Misschien niet direct wijzer, maar ik vond de afwendende manier waarop Jinek reageerde toen ze met de nogal plotselinge vraag over haar 'vriendin' Merel Westrik werd geconfronteerd wel erg opvallend. Kijk die maar eens terug!
Jinek zei dat ze zich voelde alsof er een politie langsreed en ze niets had gedaan.... ze wist duidelijk meer en wist zich geen houding te geven. Ze had deze plotselinge vraag duidelijk niet verwacht en wist er geen raad mee.
Het lijkt mij dus in ieder geval te zeggen dat Merel geen verliezer is, maar OF de winnaar, OF de Mol. Ik denk zelf het laatste.
En Eva Jinek zou opeens weten wie de mol is, omdat? Tenzij ze natuurlijk de vertrouwenspersoon is van Merel (ik weet niet hoe goed ze daadwerkelijk bevriend zijn en hoe waarschijnlijk dat dus is), maar in dat geval zouden ze toch niet bij haar aan tafel gaan zitten om over de ontknoping te praten. Veel te riskant lijkt me. Of Merel moet iets hebben losgelaten aan Eva, in dat geval kan ze binnenkort een dikke boete op de mat verwachten denk ik.
Verder vind ik Eva's reactie wel logisch eigenlijk. Ze reageert in eerste instantie met ''nee'' op de vraag of ze Merel verdenkt. Daarna lijkt ze opeens schuldbewust, omdat ze nu toch een soort antwoord heeft gegeven. Ik snap wel dat Eva hier op deze manier op reageert. Als ze antwoordt dat ze Merel verdenkt, trekt iedereen de conclusie dat Merel de mol is, want Eva kent haar goed.
Als ze antwoordt dat ze Merel niet verdenkt, trekt iedereen de conclusie dat Merel niet de mol is, want Eva kent haar goed.
Iedereen zoekt tegenwoordig overal iets achter en Eva weet dat ook wel. Vandaar dat ik deze reactie heel begrijpelijk vind. Ik zou er verder niet teveel achterzoeken.