Misschien is deze al voorbij gekomen, ik kon hem zo gauw niet terug vinden.
Stel Sarah is de mol en tenminste een of een paar van de kandidaten in aanloop naar de finale hebben haar door, waar je toch vanuit mag gaan in dit stadium van het spel, hoe kan het dan dan Sarah nog steeds in het bezit is van de pot? Dat niemand van de andere kandidaten dit ter discussie heeft gesteld?
Er vanuitgaande dat Sarah ook echt de mol is:
Ze heeft het vertrouwen heeft van de groep, dat heeft ze in de beginfase van het spel al voor elkaar gekregen. Net als Jan, hij was vorig jaar bv. ook penningmeester in aanloop naar en tot de finale. Het hoeft ook niet zo de zijn dat meerdere kandidaten Sarah verdenken in dit stadium. Vorig jaar was Ruben de enige die Jan verdacht heeft. En alleen Merel schijnt nu Sarah te verdenken.
En nog even over het penningmeesterschap ansich, ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar als kandidaat zou het mij -denk ik- niet zo veel kunnen schelen wie de penningmeester is. Ik zou de pot hooguit willen hebben om het geld te kunnen bestuderen, verder zou ik alleen maar bang zijn om hem kwijt te raken.
Misschien willen de andere kandidaten die verantwoordelijkheid niet dragen. In een ogenschijnlijke warrige en chaotische Merel zie ik bv niet meteen een penningmeester.
En ik denk ook niet dat de mol echt iets met de pot gaat doen als penningmeester, dat heeft Jan ook niet gedaan.