Sinan of Niels moet het toch zijn
Sinan heeft een paar keer onnodig geld binnengehaald en zich een paar keer echt buitenspel gezet. Denk aan de Tuktuk-opdracht, Bananen-opdracht en Waterval-opdracht. Je kan zeggen dat het een tactiek is om lui over te komen, maar buitenspel staan is toch iets anders en maakt voor slechte televisie als hij het wel is, immers je kan amper wat extra beelden laten zien dan.
Niels daarentegen is al bewezen geniepig te zijn. Hij zegt wel dat hij niet tactvol is enzo, maar met onder meer een dubbel/triple bondje ben je toch wel beter bezig dan 75% van alle andere kandidaten die ooit meededen. Dus ik geloof dat niet zo.
Maar hij heeft bovendien best wat opdrachten deels verpest, waar Sarah (de enige andere optie wat mij betreft) dat niet in zoveel maten heeft gedaan.
Opdracht Uit StralenNiels gaat op een hele rare manier af. Waar de rest valt of te snel beweegt, stapt hij langzaam van het plateau af en gaat dan af. Bovendien is dit een hele rare zin om als kandidaat in die biecht te zeggen.
https://youtu.be/5w4tAY2Iapo?t=1643Opdracht WachtkamerHet is in mijn optiek Sarah of Niels, dus de Mol heeft hier 250 binnen gehaald. Maar in tegenstelling tot Sarah heeft Niels na zijn vertrek nog degelijk invloed op het spel gehad. Allereerst zegt hij RP en Evi hierdoor niet te gaan. Dat is toch geen 500 extra. Maar daarbij zegt hij tegen hen beiden dat hij informatie daarvoor in ruil wilt. Een druk om tot het einde te blijven zitten. Sarah rent samen met Jamie tegelijk weg. Geen tactiek, niks.
Opdracht OptredenNiels verricht minimaal werk. Het valt nog te bezien of hij daadwerkelijk die buis weg heeft gegooid, maar opnieuw in verhouding met Sarah, doet hij amper wat.
Opdracht SerenadeSarah en RP gaan in een duo. Niels lijkt solo te gaan (of met Jamie), maar staat wel lang op de balkons en helpt volgens mij maar weinig mee.
Opdracht KoffiepediaNiels tikt een paar keer het verkeerde antwoord in. Helpt amper goed mee, maar zit wel te fitten op de rest wanneer het fout gaat. Dat is bovendien een terugkerend fenomeen omtrent zijn acties.
Opdracht StraatbeeldVan alle kandidaten heeft Niels het minst gevonden.
Opdracht ParkeergeldAls Mol wil je op de stijger staan. Hij gaf ook aan daar te willen staan, maar Sarah kwam daarvoor in de plaats. De next best thing is dan toch via de porto doorgeven aan de bestuurders. Merel lijkt hier erg goed bezig te zijn. Sarah doet een paar heel opvallende molacties onder de neus van Merel. En Sinan staat weer buiten spel.
Opdracht SleutelhangerNiels doet niks. Terwijl Sarah en Merel wel geslaagd waren in hun opdracht. En Sinan, ja, het is nogmaals slechte televisie om steeds maar te zeggen dat je een opdracht niet gaat uitvoeren als Mol. Maar bovendien zou je dat beter boven kunnen doen, wanneer er bijvoorbeeld al een of twee kandidaten voor je waren gegaan. En bovendien, niemand verdacht Niels op dit punt, dus dan kan je als Mol wel even zo'n actie uithalen als Niels.
Opdracht Steentje BijdragenZijn twee opdracht zijn verkeerd gegaan. Niels is trouwens degene die Jamie aanwijst om de tel-opdracht te gaan doen. Wellicht had hij ingeschat dat Jamie hier het minst kundig in was en wist hij dat Jamie hem toch niet verdacht. Het gaat er bij mij niet in dat je als kandidaat hier slechts 19 vierkanten telt. En de touw-opdracht ging natuurlijk ook mis.
Opdracht Links/RechtsNiels staat heel sullig vast in een rechter bovenhoek de eerste ronde. En in de tweede ronde neemt hij aan dat er geen restricties zijn. Hij kan niet kaartlezen, niet tellen, abseilen, logisch beredeneren, van welke planeet komt hij?
Opdracht RouletteHet ding hier is dat Niels niet voor -geld zorgt, maar wel de beste positie had om invloed te hebben op het spel, namelijk als eerste in de rij. Je ziet ook dat het aantal enveloppen afneemt, dus die worden niet opnieuw bijgevuld. We weten niet hoeveel straffen er van elk in de enveloppen lagen. Het kon bijvoorbeeld slechts 2x -1000 zijn of extra veel rode scherm kaarten, want dat wil de productie nou eenmaal. En je dus kunnen zeggen dat Niels kansen vergroot door mindere enveloppen weg te spelen. In ieder geval zou je niet op de plaats van Sarah willen staan als Mol, lijkt mij.
Dit allemaal, plus dan Niels vrij duidelijk een tactiek lijkt te hebben, door steeds maar te fitten op de groep wanneer het fout gaat en te prijzen wanneer het goed gaat. Het lijkt allemaal veel meer Mols dan een van de andere drie kandidaten.
Dus ja, doe hier maar wat mee.