Ik kan het ook niet goed uitleggen. Ik vond het gewoon opvallend. Waarom benadrukt hij dat?
Mijns inziens zegt Art dit om dezelfde reden die er lijkt te zijn voor de overige build-up.
Om één of andere reden moesten Paulien en Zarayda (of iig één van hen als de ander de mol is) op het verkeerde been gezet worden. Art is uitermate vaag in zijn instructies, suggereert dat zij twee alleen bij de opdracht betrokken zijn en de anderen iets anders aan het doen zijn, zodat Paulien en Zarayda denken dat ze wild moeten spotten. De camera is daarbij natuurlijk sws misleidend (ongeacht mogelijk molschap van beide dames).
Vervolgens worden ze weer op het verkeerde been gezet (althans zo lijkt het?) door Tania met de berichtgeving dat de opdracht erom draait om medekandidaten te bevrijden.
Aan het einde blijkt dat het kennelijk allemaal niet van toepassing was en dat ze het echte geld gemist hebben - Mogelijk waren dat de 'Big Five' die hierop staan zoals elders op het forum geopperd.
Kortom de hele opdracht draait om misleiding en onduidelijke communicatie.
Ik hoop dat er een uitleg voor komt want zo is het natuurlijk wel lekker makkelijk mollen voor de mol (wie het ook is) als kandidaten maar halve, vage en/of misleidende instructies krijgen.