Nieuws Zap is terug! Geef je nu op voor het avontuur van je leven!
Opmerkelijk:- Waar slaat die schoenmaatvraag in hemelsnaam op? Onze schoenmaten zijn niet de afstanden in cm of een andere standaard eenheid van afstand. Hoe zo ga je van het totaal aantal schoenmaten een lengte in meter aftrekken?
Hele rare vraag inderdaad. Er is wel een (flauw) antwoord op te verzinnen (wat overigens niet op het bord staat)Als iedereen achter elkaar gaat staan, dan staan ook alle schoenmaten achter elkaar. Daarna 346 meter achteruit lopen.
Ik heb dus ook erg moeite met de meerduidigheid van de vragen.- Als je de schoenmaten achter elkaar zet, krijg je iets van 43453941...enzovoort. Blijkbaar bedoelden ze "optellen" en daarna 349 aftrekken (en de eenheden maar even negeren) maar dat is wel iets anders dan achter elkaar zetten.- dat lepeltje-lepeltje was ook super onduidelijk. Als er bijvoorbeeld 8 kandidaten op hun rechter zij liggen, dan kunnen op 28 manieren twee kandidaten lepeltje-lepeltje liggen, maar slechts 4 tweetallen tegelijk. Maar "hoeveel van jullie" is dan gewoon 8, en niet 28 en ook niet 4.- gelukkig denkt Hulpmol precies hetzelfde als ik ook al dacht bij de aanpak van de lengte-berekening.Wel superfijn Hulpmol dat je deze prachtige schema's maakt!
Ik heb dus ook erg moeite met de meerduidigheid van de vragen.
Behalve dat er twee mensen boven stonden
Ook "in hoeveel talen kunnen jullie je gezamenlijk verstaanbaar maken" is op verschillende manieren op te vatten. Je kan ook alleen de talen tellen die iedereen kan spreken. (Als Mol zou je hier gebruik van kunnen maken maar voor zover we hebben gezien is dat niet gebeurd.)
De schoenmaatvraag leek mij gewoon een strikvraag met als antwoord 349, maar een getal met 3 cijfers past niet in het groene vlak toch? En 349 stond ook niet op het bord. Dan lijkt het mij toch logisch dat we de schoenmaten gewoon moeten optellen wat rond de 400 zal uitkomen, dus min 349 zal een getal geven wat op het bord kan staan. Maar als dat het geval is is de vraag echt compleet ridicuul gesteld.
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
RealityNet
Nu online
557 gasten en 5 vaste bezoekers