Ik vind het altijd wel grappig om ieder jaar te moeten lezen dat wij Vlamingen de Nederlandse versie kopiëren.
De Nederlandse versie is geen een-op-een-kopie meer van De Mol, dus in theorie kan dat prima. In theorie, he.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat iemand anders dan Rick McCullough daar in de laatste drie seizoenen iets over heeft gezegd. En dat was dan naar aanleiding van vragen van Nederlandse fans van De Mol, die dat programma beter vonden dan WIDM. Echt...
Lijkt me ook niet zo'n leuke vraag (met die ondertoon) als je achter je product staat en er keihard voor werkt om elk jaar weer iets neer te zetten. Dus dan kun je denk ik een ietwat zure reactie verwachten.
Wat Jon betreft... iemand beweerde hier dit jaar nog dat dat ook alleen voor de bühne was. Dat 'ie dus al lang en breed was gekozen. Wat niet onlogisch is gezien de budgetten en en de risico's. Waarom een onvoorbereide mol het spel laten spelen als je als productie ook kan doen alsof? Wat win je ermee, behalve een schoon geweten?
Ik had het er pas nog met iemand over die in de reality tv zat... dat je dat soort beweringen niet te serieus moet nemen. Wat Gilles erover zegt klinkt heel interessant, maar ik ga er open in. Je weet toch niet wat ervan waar is.