Ik vind het inmiddels overduidelijk dat zij het is. Je kunt dat zij telkens op sleutelposities staat, dat zij toevallig een vrijstelling in de allereerste joker die gepakt werd uit dat bakje vindt (vlak voor die spectaculaire executie.. heel 'toevallig'), dat zij de envelop met 2 rode schermen pakt, dat zij als eerst graait naar die enveloppen bij de tuktukopdracht en dat er toevallig ook nog eens fotografisch bewijs gevonden lijkt te zijn van dat zij geld verduisterd heeft bij de laseropdracht (waarbij ze snel riep dat ze als tweede wilde gaan) toch niet anders verklaren dan met dat zij de mol is. Het spat er bij haar vanaf dat ze voorkennis heeft. Bovendien kan ik voor alle overgebleven kandidaten wel een moment opnoemen waarop zij geen voorkennis leken te hebben. Voor Merel niet. Wat mij betreft houden ze de ontknoping morgen, maar helaas...
Ik vind het wel lastig dat we nog 2 weken moeten wachten, want nu moet ik keer op keer uitleggen waarom zij het dan is aan vrienden/kennissen die niet allemaal hierdoor overtuigd zijn, terwijl het voor mij eigenlijk al zwart op wit staat.
En hoe veel verdient Merel nou concreet?
- 250 euro bij de laseropdracht -> waarschijnlijk heeft ze dat meegenomen zodat niet alle ogen op haar gericht zouden zijn wanneer mensen zouden gaan vermoeden dat er geld verduisterd was als mensen met kleine bedragen terugkwamen.
- 250 euro bij de bootopdracht -> de enige reden dat ze hier 100 euro meer verdiende dan de mensen uit de andere bootjes was doordat zij in het bootje zat dat als laatste werd bevrijd en dus de klok bij haar bootje later stil werd gezet. Door zo snel uit de kooi te komen heeft ze de schade alsnog weten te beperken.
- 200 euro bij de tuktukopdracht -> het kan de bedoeling zijn geweest dat die 250 euro niet binnen zou komen, maar dit kan mislukt zijn doordat ze bijvoorbeeld gespot is door een kandidaat (en aangezien er 700 euro verdwenen is kan zij uiteindelijk alsnog -500 hebben verdiend hier voor de pot).
- 750 euro bij de abseilopdracht -> dit bedrag is eigenlijk verdiend door Sarah, Sinan en Merel. Toen Sinan niet meer ging en Sarah het zo goed deed (ze had zowel haar eigen als Sinans cijfer gevonden) was het ook wel moeilijk om hier alsnog onopvallend te mollen. Had ze het alsnog kunnen doen? Ja, maar ik neem het haar in ieder geval niet kwalijk dat ze dat niet deed (en je zou dit bedrag ook Sarah en Sinan kunnen aanrekenen.. aangezien Sinan de kans vergrootte dat de cijfercode werd gevonden door niet te gaan... dus dan is Niels de mol gebaseerd op FTM?
).
Voor de rest heeft zij volgens mij alleen nog geld verdiend door middel van groepsopdrachten. Ik vind eigenlijk alleen het bedrag bij de abseilopdracht een noemenswaardig bedrag.