De risico nemen ze zelf door Nikkie Sinan en Robert te vragen.
Ik denk meer dat ze (terecht m.i.) uitgaan van de ongeschreven professionaliteits-code bij televisie-makers onderling dat je niet een andermans format om zeep helpt als je te gast bent voor de promotie van je programma. Zeker niet als je niet meer in het spel zit. Ik denk een youtuber met die ongeschreven regel iets minder vertrouwd is, of er lak aan heeft en zelfstandiger opereert.
Maar kan me goed voorstellen dat er tot dusver nog nooit rekening mee is gehouden dat iemand zoiets probeert, omdat je als programmamakers onderling er onbewust al op vertrouwt op die ongeschreven regel en dat dit eigenlijk vreemd is. Het is naar mijn weten ook nog nooit eerder gebeurd. Stel dat Jinek hier per ongeluk iets (meer) had prijsgegeven omdat je zo'n vraag niet verwacht vanwege bovenstaande... dan was dat niet bepaald prettig voor het De Mol programma geweest, niet voor Merel en ook niet voor Jinek. Vandaar dat het wel wat 'not-done' is in mijn optiek.
Maar verder boeien, ik hoef hier niet een beetje heilig te doen en mij maakt het verder niets uit. Viel me alleen op. Prima tv zo en het verklapt toch wel wat, terwijl het toch spannend blijft