Maar misschien heeft ze me mooi tuk. Ach, ook prima. Ik had 'r toch mooi door als Mol.
Ze zei tijdens de laatste aflevering in Amsterdam ook dat ze toch graag iemand naast zich had. Daarom was ze ook echt emotioneel toen Jamie eruit ging en hechtte ze zich ook aan de groep. Toen ik de afleveringen terugkeek na aflevering 8 of 9 viel me ook erg op dat Merel in de eerste aflevering heel erg aansluiting zoekt bij de groep en zich op dat moment al een buitenstaander lijkt te voelen en wat eenzaam tussen kandidaten die samen iets gemeen hebben. Wat ik zag werd dus bevestigd toen ze in de ontknopingsaflevering zei dat ze ook echt graag iemand naast zich had 'die haar vertrouwde'. Dat ging verder dan het spel en was gewoon een menselijke behoefte van haarzelf.
Ze heeft ook een paar keer letterlijk even knuffelend aan Niels gehangen in de laatste afleveringen. Ze wilde hem er gewoon graag bij in de finale en had meer met hem dan met Sarah. Sarah waardeert ze ongetwijfeld, maar is meer een concurrent. Niels zag ze veel gemakkelijker naast zich en voor Sinan had ze denk ik niet zoveel respect, omdat die niet zoveel deed. Een stuk gezelliger als je in de finale met iemand staat die je leuk vindt, dan voel je je niet zo eenzaam als mol en kun je het later ook delen met iemand die je graag mag en dichter bij je staat. Het blijven mensen he!
Maar waarom zou ze er over liegen?
Ze zou een stuk slimmer zijn over gekomen als ze had gezegd dat door deze actie Niels een vrijstelling kreeg en niet Sinan.
Omdat half Nederland het een schande zou vinden als ze eerlijk zou zeggen dat ze meer had met Niels dan met Sinan en Niels er graag bij had gehad in de finale, omdat ze hem meer mag. Dat is namelijk 'not done' in de ogen van veel, zo niet de meeste, molloten. Dus daar had ze zichzelf niet zo populair mee gemaakt.
Maar Rick zei in de podcast ook dat hij er dit keer voor "koos" om een finale met drie te doen.
Ik denk dat we onderhand toch wel weten dat niet alles naar waarheid wordt uitgesproken toch?
Zo schreef Rick op zijn instagram dat de still met balkonnetjes van de balkonopdracht NIET was gephotoshopt... yeah right.
Je ziet overduidelijk dat het perspectief van 1 van de balkons niet klopt en ziet precies welk balkon is gekopieerd om erop te plakken.
Maar het zal wel een woordspel zijn, misschien niet gephotoshopt, maar gemonteerd, of zoiets. Anyway, wat Rick en Rik zeggen in podcasts neem ik met een hele kleine korrel zout.
Om nog maar niet te spreken over alle montages van biechten etc. die nogal zijn gemanipuleerd.
Maar goed. Iedereen vrij te geloven wat hij of zij wil natuurlijk!
Maar Rick zei in de podcast ook dat hij er dit keer voor "koos" om een finale met drie te doen.
Was mij niet opgevallen in de podcast dat hij dit zei, maar neem het van je aan. Opvallende woordkeuze inderdaad! Vooral gezien er werd gedaan alsof er misschien wel of misschien geen vrijstelling in de joker zat! Niet dat ik daar ooit in heb geloofd, maar zo zie je maar weer!