Ik zit nog niet in een tunnel; bij iedere opdracht verdenk ik weer iemand anders. En deze opdracht is wat mij betreft het meest ingewikkeld om te analyseren.
Naar mijn idee is deze opdracht een uitgelezen kans voor de mol om geld van andere kandidaten te doen verdwijnen (zoals anderen op dit forum al hebben opgemerkt). Het is niet voor niets dat Rik tijdens de uitleg van de opdracht zegt: "Onderweg mogen jullie geld
op naam pakken". Wat verwacht ik te zien van de mol in deze opdracht?
- De mol probeert de andere kandidaten vóór te zijn om geld te doen verdwijnen
- De mol blijft relatief lang in de ruimte met geld om zijn slag te slaan
Volgens deze redenering valt het volgende op:
- Sinan betreedt als eerste de ruimte. We horen hem zeggen: "Ik heb nog 8 minuten," en niet veel later lijkt hij de lasers te raken.
- Merel geeft van tevoren aan dat ze graag direct na Sinan (de aangewezen leider van het spel) aan de beurt is. Met nog 6,5 minuut te gaan bevindt ze zich nog in de ruimte. Ook geeft ze aan dat ze nog maar 4 minuten op de klok heeft. In beide gevallen lijkt ze zich relatief lang in de ruimte te bevinden, gezien de snelheid waarmee ze het parcours aflegt.
- Niels vertelt: "Ik had letterlijk iets van 1,5 minuut op het parcous doorgebracht."
- Nikkie geeft aan: "Ik heb nog zeeën van tijd," en we zien een klok met nog meer dan 7 minuten. Ze lijkt inderdaad met grote snelheid voor het eerste geld te zijn gegaan.
- We horen Sarah zeggen: "En toen zag ik m'n bordje: eindelijk, na 5 minuten." Ook Sarah blijft relatief lang in de ruimte.
- Jamie: ?
- Evelien: ?
- Rick Paul lijkt zich niet lang in de ruimte te begeven.
- Robèrt: ?
Helaas weten we te weinig over het parcours van Jamie, Evelien en Robèrt. Met name Merel en Sarah vallen op. Zij lijken zich relatief lang in de ruimte te bevinden. Merel is 8 kandidaten vóór; Sarah is 5 kandidaten vóór. Beide kandidaten hebben daarom de tijd en ruimte om veel te mollen. Volgens deze resultaten verdenk ik Merel het meest, maar er blijft één probleem voor de kijker.
Blijft het verdiende geld nu daadwerkelijk in de pot? Indien geld door Merel op naam van anderen is gepakt, is het logischerwijs ongeldig. Al het meegenomen geld is opgeteld bij de pot, maar we horen Rik niet bevestigen dat het juiste geld is gepakt. Wat is jullie gedachte hierover?
Deed de mol het geld verdwijnen in de ruimte of nam de mol ongeldig geld mee naar buiten?