Ik bedoel de bewering dat Merel een vrijstelling aan Niels gaf is geen juiste omdat het moeilijk vaststellen is of Merel voorkennis had.
Dat is niet na te gaan. Maar een mol heeft voorkennis van alles wat komen gaat. En ik zie de productie er voor aan om in beide jokers een vrijstelling te verstoppen (in het doosje van de jokermaker zaten 4 jokers die gevuld werden) nadat Merel als enige een vrijstelling in een joker aantrof afleveringen geleden.
Want dan breng je het als duivels dilemma terwijl het in de praktijk niet uitmaakt welke joker gekozen is. De productie wil namelijk een finalevrijstelling erin. Dat is al jarenlang het uitgangspunt in aflevering 8.
Waarom wordt hier niet verbolgen gereageerd op het feit dat Merel indien ze de mol is, gewoon even Niels een finale-vrijstelling geeft?
Ten koste van Sinan. En ja die verbolgenheid heb ik, zoals ik die van de jokeractie bij Niels ook had. Gevalletje Susan bij het bevoordelen van de nietsvermoedende Freek boven een Tycho die Susan wel in de smiezen had.
Dit is een herhaling van zetten. Pak dan zelf de vrijstelling zoals Patrick Stoof en tig andere mollen al deden. Dat is eerlijker want als mol laat je de kandidaten het dan tegen elkaar opnemen in de test.
Dus tja.. Merel zal de warrige mol wel zijn zoals hier al eerder is genoemd. Maar dat betekent niet dat ik nu overal mooie molacties zie van Merel. En nee we zijn niet op zoek naar de ideale mol enzvoort. Maar toch.
Toegegeven eenzelfde beeld had ik bij Jan vorig jaar. Dus ik laat me graag verrassen in aflevering 10 over twee weken. Merels dekmantel is haar warrigheid, maar ondertussen doet ze doelbewust die acties zoals die pin eruit halen.