Ik ben het (natuurlijk haha!) met Saskia eens dat sommige FTM lijstjes gewoon HEEL raar zijn.
Als je geld gaat toekennen aan Merel voor de Lingo-opdracht of voor het abseilen dan snap ik wel waarom ze 1e staat in die FTM lijstjes... bij Lingo valt zij alleen aan te wijzen als iemand die geld in de pot beperkt. Rijders in de auto's die het perfect doen worden geheel vrijgesteld van geld verdienen hier? Ja, nogal wiedes dan dat van de FTM niks klopt. Zij wordt 'bestraft' voor het pakken van de beste molpositie en het geld houden UIT de pot???
Bij het abseilen zijn het allen Sarah en Sinan geweest die de juiste code ingaven. Hoe kun je dan Merel het volle pond laten bepalen? Sommigen houden Sinan zelfs vrij van geld!
En de hele discussie van Optreden, ik zie Merel daar niks bijzonder goeds doen. L en R schrijft ze erop ja, alsof dat een wereld van verschil is. Zij dacht gewoon, jammer, het is al klaar, met 30 min weet ik dat ik een mol kans heb, maar 45 min gaat ZEKER gehaald worden hoezeer ik ook probeer. En dat was ook zo, het was al gepiept in 26 minuten. Het enige wat ze nog kon doen is achter Sarah aanhobbelen en het 'goed' doen. Immers een kans iemand die haar verdenkt dan uit te schakelen, wat een aflevering later WEL lukte met Robert.
Ik zie er allemaal louter molacties in. Zal ook mijn tunnelvisie zijn, vast, maar die FTM klopt echt totaal niet, hoe je het ook wendt of keert. Het feit alleen al dat er zoveel lijstjes circuleren met onderling heel kleine verschillen zegt al genoeg. En dat Sarah wekenlang 1e stond, dan door 1 opdracht (-1000, puur kansberekeninh) opeens laatste. Het zegt allemaal niks, gewoon elke opdracht goed los bestuderen is dus het devies...