Wat mij zo aantrekt in 'De Mol' is het mysterie in heel het programma. De prachtige landen en locaties waar naartoe gegaan wordt, de gelaagde opdrachten van alle vormen en maten, de psychologische spelletjes, de kandidaten die allemaal verschillend en allemaal op hun beurt verdacht zijn voor elkaar en voor ons, de fantastische presentator, de volledigheid van heel het plaatje, zoals de muziek, de manier van filmen en nog zoveel meer... Daarnaast vind ik het belangrijkste en het spannendste van het programma nog altijd de zoektocht naar 'De Mol' en het feit dat er een verrader in de groep zit, die toch de hele tijd onder de radar kan blijven. Iemand die meer geďnformeerd is dan de rest, die de groep tegenwerkt. Ook vind ik het speciale gevoel leuk dat er 10 (of vorig jaar 11) onbekende mensen elkaar tijdens het spel voor het eerst zien, maar ze op een paar dagen tijd al een prachtige vriendschap kunnen uitbouwen en ze elkaar daarna nog altijd geregeld blijven zien tijdens meerdere reünies. Alles bij elkaar maakt dit totaalplaatje voor mij van 'De Mol' het beste programma dat ooit gemaakt is, al ben ik waarschijnlijk zelfs nog een pluspuntje vergeten...