Nou precies. Daarom denk ik ook dat ze het weldegelijk in elke opdracht geprobeerd heeft. Gewoon zoals we al eerder geopperd hebben, daar houd ik me maar aan vast.
Niet dat we altijd goed zitten. Ikzelf dacht wel dat haar 1e strategie was om bij de 2e gang tuktuks te laat te komen. Nu weten we dat de hoofdrol lag in het foefelen van het geld. Dat er 50 in zat omdat ze dacht op tijd te komen. Lag dus net even anders, maar goed, de molactie was er weldegelijk, en ze sprak ook uit in elke opdracht voor de beste molpositie te zijn gegaan, dus ik denk dat ze echt wel altijd gemold heeft.
Nou ja, ze zal niet overal hebben proberen te mollen, zoals bij de wachtkamer en de bakjes opdracht met de twee rode schermen. Alleen daar kan Merel weinig aan doen neem ik aan, zij bedenkt dat script niet tenslotte. Verder zal ze gewoon haar best gedaan hebben om te mollen in elke opdracht, daar hou ik me ook aan vast.
Ik ben vooral teleurgesteld omdat ik erg het gevoel heb overgehouden dat de enige echte aanwijzing zat in het feit dat twee kandidaten op Merel zaten in de finale en dat alle andere actie zo ver buiten beeld gehouden is of gescript is, dat het gokwerk is voor ons.
Bijvoorbeeld de tuuk tuuk opdracht kan de kijker nergens vandaan halen dat er geld van een vorige opdracht omgewisseld wordt met geld van de huidige opdracht. Bovendien worden anderen door het script eigenlijk veel verdachter dan Merel. Het was immers de bedoeling dat ze tweemaal binnen zou komen met een keer 250 en een keer 50. Zonder ook maar een hint anders dan dat zij de eerste enveloppen pakt en daarbij bovendien mazzel heeft dat RP voor een landkaartje gaat, is het maar welke tunnel je in zit aan wie je dit toe gaat schrijven. Ik bedoel toen ik op RP zat, had hij net zo goed geld om kunnen wisselen en als extraatje kwam hij niet binnen. Eenmaal in de Niels tunnel was het te zien als prachtige actie waarbij Niels met het meeste min geld binnen kwam. Ik zat niet in de Sinan tunnel maar die verloor in zijn jolijt van alles uit zijn tuuk tuuk, misschien ook wel geld. Of reed Jamie expres een wegversperring in door het bordje met in Spaans wegversperring te negeren?
Als programma kan je mijns inziens niet goed verkopen dat je hebt gescript dat de mol als enige met veruit het hoogste bedrag van 300 euro binnen komt (was de wegversperring er niet geweest) en dat wij hadden moeten gokken dat ze geld van de laseropdracht heeft omgeruild met de tuuk tuuk opdracht zodat ze 700 euro uit de pot kon houden. Te meer omdat dit meer opdrachten gebeur, ik bedoel dat we geen enkele invloed van haar te zien krijgen en ze bovendien geld binnen brengt.
En in mijn optiek doet dat Merel dan ook nog te kort. Hoe spannend is het voor haar om geld te bewaren, mee te nemen naar de opdracht, te moeten zorgen dat ze de goede enveloppen pakt zodat er niet mogelijk 1000 euro in de pot komt als ze zou falen. En hoe knap schakelt ze dat als Jamie haar op sleeptouw neemt en ze onmogelijk 'nee' kan zeggen, ze bijna onder het spiedend oog van Jamie het geld om wisselt. Echt een schitterende actie van een fantastisch goede mol maar alleen te zien in de ontknoping.