 18:08:54 »
Nou, we zijn hier om informatie met elkaar uit te wisselen. Het is (nog) niet zo dat je echt wat wint als je de pool wint, dus waarom zou je dan niet zo vriendelijk zijn je info hier neer te zetten?
The British are not impressed.