Ik las uit jouw posts dat Merel als Mol een nieuwe tactiek had bedacht, namelijk zoveel mogelijk geld te verdienen voor de pot.
Dan hadden we een misverstand. Ik denk niet dat ze met opzet veel verdient. Meer dat ze niet als opzet heeft om zo weinig mogelijk te verdienen, maar zich richt op het voorkomen dat anderen geld inbrengen en zichzelf wat meer voordoet als kandidaat op dit vlak. Juist ook, omdat kandidaten steeds meer het spel doorhebben na al die seizoenen en dan zich juist voordoen als mol doet zij hetzelfde, maar dan andersom: zij doet zich meer voor als echte kandidaat en gaat daar een stapje verder in (al is het ook niet overdreven hoeveel ze inbrengt).
---
Check deze eens jongens: In Aflevering 6 bij de tuktuks is van de 6 kandidaten Merel de enige die groene accenten in haar tuktuk heeft zie ik zojuist bij het terugkijken van de aflevering. Zowel in het voorspatbord als in de andere kanten aan het chassis/frame. De rest heeft nergens groen op of aan het wagentje zelf, alleen Merel.
Natuurlijk kan het toeval zijn, maar ik vind die kans redelijk klein eerlijk gezegd, gezien alle andere 5 een wit spatbord hebben. Lijkt mij dus ook een kanshebber voor een goede hint!
Vooral ook, omdat ze ook bij andere spellen vaak met groen te maken heeft, zoals bij het groene 'honk' staan bij de bananenopdracht.
[edit] Ook als Merel op 28'45" in beeld komt met haar tuktuk in een straat zonder verkeer hoor je toet toet, terwijl daar geen enkele aanleiding voor is.
Dat is bij anderen niet. Sommige toeteren wel een keertje als ze bij de finish aankomen, of Sinan naar een voorbijganger, maar bij Merel hoor je alleen toettoet, terwijl er niemand anders is en geen ander verkeer.
Wat minder sterk dan het groene spatbord misschien, maar toch opvallend gemonteerd wat mij betreft.