Zo vlak voor de finale zijn de verdenkmakingen een beetje lastig. Zeker omdat we niks van Niels weten.
Sinan lijkt eruit zijn gevlogen op Merel. Komt het omdat hij zijn test langzamer heeft gemaakt dan Sarah? Nee, dat denk ik niet.
ALS dit het geval was geweest, hadden ze Sarah's verdenking op Merel ook getoond. Dat is niet gebeurd.
Van Sarah weten we ook niet heel veel. We hebben geen directe verdenking gehoord. Meer een beschrijving van verdachte acties en dat ze op 1 iemand zit, maar wie?Merel? Nee. Niels! Of ze is natuurlijk zelf de Mol.
Deze mysterie rondom Sarah's verdenking is niet de eerste keer dit seizoen. Aflevering 2 bijvoorbeeld sprak ze geen verdenking uit tijdens de test. De Mol kan altijd wel iets bedenken.
Deze situatie doet mij heel erg denken aan seizoen 14. Freek had een finalevrijstelling en hoefde de test niet te maken. Niels nu ook niet.
Wat wél opvallend is. We horen van Tycho, Sofie en Susan allemaal hun hoofdverdachte. Dit klopt en is niet erg, want Tycho en Sofie zitten op Susan. Tycho was langzamer en gaat naar huis. Op dat moment konden zowel Susan, Sofie en Freek nog de Mol zijn. Of Tycho was te traag of zat fout.
Ik vind het gek dat Sarah's verdenking niet is getoond als zij op Merel zat en Merel dus de Mol is. Dan had je precies dezelfde situatie en kon je nog alle kanten op met de Mol (als je alleen naar de verdenkingen kijkt).
Waarom dan niet Sarah's volledige biecht tonen?
Als zijzelf de Mol is kan zij makkelijk Merel noemen. Merel zit in de finale en dan zou je weer een Susan/Sofie conflict hebben. Plus het past bij haar stemgedrag tijdens de voorgaande afleveringen. Persoonlijk vind ik het minder vanzelfsprekend dat Sarah, op basis van deze situatie, de Mol is (Ik zeg niet dat ik het uitsluit).
Voor mij is de enige logische verklaring voor het weglaten van de 'eureka' biecht van Sarah is dat zij Niels als hoofdverdachte heeft en als enige hem verdenkt en dus goed zit. Waarom dit niet getoond is? Niels had een vrijstelling. Misschien was dit wel getoond, mocht hij de kans gehad hebben om zijn verdenkingen uit te spreken. Zijn winst was uiteindelijk niet echt gepland.
Ik word waarschijnlijk voor gek verklaard, maar het maakt mij niet zoveel uit. Too far gone now.
Ik wacht rustig af