1.1: Stemt voor geld. Vertrouwen winnen, oké, maar mollen is het niet..........
5.3: Merels kistje wordt geopend, geen Molactie.
Ik reken het niet goed
Wow, jij hebt WIDM echt wel heel anders bekeken dan ik hahaha. Over deze twee, dit was echt puur mols, eerst even checken of er wel genoeg voor de vrijstellingen gaan, en dan als 3e/4e nog wel ff voor het geld gaan als je toch weet dat die 2500 er niet komt. Wat Niels bijv. deed was zo onmols als maar zijn kan: keihard geld roepen als eerste, daar een sterke ambassadeur voor zijn, met Merel slapjes in de achterhoede, WEL het goede doen, maar weten dat het toch mislukt: mols.
En haar kistje werd niet direct geopend, let subtiel op die seconde ervoor wanneer haar gevraagd welk van haar was (A-5), en zij sputtert, zij 'weet het niet'... daar gaan Sinan en Sarah wel gelijk overheen met te zeggen dat het 5 moet wezen, maar zij maakt de zeer duidelijke beweging het fout te willen doen. Het zat weer niet mee, maar ze probeert het altijd. Soms zelfs "Margriet-achtig" brutaal als met te verklaren voor de hele groep dat ze het wel even in 30 minuten doen terwijl ze die stemming toch echt verloren had kort ervoor.
Bij de laseropdracht vind je het flauw dat ze ervoor zorgt ---OPNIEUW--- in de molpositie te belanden? Want DAAR ligt HET moment. Zij wil direct achter Sinan aan. Dus kan ze alle geld verdonkeremanen!? Zij doet het zelf, krijgt het echt niet van de productie cadeau.
In de wachtkamer heb ik iedereen gestreept die 250 euro in de pot bracht want het verschil is in werkelijkheid 500 euro... much too much. Wat Merel echter deed met in het midden blijven was het spel helpen, met de jokervrijstelling pakken. Zoals Margriet de kijker wilde uitleggen wat nu eigenlijk een zwarte vrijstelling is, ging Merel het publiek tonen wat er inderdaad in een joker kan zitten. Puur omdat het moet. Het spelelement kan er niet voor niets zijn. MOET gebracht worden. Zoals Jan ten langen leste MOEST brengen dat zij in Kiev zaten. Mag je ook allemaal onder voorkennis kwalificeren.
Een van de beste acties vond ik die in de kooi.. ga eens tellen, het wordt in 1 klap in beeld gebracht, in 30 seconden is zij van het slotje losmaken (wat RP al die tijd niet lukte), achterin de boot gesprongen, kabel losgemaakt, en achter de motor plaats gaan nemen, om vervolgens in vliedende vaart naar de eindsprint te spurten. Hoe je dit NIET een geweldige molactie kunt noemen is mij een raadsel, temeer, daar zij in woord steeds NEEN zegt maar in daad al deze acties JA uitvoert, TOP!!!!
Zijn nog verder allemaal randzaken, zoals expres met Jenga verliezen, want immers wilde zij graag dat Evelien 3 jokers kreeg. Alle kromme zaken spreken er gewoon uit dat zij de mol is.. die fake bondjes, haar complete gedrag... dan vind ik dat ze zeker eerder een Margriet is en geen Anne Marie zoals Heinz zegt, ze blijft gedurfd vooruit mollen. Hopen dat dat blijft