Dat vind ik het probleem met deze theorie ook. Hoe graag ik het ook zou willen geloven (alle bevestiging voor mijn mol is immers welkom!
) ik blijf het vergezocht vinden. Vooral die link met Joseph. Als je het verhaal niet kent weet je ook niet dat er een link is tussen Joseph en sterren. Jesus Christ Superstar zou ik dan makkelijker uit te leggen vinden maar die link vind ik dan weer te plat. Toch zie ik veel sterren die me niet loslaten en kan ik er niet direct een andere verklaring voor vinden. Die sterren moeten haast wel een diepere betekenis hebben maar of dit het is? Er zijn wel meer overeenkomsten terug te leiden naar Joseph. Maar das ook niet zo lastig natuurlijk want die show duurt iets van 2,5 uur. De kans dat je daar iets "verdachts" in kunt vinden is vrij groot.
Maar ok, stel dat, overeenkomsten die ik zelf opvallend vond:
- Freek ziet geen blik in de toekomst (heeft hij ook niet nodig want hij heeft zijn "voorspellende dromen" immers al (als in: voorkennis))
- Joseph eindigt als Farao van Egypte, de mol eindigt als koning van het spel. De andere sterretjes (kandidaten) buigen aan het eind voor hem.
Toch gaat het er bij mij nog steeds niet in. Kom op, dit is aan een normale kijker toch niet uit te leggen bij de ontknoping? Ja als u even de cd van Joseph op had gezet dan had u het al lang kunnen weten.
Persoonlijk denk ik toch dat we de hints wat dichter bij het spel moeten zoeken. Tot nu toe vind ik de onderbouwing voor links naar Joseph niet overtuigend genoeg. En ik heb er intussen toch aardig in zitten graven
Ik hou het nog steeds open als (vergezochte) optie tot er een waterdichte verklaring is voor al die sterren.