Maar daardoor klopt er toch iets niet? Merel is gewoon slim en doordacht. Ze speelt hier gewoon de warrige kandidaat en weet dat er verdenkingen op haar komen te liggen en dan gaat ze haar gespeelde ondoordachtheid nog een beetje in de verf zetten. Slim dus. Alleen niet voor een weldoordachte mol (hetgeen ik Merel wel zou toeschrijven als ze de mol zou geweest zijn).
Precies dit (en dat ze geld binnenhaalt, kans om geld uit de pot te houden laat liggen, anderen helpt) maakt dat ik haar juist niet 'voel' of zie als mol.
Enige (vele) pagina's terug waren meerdere molloten het eens dat Merel niet zo stressbestendig zou zijn en de rol van de Mol maar moeilijk gevonden zou hebben. Dat kan ik gewoon niet geloven tot het uit haar mond zou komen. Ze leest nieuws waar je 1. bepaald geen gevoelige ziel voor moet hebben en 2. juist erg stressbestendig uit de startblokken moet op het moment dat er iets intens is gebeurd en je de hele dag live gaat. Dat is volle bak mentale stress en kan ze prima aan. Daarbij doet ze aan sporten/activiteiten als abseilen en ze genoot evenveel als overal uit en vanaf springende Jaimie. Geen spoortje stress te bespeuren hier. Ook in de opdrachten zien we zelden stress. Ze is bedachtzaam, kan geërgerd raken als het niet loopt, doet haar best maar stress, nee niet gezien.
Emotioneel op sommige momenten maar dat is in mijn boekje heel wat anders. We hebben veel vaker een scala aan emoties langs zien komen bij mensen die in elke andere situatie zo niet gereageerd hadden. Ik heb Chris nooit meer zo zien huilen als toen hij weg moest (ohhhh, ik vond het zó erg voor hem). En wat te denken van Jean-Marc die van de stress van kandidaat zijn naar huis moest of Evi die haar hele leven hier naar uit keek om te merken dat ze waanzinnig werd van de emotionele rollercoster.
Enfin, ook daarom denk ik: leuke vrouw, zeker van genoten om naar te kijken en slimme kandidate.