Ik heb weer genoten van dit seizoen. Dank aan de crew van Wie is de Mol? en Moltalk en de crew van wieisdemol.com.
Kandidaten:
Ik vond het een leuke groep kandidaten. Verschillende types en iedereen kon eigenlijk wel de mol zijn. Onderlinge spanning maar ook veel humor. Misschien wel één van de leukste groepen ooit.
Muziek, montage en beelden:
Prachtige muziek, mooie beelden v/d natuur en omgeving. Leuk dat er eens wat anders is geprobeerd met de executie in aflevering 1. Op deze punten heb ik dus ook weinig aan te merken.
Colombia
Interessant land, maar dit had ook zo ergens anders kunnen zijn. Ik ben wel klaar met de zonnige landen met zee, strand etc. We hebben dat nu wel vaak genoeg gezien. Doe maar weer eens iets echt onderscheidends, en zoek eens weer spannende locaties op. Denk aan de Locaties in Japan, Ijsland, Zuid-Afrika. Zoek weer eens locaties die we echt niet vaak op tv zien. Het land speelt (voor mij) een grote rol tijdens WIDM.
Opdrachten:
De opdrachten vielen me dit jaar echt ontzettend tegen, helaas. Er zaten er wel een aantal bij waarvan ik enthousiast werd, maar de meerderheid zorgde er voor dat ik af en toe mijn telefoon pakte en even WhatsApp checkte. Ik mis de 'oude' opdrachten. Meet the Mole, kamperen, zelfs een veiling. Veilingen ben ik geen fan van, maar ze gooien wel het spel overhoop, net als de MTM & 'kampeer/overnachten' opdrachten. De opdracht in El Salvador waar Horace de bagage moest verdelen was ook top. Meet The Mole, bagage, en groepsopdrachten (Toneelvoorstelling in El Salvador, Restaurant in Dominicaanse Republiek). Dat soort opdrachten mis ik ontzettend en zou ik graag weer zien. Dat geeft echt het oude-WIDM gevoel.
Algemeen:
Ik mis sowieso de 'oude sfeer'. Ik mis de spanning, ik mis de tijd waarin allemaal het niet zo speciaal hoefde te zijn. Geen live-ontknoping, geen jokers met dingen erin etc. Gewoon terug naar de kern: 9 kandidaten opzoek naar 1 mol met jokers & vrijstellingen en spannende opdrachten. Het hoeft allemaal echt niet zo bijzonder. MolTalk en de podcast vind ik goede toevoegingen. Het steeds toenemende aantal soorten items en een live-ontknoping met amper molacties, nee. Geef mij dan maar een minder spectaculair maar wel tof seizoen om te speuren. Gewoon het oude gevoel terug. Vanaf seizoen 16 is dat gevoel voor mij steeds meer afgenomen.
Ik heb echter toch wel genoten dit jaar. Nogmaals bedankt!