Op basis van het 'schilderij' uit de leader zou je eerder zeggen dat Sarah de mol is, maar er zijn wel dingen die ik dan niet begrijp. Zo snap ik niet waarom de productie ons deed geloven dat Sarah voor de finale op Sinan zat, terwijl uit de vragen die zij beantwoordde duidelijk werd dat zij de test op Merel invulde. Als Sarah de mol is, zou je dan niet de verdenking op Merel in stand laten? Op deze manier wordt ze namelijk alleen maar meer verdacht gemaakt.
Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan die verdenkingen. Soms kan je er wat mee, soms niet. Uit de montage van de vraag (ook duidelijk in beeld voor de gemiddelde kijker) blijkt namelijk dat Sarah wel degelijk op Merel (of Niels) heeft ingevuld. Kan ook zijn dat ze nog even de suspens wilde houden, dat het niet meteen duidelijk was dat er niemand op Sinan en Niels zat en dus een van de vrouwen de mol is. Daarbij komt dat er nu weer 2 finalisten op Merel zitten, waardoor zij weer juist weer verdacht over kan komen.
Ook vond ik dat één van haar voorbeelden waarom ze denkt dat Merel de mol was, best wel overtuigend is. Dan heb ik het over het moment dat ze moeten stemmen voor de vrijstellingen of het geld. Merel ging toen pas voor het geld toen ze wist dat de meerderheid al voor de vrijstelling koos. In dat fragment hoor je Sarah ook iets zeggen in de trant van 'oh nu ga je opeens voor het geld'.
Hoe kijken de personen die Sarah als mol zien hier tegenaan?
Ik vond dit juist nogal onmols van Merel, omdat ze hier iets doet waarmee ze de aandacht op zichzelf vestigt. Wat ze veel vaker en onnodig doet overigens (Op Treden, Serenade, Ten val brengen). Maar dat ik heb ik al vaker toegelicht. Ook risky omdat je nog twijfelaars mee kan nemen, RP wilde ook bijna zijn had opsteken. Kortom, het lijkt me als mol gewoon onnodig om hier iets opvallends te doen. Je bent niet verdacht als je hier voor vrijstellingen kiest.
Kan ook zijn dat Sarah dit opmerkte om de aandacht op Merel te vestigen.