Ik heb zoals elk jaar nog wat moeite om stemmen en zo uit elkaar te houden. Wie is het die via de porto vraagt of er een collectieve envelop is gepakt? Dat vind ik een redelijk curieuze term, omdat er tot dan toe geen sprake van is. De groep reageert er echter niet op.
Er gaat hier zo verschrikkelijk veel mis en zoveel is niet te zien, dat eigenlijk niet te beredeneren is wat mols is en wat niet.
- Het wegfietsen van Evi kan mols zijn, maar wordt gesteund door de groep.
- Het erop wijzen, dat de envelop om 11:15 gepakt mag worden is niet relevant, de goede personen zijn er niet
- Dat Evi op de goede plaats staat, zegt weinig. Als kandidaat doet ze dat goed, als Mol zou ze weten dat de goede personen er niet zijn
En zo verder.
Er blijft voor mijn gevoel maar heel weinig over. Heel misschien dit...
- Zeggen dat de envelop van Evi meteen gepakt kan worden is op zich mols, maar in deze situatie voor mijn gevoel niet. Immers, de envelop levert sowieso niets op. Een verkeerde opmerking kan een verdachtmaking opleveren die niet nodig is.
- Door weg te fietsen geeft Evi de controle uit handen en bovendien fietst ze naar de goede plaats op de goede tijd (onmols); het besluit over Sarah valt in mijn ogen later, dus Evi als Mol had niet kunnen weten dat er daarna verkeerde kandidaten mee werden gestuurd en had ook weinig invloed meer op het vervolg.
- Een groep van vijf of zes mensen is op de goede plaats voor een van de enveloppen. Ik kan me slecht voorstellen dat de Mol daarbij is, zeker als een van de drie juiste personen. Als een van de meefietsers is mogelijk, maar dan zou ik verwachten dat diegene probeert het juiste drietal uit elkaar te krijgen.
- Evi en Sarah kijken niet op elkaars scherm? Dat zou in ieder geval hebben opgeleverd, dat een van beide op een andere plaats moest zijn en/of dat er nog iemand op dezelfde plaats moest zijn en/of informatie over de andere locaties. Ik zie nergens dat ze die info delen. Gezien bovenstaande vind ik dat van Evi minder verdacht dan van Sarah.