Ik bleef vooral na aflevering 4 toch wat op mijn honger zitten.
Ik vond het levend begraven, de mariachitocht, de cliffhanger, de jacht op Joke, de baseballopdracht, het organiseren van het feest, de race op de piste, de koffertjesopdracht, de pakjesopdracht en de escape rooms erg leuke opdrachten om naar te kijken, maar daarna had ik toch meer en meer het gevoel dat de goede ideeën op waren.
Nu is zo'n aflevering met familieleden nooit een echt hoogtepunt voor mij, maar de cinemakwis had vorig jaar met de kooi en de bom een leukere variant waar de interactie tussen kandidaten veel meer een rol speelde. Dat random schieten op elkaar op het einde is gewoon een koffertjes opdracht zonder koffertjes, maar met geweren.
En hoe leuk een opdracht met kleine geitjes ook is, het was geen opdracht met veel inhoud.
Bovendien had ik het gevoel dat men meer dan de voorbije jaren nood had aan het verbergen van informatie. Dat begon al met die baseballopdracht en ging verder bij de race opdracht, de pakjesopdracht, de worstelopdracht,... Dat valt mij misschien meer op omdat ik altijd graag overzichtjes maak, maar voor mij persoonlijk was dat dus allemaal wel minder leuk.
Ik had ergens toch de indruk dat de voorbije jaren meer in beeld kwam en dat zelfs dat niemand geholpen heeft om de Mol met 100% zekerheid te achterhalen.
Al bij al vind ik onze Vlaamse versie nog altijd in een net iets beter kleedje steken dan de Nederlandse, maar na een goede WIDM2018 is dat gat wel kleiner geworden dit jaar.
De Mol 4 kreeg van mij een 10, De Mol 5 kreeg een 9 en ik zou nu toch voor een 7,5 gaan.