Ik vind het opmerkelijk dat Merel zo verdacht wordt. Ik vraag me af waar dit vandaan komt. Dit zijn mijn observaties en ik vind ze allemaal erg onmols:
- Merel laat die kist vallen in het water (de Mol wil juist kisten naar boven)
- Ze is erg nerveus bij de executie (als dit gespeeld is, is ze echt een goede actrice maar zo is ze ook in interviews buiten WIDM)
- Ze is een echte control freak en perfectionistisch. Dat zie je ook terug in de opdrachten, ze raakt gefrustreerd omdat mensen chaos veroorzaken. Het lijkt allemaal erg oprecht te zijn.
- Bij de definitieve stemming gaat ze ineens voor het geld en niet voor de vrijstellingen. Als Mol zet je jezelf erg in de schijnwerpers op dat moment, beetje onnodig verdenking op je halen lijkt me. Gewoon voor vrijstellingen stemmen was ook niet opgevallen in de groep. Stel dat ineens omdat Merel voor het geld stemt nog twee deelnemers denken: oh dan ga ik ook wel voor het geld, dan heb je wel een grote fout gemaakt als Mol.
- Ze reageert ook bij opdrachten erg verrast en lijkt niet altijd alles even goed te begrijpen als een uitleg is geweest (dat kan gespeeld zijn, maar zoals ik al zei: zo is ze ook in het dagelijks leven bij interviews).
- Bij de fietsopdracht doet ze ook niets raars.
Dus waar komt de verdenking vandaan?
(behalve misschien de vogeltjes die in beeld kwamen)