Is het ook niet een beetje gek dat we geen footage van zijn bondje met Diederik in beeld zien? Ima Jochem Sigrid Sanne en Jeroen werden gesprekjes van getoond, van Diederik en Thomas heb ik er sinds Diederik zijn leugen 0 gezien. Zou Diederik Thomas bestoken met vragen? Is Thomas misschien aan het liegen en zou dit voor ons te veel in de kijker lopen?
Als we de montage mogen geloven (en dat mogen we niet ok ) dan komen hun verdachten ook niet overeen. Died -> Jochem Thomas-> Jeroen. Geen sterk bondje dan. Zit Diederik op Thomas?
Dit heb ik me ook afgevraagd. We zien maar weinig van dit bondje.
Ze hebben overigens wel beiden dezelfde verdenkingen op Jeroen vanaf aflevering 1.
Bij Diederik is het in aflevering 1 ( risicogroep) en 2 (vrijstelling) niet zo duidelijk maar in aflevering 3 zegt hij dat Jeroen nog steeds verdacht voor hem is. Dat impliceert dat hij Jeroen al langer verdenkt. In aflevering 4 is Jeroen ook zijn verdachte maar in afl. 5 verdenkt Diederik ineens Jochem.
Thomas neemt Jeroen vanaf afl. 1 mee bij de test. Bij de executie van aflevering 3 reageert Diederik opgelucht op het groene scherm van Thomas. Denkt hij dat ze op dezelfde lijn zitten en dat daarmee de kans op een groen scherm voor hem groter wordt? Thomas op zijn beurt reageert ook blij op het groene scherm van Diederik.Kennelijk zijn ze wel op de hoogte van elkaars verdachten.
Daarmee kan dan ook de overacting van Thomas bij het rode scherm van Jeroen verklaart worden. Diederik zit weliswaar voor Thomas en kan niet zoveel zien maar Thomas kan hiermee zijn act in stand willen houden dat hij Jeroen verdenkt. Diederik zit er ook wat gespannen bij als Jeroen zijn scherm krijgt. We zien niet zoveel van hem in beeld ( er is logisch meer aandacht voor Jeroen) maar van wat ik denk te zien staat Diederik er nogal nadenkend bij.