Hier zijn mijn bevindingen na aflevering 2. Ik heb er de hele week op lopen broeden
. Ik denk dat ik wel een beetje op één lijn zit met de meesten op het forum.
1.
Merel - Bij gebrek aan beter wordt Merel mijn mol. Ik ga mee met een grote groep op het forum
. Ze is als mol wel het meest logisch. Ik weet niet waarom ze in 1.3 steeds bij Evelien bleef. In de wachtkamer ging ze voor een joker en had de beste mogelijkheden om te mollen in de laseropdracht. Voor de groep bleef ze helemaal uit het zicht, niemand had iets door. Maar waarschijnlijk heeft ze meer dan €1000 uit het parcours gestolen...
2.
Niels - Niels is echt mijn vreesmol. Ik had vooraf niet gedacht dat ik hem zo irritant zou vinden
Qua gedrag (het ‘fanatisme’ en ‘optimisme’) zou hij eerder een tweede Jan zijn, niet echt origineel. Maar alsnog doet hij heel verdacht. Elke keer met z’n “ik ben zo blij met €300, ik had niets verwacht!!”. Hij heeft ondertussen al honderd biechten gehad. Hij leek voorkennis te hebben in 1.1, kon niet tellen en stelde verkeerde vragen in opdracht 2.1, ging perongeluk af in opdracht 2.2. En uit de wachtkamer loopt hij ineens weg?
3.
Sarah - Ik vind Sarah enorm overdreven op me overkomen. Maar ik wil haar toch niet helemaal afstrepen. In opdracht 1.3 zorgde ze ervoor dat ze als enige met Evi meeging dat die opdracht mislukte. Ze kwam vervolgens niet meer bij de rest van de groep, waardoor de twee opdrachten van Sarah en de tweede van Evi fout gingen. Ze heeft dus €1200 uit de pot gehouden. Dan was die €250 niets, en kwam ze wel in positief daglicht te staan bij de rest.
4.
Rick Paul - Rick Paul wordt verdacht in de groep en ook enorm in de app. Eigenlijk al genoeg reden om daar niet in mee te gaan
. Hij wordt vaak niet geloofd in de groep, zoals wanneer hij €50 meenam uit het laserlabyrint en hij met Nikkie op de steiger stond. Ik verwacht dat hij niet de mol wilde zijn. Ik zou makkelijker als kandidaat mensen laten denken dat ik de mol ben dan andersom. Misschien heeft hij dat ook? Verder heeft hij wel twee molacties: bij de fietsopdacht (1.3) bleef hij maar praten in de porto, maar Jamie (?) merkte dat en sprak hem daarop aan. In opdracht 2.3 bleef hij zitten tot het einde. Gek dat hij niet eerder voor een joker was opgestaan. Toch zegt mijn gevoel dat hij niet de mol is.
5.
Evelien - Evelien gaat voor mij van mol naar kandidaat. Ik vind het een sterk argument dat Evi vol is gegaan op Evelien. Natuurlijk wordt er gesjoemeld in de montage, maar dat Evi vol op Evelien ging is niet te verdraaien. Haar mol-gebaren waren obvious, en eigenlijk alles wat ze doet. Anderzijds, ik zou het wel heel leuk vinden als ze de mol is!
6.
Sinan - Sinan vind ik opmerkelijk. Gevoelsmatig wil ik hem niet afstrepen, maar echt iets mols heeft hij niet gedaan. Je kunt in aflevering 10 ook niet aankomen met dat je op de fiets vijf seconden stil ging staan. En ook hoe hij deze aflevering de leiding wilde vond ik nou niet echt een leuke mollenstreek. Sowieso vindt de mol chaos van de groep niet erg, en het is niet de manier om te zeggen “jullie doen het allemaal fout, ik wil de leiding”.
7.
Robèrt - Ik heb Robèrt nog niet kunnen bespeuren van iets verdachts. Misschien de joker van opdracht 2.3, maar die zette hij wel gelijk in. Hij had bij de laseropdracht gemakkelijk af kunnen gaan onder het motto “ik ben al wat ouder”, maar haalde individueel geld binnen. Voor nu is hij geen mol.
8.
Jamie - Jamie is niet de mol voor mij. Hij pakt in opdracht 1.1 veel kisten, maar hij is gewoon fanatiek. In opdracht 1.3 laat hij Nikkie op het goede moment een goede enveloppe pakken waardoor de €300 wordt verdiend. In een opdracht als 2.1 blijft hij juist op de achtergrond waar hij als mol juist verwarring kon zaaien en in 2.2 komt hij weinig in beeld. Als kers op de taart gaat hij voor €250 in opdracht 2.3. Nee, die is niet de mol
maar een finaleplaats zie ik wel voor me
9.
Nikkie - De enige die ik echt overtuigd op een plaats in mijn ranking zet is Nikkie. Hoewel ze iets verdachter was in deze tweede aflevering, blijf ik bij mijn eerste ingeving dat Nikkie niet de mol is.