Ook hierbij mijn feedback voor dit seizoen. Laat ik allereerst zeggen dat ik dit een heel goed seizoen vond, waar ik ontzettend van genoten heb
Al moet ik inderdaad toegeven dat ik seizoen 18 beter vond. Daar vond ik WIDM op z'n best
Tops:
- Goede presentator! Ik had gedacht dat ik Art wel zou missen, maar dit bleek niet het geval. Rik heeft het op een eigen manier gedaan. Ben benieuwd hoe hij verder zich in zijn rol gaat ontwikkelen
- Ik heb erg lang in onzekerheid gezeten en koos pas twee dagen voor de ontknoping voor de juiste mol. Er was geen duidelijke overeenstemming in het seizoen. De verdenkingen bleven verdeeld. Hierdoor is het tot het einde spannend gebleven
- Hoewel de opdrachten qua kwaliteit niet konden tippen aan die van vorig jaar m.i., zaten er toch genoeg goede tussen: Rondje rond de kerk (1.3), Ver tellen (2.1), Uit stralen (2.2), Wachtkamer (2.3), Op treden (3.3), Serenade (4.2), Koffiepedia (4.3), Lingo (5.2), Abseilen (5.3), Steentje bijdragen (6.1), Links/rechts (6.2), Roulette (7.2), Stamhoofd (9.1)
- De beelden waren weer top
- Locatie was geweldig
- Een van de hoogtepunten vond ik toch wel de executie van aflevering 3. Wat ontzettend goed bedacht en wat mooi in beeld gebracht
- Fijne groep kandidaten! Veel verschillende karakters.
- Meer dan degelijke mol dit jaar
Goed gedaan!
Verbeterpuntjes:
- Sommige opdrachten kwamen wat minder lekker uit de verf m.i.: 3.2 jokertoren (had het leuker gevonden dat er een geld-element in deze opdracht had gezeten), 5.1 straatbeeld (een beetje te simpele opdracht, had een laag extra in mogen zitten), 6.3 ziplinen (had een geld-element in mogen zitten), 7.3 bananenplantage (hadden de kandidaten hier eigenlijk wel zin in?), 8.3 finale-vrijstelling(beetje saaie manier om een finale-vrijstelling te kunnen bemachtigen. Had een extra laag in gemogen).
- Geen afvaller in aflevering 6 had van mij niet gehoeven. Al vond ik de dubbele executie in aflevering 7 wel een leuke toevoeging. Daarnaast was dat heel spannend
- Ik hoop heel erg dat we volgend jaar beginnen en eindigen met een 'bang' (zoals aflevering 1 van 2018 en aflevering 9 van 2013/2017).
- Live finale an sich vind ik wel leuk! Alleen ik hoop dat er toch weer eens meer acties besproken worden in de aflevering.
Als laatste wil ik nog een puntje van kritiek aandragen. Ik heb dit jaar minder motivatie gevoeld me te mengen in discussies op het forum. Ik las veel mee, maar mijn inbreng was duidelijk minder dan vorig jaar. Dit had voornamelijk te maken met de sfeer. Vorig jaar lag de nadruk meer op het speuren en had het een positievere insteek. Ik vond dat er dit jaar een te negatieve sfeer hing op het forum. Ik hoop op een positieve en frisse insteek volgend jaar, waarbij we de krachten kunnen bundelen om de mol te kunnen ontmaskeren. Dat is toch waar het om gaat, niet?
Het idee van de moderators vind ik goed: tijdens het seizoen de focus op het ontmaskeren van de mol en na het seizoen feedback geven op het gehele seizoen: wat moeten de makers zeker voor volgend seizoen behouden en wat kan er nog verbeterd worden. Dat is nog mijn grootste hoop voor volgend jaar, dat dit wat meer nageleefd gaat worden.
Heel veel respect voor kandidaten, mol, makers, moderators van het forum en forumleden
Bedankt allen en tot bij de Mol in België en anders: tot volgend jaar!