Wat ben ik blij dat er eindelijk wat meer liefde voor Merel wordt geuit.
Ze heeft zo vaak lef getoond inderdaad. Bij Op Treden probeerde ze haar zin door te drammen om voor 30 minuten te gaan. De mol ging hier voor 0 euro, niet voor 1500. Gewoon voor de neus van de hele groep. Respect daarvoor. Bij de waslijnenopdracht was ze zo fanatiek dat ze zelfs was ging jatten.
Bij Koffiepedia heeft ze zich achter 2 schermen gewurmd en heeft ze toch mooi mede ervoor gezorgd dat deze rood werden. Bij de bootopdracht durfde ze voor de neus van haar medekandidaten zichzelf en RP snel te bevrijden zodat er zo min mogelijk werd verdiend daar. Ik vind het verder ook best slim van haar dat ze bij de balkonopdracht op het laatste moment van het goede naar het foute balkon is gewisseld. Zo lijkt ze net een nepmol want als mol wist ze dat de opdracht hoe dan ook wel gefaald was. Ik trapte daar in ieder geval in en haar medekandidaten ook misschien. Slim hoor, Mereltje.
Bij de lingo-opdracht heeft ze korte woorden gemaakt waardoor er veel minder verdiend is daar dan verdiend had kunnen worden. Mooi ook hoe ze zich daar weer in die sleutelpositie wist te wurmen, en slim van haar dat ze van tevoren al tegen Jamie had gezegd dat ze ooit heeft meegedaan aan lingo. Daarnaast heeft ze ongetwijfeld de boel verstierd onder de neus van RP bij de zoek-de-verschillen opdracht in de steenfabriek en stiekem bij de mollogo-opdracht toen RP Sinan op de verschillen wees. De mol werkte mee aan de mollogo-opdracht... hoe kan het ook anders.
Ik sluit me verder aan bij wat Lo al zei.. ik denk dat ze ook best wel eens Jamie vertraagd kan hebben bij de tuktukopdracht, waardoor zij beiden tijdens de laatste ronde niet aankwamen. Ik vind het ook knap dat ze bij de laseropdracht een sleutelpositie heeft durven te grijpen en daar geld pikken lijkt me ook heel spannend! Stel je voor dat je daar door de mand valt.. Ze heeft het goed gespeeld en heeft denk ik wel aardig wat kandidaten om de tuin geleid (Jamie, Robert, maar misschien ook Evelien en Evi.. het viel mij namelijk op dat Merel na hun vertrek zei dat ze goed met hen overweg kon... en misschien heeft ze Sinan desinformatie gegeven waarin hij is getrapt inderdaad). Ondanks dat ze hier en daar best opvallende, molse acties had werd ze niet massaal verdacht. Ik ben benieuwd naar de ontknoping!
Er moet wel wat raars gebeuren wil ik teleurgesteld zijn.