Na het ongeluk van Janine vind ik persoonlijk ook dat de makers té voorzichtig zijn geworden. De omschrijving van "De Wereld Draait Door personeelsuitje" onderschrijf ik.
Pluspunten: prachtige locatie, het totaal aan opdrachten was gevarieerd, vooral heel "mooi" om naar te kijken allemaal.
Minpunten:
Over het geheel genomen ontbrak de spanning te vaak. Ik was vaak aan het denken "oeh wat mooi", maar leefde niet mee met/tijdens de opdrachten met de kandidaten. Het was gewoon kijken en zien hoe ze het ervan afbrengen....
Veel teveel focus op "bondjes". Gebruik die zendtijd om betere opdrachten meer in beeld te brengen, evt. mét duidelijke uitleg zoals bij De Mol.
Te "saaie/simpele" (gelaagdheid ontbrak, want natuurlijk zijn opdrachten meestal lastig om tot een goed einde te brengen) opdrachten, vaak ook te kort. Om weer de vergelijking te maken met De Mol: zet kandidaten meer tegen elkaar op!
Graag ook weer iets minder op safe spelen, iets spannender/zwaardere opdrachten kan heus wel.
Kortom: dezelfde kritiek als vrijwel iedereen hier heeft genoemd! ;-)
De slotuitzending met bekendmaking van de mol viel me enorm tegen. Thomas heeft het ongetwijfeld goed gedaan, maar de helft van de opdrachten werd niet getoond (heeft hij daar dan niets gedaan?), de afleveringstitels werden niet uitgelegd, en tot slot miste ik vooral de hints van dit seizoen. Ik kan ze online ook nergens vinden. Zijn ze echt nergens te vinden? Waren ze er uberhaupt wel?
Ik heb de indruk dat de makers, nu Wie is de Mol zó populair is geworden, het programma niet té ingewikkeld willen maken. En met zoveel kijkers kunnen ze ook niet teveel hints geven, anders is de mol binnen no-time ontmaskerd, iets wat laatste jaren regelmatig is gebeurd... "Wie is de Mol" in zijn oude vorm, lijkt aan zijn succes tenonder te gaan, en te evalueren naar een ander type programma.