Toch grappig dat we nog steeds met die vragen bezig zijn, terwijl... hoe meer ik ze lees, hoe lastiger ik het vind om die vragen te beantwoorden. Taalkundig zijn ze zo krom gesteld, dat er eigenlijk maar een vraag met 100% zekerheid te beantwoorden is. Dat is die van de lengtes, wat met vrij grote zekerheid op '0880' uit moet komen (zie eerdere posts).
Maar de rest... Naast alle uitleg die ik gelezen heb, kan je 'In hoeveel talen kunnen jullie je gezamenlijk verstaanbaar maken?' ook interpreteren als 'Tel de talen die jullie allemaal spreken' - alleen in die talen kunnen ze zich immers 'gezamenlijk' verstaanbaar maken. Bij de hoedenmaten wordt 'de som van' weggelaten en, zoals eerder opgemerkt, wat het 'achter elkaar zetten van schoenmaten' betekent is helemaal onduidelijk. De hoogste score van het gemiddelde van het gevoel van humor is nog zo'n taalknagertje. En waarom niet gewoon "Hoeveel huisdieren verzorgen jullie in totaal?" in plaats van "moeten door jullie verzorgd worden".
Enfin... ergens hoop ik dat achteraf blijkt dat hier een hint in zat waardoor "we al heel lang hadden kunnen weten wie de Mol was" :-)
m0ll0m
(08 -> 80)