EDIT: Waar ik wel nog benieuwd naar ben: hoe denken Merel-verdenkers over de muurschildering? Heeft iemand bijvoorbeeld nog iets van "Horseplay" kunnen maken? De song op het album van Eddie & The Hot Rods dat correspondeert met haar positie. Bij veel Sarah-verdenkers is "Double checking woman" een stevige pijler. Ik kan me vanuit het Merel-kamp geen goede verklaring voor de muurschildering herinneren, en het lijkt me toch sterk dat die alleen maar voor het artistieke plaatje is gemaakt.
Is al ergens gepost volgens mij, maar aangezien dit topic geenszins overzichtelijk is zal ik het maar herhalen.
Merel staat op plek 7 in de muurschildering en nummer 7 op het album heet 'horseplay'.
Horseplay betekent vertaald 'ruw spel, stoeipartij'. De mol speelt een ruw spel. Ik denk dat de muurschildering best een hint zou kunnen bevatten naar de mol maar ik moet zeggen dat ik nog een beetje sceptisch daarover ben totdat ik het zelf zie. Ik vind horseplay aan Merel koppelen in ieder geval een betere hint dan de double cheking woman hint die aan Sarah gekoppeld zou kunnen worden, omdat dit net iets subtieler is. Veel mensen weten immers denk ik niet wat horseplay is en denken daarbij waarschijnlijk aan iets met paarden en niet aan 'ruw spel' (of misschien geldt dit alleen voor mij hoor
). Ik geloof dat het ook langer duurde voordat men de link legde tussen horseplay, ruw spel en Merels mogelijke molschap. Double checking woman was naar mijn idee veel sneller aan Sarah gekoppeld wat de Sarah verdenkingen al heel vroeg voedde.. ook is double checking woman geen verwijzing naar een eigenschap van een mol, horseplay wel. Typerend voor een mol is alles dubbel checken immers niet... dat is slechts typerend voor Sarahs karakter. Ruw spel kan je echter wel als eigenschap van een mol zien. Maar goed... is het een hint... of een gigantisch dwaalspoor dat kijkers dieper de Sinan/Sarah tunnel in moest duwen? (Al helemaal aangezien Sarahs voeten als enige onder de grond staan en we al vanaf het begin deze muurschildering te zien kregen...) We gaan het zien.
Ik moet overigens zeggen dat ik het album een beetje een flauwe hint zou vinden als dit er een blijkt te zijn. Het zou namelijk goed kunnen dat de muurschildering een hint bevat ja.. maar dan bevat de muurschildering waarschijnlijk ook sowieso een dwaalspoor. Een gigantisch dwaalspoor.. naar Sarah, en ook een beetje naar Sinan. Ik denk namelijk dat Sarah zeer zeker de mol niet gaat zijn en ik vind het dan wel allemaal net iets te toevallig dat op datzelfde album 'double checking woman' staat en Sarah toevallig ook nog eens op dezelfde plek staat op de groepsfoto als dat nummer op het album. En die voeten van haar die als enige in de grond zitten.. is dit nou echt de kant die dit programma opgaat? Mensen door middel van neppe hints dieper een verkeerde tunnel in proberen te duwen?
De makers hebben het ook al doen lijken alsof Sarah bij de tuktukopdracht recht op een plek waar Rik stond afreed terwijl ze hier nooit is aangekomen.. aangezien ze dit gewoon lieten zien in de uitzending zal dit ook wel een poging geweest zijn tot het creëren van een dwaalspoor... ik denk dat Sarah hier tijdens de opdracht misschien niet eens is geweest, maar dat dit misschien een shot is uit beelden die achteraf zijn opgenomen (soms doen ze blijkbaar (delen van) de opdracht over om mooie beelden te krijgen voor in de uitzending). Misschien wordt dit allemaal net iets too much.