Tijdens opdracht 2 was hij betrokken bij 4/5 liedjes. Zeker bij het derde nummer maakt hij het Sarah extra moeilijk door op een rare tel te stoppen en vervolgens als een malle op die knop te drukken waardoor het nummer vliegensvlug vooruit sprong. Helaas is deze molactie niet helemaal volbracht (zoals meerdere acties ), want het nummer liep uiteindelijk wel synchroon
Eens hoor (ook met de rest). Voor iemand die in de muziek zit, is het nogal raar om niet te weten hoe een platenspeler werkt, lijkt mij...
Maar: - heeeele grote maar - dat hij echt niet wordt verdacht zit mij niet zo lekker.
Dat hij toch 250 meeneemt bij Wacht Kamer (maar er ook voor zorgt dat de rest blijft zitten, denk ik?), dat hij jokers jat, dat Robèrt zijn gitaar gaat opeten als Niels het is, dat Rick Paul hem vanaf het eerste moment volkomen vertrouwt en dat zelfs Sinan hem niet (meer?) verdenkt, dat Sarah stiekem ook wel verdacht is...
Totaal onwaarschijnlijk allemaal, maar het lijkt erop dat Niels het toch moet zijn denk ik.
En dan kan ik ook wel aan het idee wennen dat hij door niemand wordt verdacht. Dan - en met de lage pot- heeft hij het super gedaan als mol!
De Mereltunnel geloof ik eigenlijk niet, sinds aflevering 2. Teveel momenten dat ze geld heeft binnen gebracht. En ik geloof ook dat ze oprecht in spanning was bij de executies. Plus: ze leek deze aflevering heel hard haar best te doen om Niels te roepen om de boot om te gaan (Niels leek dat straal te negeren) Mocht ze toch de mol zijn, dan zou ze in grote films moeten spelen.
Blijft Sarah over, maar ook zij heeft (oké, ook naast geldverlies en dat maakt haar verdacht) op veel momenten haar best gedaan. Zeker bij de dj-opdracht was het vooral haar verdienste (bemoeien met de platenspeler van Niels) dat er wat binnen kwam; al hebben ze alledrie wat binnen gebracht (en leek het vooral Niels te zijn die aan het klooien was).
Rationeel zou het beter zijn om over te stappen naar Sarah, maar als ik nadenk over de afleveringen, lijkt Niels toch meer de mol. Maar dit zou toch wel dé plot-twist zijn van WIDM.
Verder: het eindigde toch met de woorden 'Wie is de mol'? Rik heeft het daarvoor niet over een verliezer of winnaar gehad, dacht ik? Als Niels eerst als de winnaar of verliezer wordt onthuld, zou dat prima hebben gekund aangezien niemand hem verdacht. Maar toch hebben ze besloten om dat niet te doen...
Wat ik denk:het meest spectaculair, voor zowel de kijkers als voor de finalisten, zou dan zijn als de mol echt totaal onverwacht blijkt. En: in combinatie met dat gespannen hoofd, zo vlak voor het einde (spanning van de mol?), zou Niels best wel eens als een duveltje uit het doosje kunnen springen....
Jammer dat ik de echte ontknoping pas later kan zien, maar oei. Dit is spannend hoor. (en ondertussen blijf ik lekker hier zitten)