Ga zelf dan ook maar eens kijken. Ik heb mij nu laten leiden door opmerkingen daarover op het forum. Ik wil mij niet laten leiden door hints die niet bestaan... niet dat de kans groot is dat ik nog van Susan als mol af ga stappen... maar toch.
Een paar dingen weet je niet zeker, inderdaad. Vandaar ook dat ik er een paar aannames bij heb gezet in het Susan-topic (zoals "Iedereen loog op de vraag Wie is de Mol?, behalve JW").
Aaf zegt zelf niet meer te weten wat ze had ingevuld. Ik acht het zelf wel redelijk aannemelijk dat ze (bij de test) inderdaad 'ja' heeft gekozen voor vraag 1. Als ze 'nee' had gekozen, had het betekend dat de mol in haar eigen boot had gezeten. JW verdenkt ze niet en Tygo deed het bij die opdracht best goed. In de andere boot, die werd afgeschoten, zaten meer verdachten van haar. Klopt dat we het niet zeker weten, maar dat doen we eigenlijk bij geen enkele kandidaat, behalve Freek. Toch denk ik dat de kans vrij groot is dat Aaf vraag 1 inderdaad met 'ja' beantwoord heeft.
Ik vind het zelf nog steeds een plausibele hint, in de stijl van WIDM ook. Ik snap heel goed dat niet iedereen er aan wil, maar ik hoor ook verschillende argumenten. De een vindt hem te obvious, de ander juist te onduidelijk... misschien dus precies goed?
Ik ben blij dat hij niet zo duidelijk is als de Priesterhint, maar ik kan me herinneren dat zelfs daar vorig jaar tot aan het bittere eind over gediscussieerd is. En als deze klopt, zit hij ook pas in aflevering 6 gelukkig. Maar het belangrijkste is dat sommige dingen vaag zijn gehouden, zodat niet iedereen gelijk overtuigd is.