Ver tellen
Ze verbetert Merel d'r fout.
Je weet niet of dit antwoord überhaupt goed was. Ze kan net zo goed zelf al gelogen hebben en dan kan ze Merel mooi even verdacht maken.
Ik wil bij deze opdracht nog opmerken dat Sarah bij ''de vlag ophangen'' zegt Portugees te spreken (''Ik heb een tijdje in Brazilië gewoond, dus ik spreek Portugees''). Dit heeft ze niet opgenoemd bij Ver Tellen. Zou een molactie kunnen zijn.
Wachtkamer
Het is nog het begin van het spel. Ze wordt onderdruk gezet door Jamie (of ze kan dat zo voelen). 250 euro is niet veel geld en de hele groep kijkt mee. Hiermee kan je vertrouwen winnen in het begin van het spel.
Optreden
1000 euro minder verdienen scheelt behoorlijk op de pot hoor. Of het een molactie is kan je over discussiëren, maar het is in ieder geval niet onmols. Voor deze kan je beter naar het Merel vs. Sarah topic gaan. O.a. Convans heeft hier een goede onderbouwing voor gegeven.
Min of Meer
Sarah vertelt de juiste manier van de opdracht slagen aan Robert. Dat is toch weer even heldere Sarah. Waarom zou je dat doen?
Dit is in het Merel vs. Sarah topic al veel besproken. Sarah zegt duidelijk tegen Robèrt dat ze moeten wachten tot -750 (dat is dus tot het allerlaatste moment, waardoor de kans groter is dat ze te laat komen). Robèrt wilde daar niet in meegaan (Sarah benadrukt dit in haar biecht), daarbij kwam dat Jamie en Sinan ook snelsnelsnel wilden. Dan staat de teller op 150 euro en Sarah typt zomaar in 1x de goede code in, waardoor het bedrag niet hoger wordt dan €150. Merel doet trouwens letterlijk hezelfde, alleen wil die wat langer wachten en niet per se tot -750. Wat haar minder mols maakt. Ze zegt zelfs tegen Jamie en Sinan dat ze rustig aan moeten doen.
Serenade
Sarah stond verkeerd. En of je het als mol nou goed of fout doet maakt niet zoveel uit, als je maar weet dat 1 iemand fout staat. Bovendien wist Sarah dat ze op 12 moest staan, maar ze stond op 13. Dat heeft RP namelijk tegen haar gezegd. Na afloop van de opdracht probeert ze RP wijs te maken dat hij 13 heeft gezegd, maar RP is niet de mol en had dus geen reden om het verkeerd te zeggen.
Wat vind je van Merel dan hier? Die maakt zichzelf hier onnodig heel verdacht door op het laatste moment opeens fout te gaan staan.
Koffiepedia
Ik vind Sarah hier erg weinig in beeld komen, dus volgens mij heeft ze hier erg weinig invloed gehad.
Ze heeft tenminste 1 verkeerd antwoord ingetypt. Ook kon ze een antwoord niet vinden op het pak van Evelien. Toen iemand anders ging zoeken bleek het antwoord wel op haar pak te staan.
Sleutelhanger
Grootste anti-molactie. Waarom zou je als Mol zo erg helpen met die 750,- in de pot te brengen. Toegegeven dat Merel het ook doet, maar werkt wel degelijk minder hard mee dan Sarah.
Merel geeft ook gewoon haar goede cijfer door. We weten niet wie hier het cijfer van Sinan heeft doorgegeven en of daar discussie over was. Het was voor zowel Merel als Sarah bijna onmogelijk om hier te mollen.
Steentje bijdragen
Lees even het Merel vs. Sarah topic. Daar komt deze een paar keer aan bod.
In het vizier
Sarah pakt 500,-, waar Merel slechts de helft pakt.
Die ene 250 kan ik niet verklaren. Maar dit geldt ook voor Merel bij de tuktuks. Ze hebben allebei onmolse dingen gedaan.
Doordraaien
Sarah geeft de oplossing om toch maar even 600,- binnen te slepen.
Welke oplossing geeft Sarah precies? Merel en Sarah verdienen allebei 300. Sarah leidt Merel en Niels nog af door zich met hun plaatje te bemoeien elke keer.
Er zijn zoveel punten waarop Sarah als Mol veel beter had kunnen mollen of überhaupt had moeten mollen.
Wil je zeggen dat dit niet voor Merel geldt? Die staat dik bovenaan qua geldverdiensten. Dan had je het als mol toch ook wel beter kunnen doen. Sarah pakt tenminste nog mingeld waar dat kan (Roulette, tuktuks).