Eindelijk thuis.
Vanwege een aanrijding bij Geldrop ging de trein niet verder dan Eindhoven. Met een omweg over Venlo ben ik toch nog thuisgekomen. Wel met 4x een overstap, maar het is gelukt.
Het lijkt wel of Jelsir op een andere fandag terecht is gekomen, want zoals hij het beschrijft, heb ik de dag helemaal niet ervaren. De Meet en Greet vond ik een chaos, de rijen liepen dwars door elkaar heen, zodat niemand wist in welke rij hij of zij stond. Dat moet de volgende editie echt beter, want eerder in het andere gebouw verliep het ook niet vlekkeloos. Ik zag zelfs iemand die ik bij de Meet en Greet van 1 uur ook al de trap op zag gaan, en bij die van 16.00 uur weer aanwezig was. Bij eerdere fandagen heb ik hem soortgelijke dingen uit zien halen. Maar wie weet, had ie wel van iemand een kaartje voor die tweede ronde gekregen.
De kinderveiling: er was een jongen die een joker had gekocht. Na de veiling voor volwassenen kwam een vrouw naar me toe, die me enthousiast mee had zien bieden, en ze vroeg me of ik die joker misschien wilde kopen, maar ik moest eerst een prijs noemen. Hij wilde hem eigenlijk niet kwijt, maar voor een goede prijs mocht ik hem hebben. Ik hoorde later pas dat hij er 11 euro voor had betaald, overigens. Maar die mevrouw wilde er een veelvoud voor hebben. Ik noemde wat bedragen: 20, 25, misschien 30 euro? Mevrouw was het daar niet mee eens, ik begreep dat ze er dus minimaal 80 euro voor wilde hebben.
Nou, dat lijkt me dus niet de bedoeling, dat joch werd nota bene gematst door Ron, die de veiling heel leuk aanpakte. En dan willen mensen de net verworven veiling-items nog op de fandag zelf verpatsen. Het joch keek heel blij toen ik niet op het handeltje in ging. Had ik natuurlijk weer, ik vond het gewoon niet netjes wat die vrouw deed.
Verder ben ik blij met mijn item, een van de koffie-overalls, die van Evelien. Ik had mijn zinnen al gezet op een van die overalls, maar ik wist dus niet dat die in de veiling zouden komen. Ik ben benieuwd wie de andere heeft gekocht.
Ik vond het een geslaagde dag. Als Heinz (wat ik niet hoop) een fandag over zou slaan, kom ik volgende keer op gelijke hoogte, qua aantal.
Het etentje met een klein groepje na de fandag is inmiddels een jarenlange traditie. De Chinees in Amersfoort zal nu de hoop wel hebben opgegeven dat we daar nog eens komen eten. We hebben nu een veel leuker adresje (ik zeg niet waar, want straks komen alle molloten daar eten, en daar is echt geen plek voor.....