Ik ben nog eens door deze opdracht gefietst (badum tsss) en heb geprobeerd om de droge feiten over deze opdracht mooi in tabelletjes te zetten.
De kleur van de fietsen is een testvraag. Dus laat me die er al meteen ingooien:
Oorspronkelijk had ik het idee om de route te reconstrueren om zo te kunnen achterhalen of iemand onnodige kilometers aan het doen was, maar ze zijn zowat elk punt in het centrum duizend keer gepasseerd.
Bij deze toch een kaartje met daarop de 4 kerken aangeduid:
Carmen is het start- en eindpunt van de opdracht. Ze volgen dan voornamelijk de hoofdstraat (Calle 10 voor wie het wil opzoeken) waarop ook Jesús ligt.
De twee uiteinden (Carmen en La Chinca) liggen op 1 km fietsafstand van elkaar en daar rijden de kandidaten op elk beeld altijd tussen. Zelfs als ze op hun slakkentempo 12 km/u fietsen hebben ze dus nooit meer dan 5 minuten nodig om ieder punt te bereiken.
Het rode pinnetje is het punt waarop we Sinan tegen Evi horen zeggen "Ik zie de kerk (La Chinca) al. Ga maar voorop." Sinan vergist zich daar van kerk, want La Chinca is op dat moment nog niet in zicht. De kerk die Sinan ziet is de kerk waar de kandidaten voor staan tijdens opdracht 2 (en die ook in deze opdracht een aantal keer voorbij komt, maar zonder envelop).
Er zijn ook 18 pop ups in beeld geweest die iedere keer een groepje van 3 kandidaten opdroegen om een envelop te gaan nemen aan een kerk en bij de laatste 2 enveloppen dus ook 6 kandidaten opdroegen om dat te doen. Iedere kandidaat met een gewone fiets kreeg 2 boodschappen aan zich gericht. Evelien moest nooit op een locatie een envelop ophalen.
Daarbij hoort dan het volgende overzicht:
Wie goed telt, ziet dat er voor de 4e envelop 4 mensen worden opgeroepen. De reden is dat er op een bepaald moment leesbaar is dat op Niels zijn fiets staat dat Robèrt naar de Carmen kerk moet om 11u25 terwijl dat nooit zo in beeld kwam.
De meest obvious uitleg is natuurlijk dat de pop ups die in beeld kwamen weer niet overeenstemmen met de werkelijkheid. Enkel de 6 pop ups die te maken hadden met de 2 gevonden enveloppen en de pop up die je kan lezen op Merel haar fiets over Sinan zijn 100% juist.