Zij verdient ook niet het meest, dat is Sarah. Zij haalt alleen 50'jes binnen, en helaas door haar slechte toneelspel (waardoor ze nu en masse verdacht is in de groep en nooit bijv. zoals Sarah penningmeester kan worden) voelde ze zich gedwongen ook wel 250'jes binnen te halen. Dat is een geaccepteerde moltactiek. Maar er staat wel veel tegenover, dus het is niet zo dat zij gewoon maar geld binnensleept, :ohno
Ik snap ook niet echt dat een grote groep mensen voor de mol gaat die door de regie aan de kijkers wordt "gevoerd". Want het is bekend dat Rick McCullough het liefst niet ziet dat de mol veel meer dan evenredig verdacht wordt in de finale (zoals bij Klaas en Thomas wel het geval was). Je gaat een mol die al duidelijk verdacht gedrag vertoont en heel erg verdacht wordt door de groep ook nog niet eens extra verdacht neerzetten in de edit.
Ik weet dat het een gevaarlijke uitspraak is, maar RP is voor mij een kandidaat die in de finale als bliksemafleider voor de mol moet dienen ...of de kandidaat die als laatste afvalt voor die finale. Zodat je als regisseur het publiek in verwarring achterlaat. Een laatste "twist".
Wie is het dan wel?
Ik vind dit een heel goed verhaal waar ik mij in thuis voel. Ik denk er wel bij, 'het is nu het zaterdagavondgevoel', dus het moet wel wat meer obvious dan vroeger. Ik denk dus dat je de mol moet zoeken bovenop de Obvious lijstjes, maar zeker niet nummer 1. Ik vind RP nummer 1, en ik vind Sarah ook ERG mols neergezet. In de schaduw zit Merel, en ik denk dat dat de perfecte plek is voor de mol. De andere heren hebben zo hun eigen ding met minder prioriteit, ik denk dat er 2 nu afvallen. Jamie en Niels voordat de finale aanbreekt, anders toch ook Sinan. Het is geen donderdagavond meer, daarom geef ik ze weinig kans op het molschap...