Op het moment dat ze 'nog 4 minuten' zegt, zit zij gehurkt bij het paaltje van Niels. In de achtergrond zien we links van de balk haar eigen paaltje nog.
Ik vermoed dat ze op 6:24 haar 'tweede' geld al gepakt heeft en daarna nog even bij anderen gaat checken hoeveel geld ze hebben, of als ze de mol is, wat geld laat verdwijnen.
Het is wel duidelijk dat de volgorde niet deugt. Dit is in deze opdracht niet alleen bij Merel, maar bij haar maken ze het wel erg bont. Zoals Heinz al zegt, gebeurt wel vaker, zoek er niks achter.
Bij het terug kijken van de opdracht vind ik Merel toch behoorlijk verdacht in de opdracht. Vooral de screenshot die jij in de bovenstaande post laat zien springt er uit. Ik vind dat ze ook op andere plekken veel aandacht geeft aan aan andermans paaltjes met geld.
Ja, de montage is niet altijd chronologisch en overal is een verklaring voor te verzinnen... maar waarom wordt in de uitzending niet benoemd dat ze veel informatie over de locaties van de paaltjes van haar mede-kandidaten heeft en doorgeeft? (Omdat ze dat niet doet.) Waarom weet Niels niet waar zijn geld ligt, terwijl Merel die informatie had en had kunnen doorgeven? Waarom wordt haar niet gevraagd om terug te komen en haar geld veilig te stellen?
Niet chronologische montage is normaal, maar
de vertelling van de opdracht sluit meestal wel aan bij het werkelijke verloop ervan of op zijn minst bij de beleving van de kandidaten. Bij de beelden waarin ze gehurkt zit naast het geld van Niels is dat niet het geval. Ik kan mij daarom bijna niet voorstellen dat zij oprecht handelt tijdens deze opdracht. Misschien is het een kandidatentactiek, kennis is macht, maar ik vind het op dit moment lastig haar niet als mol te zien.
Ik had de plekken van de screenshots uitgezet op de plattegrond van de opdracht. Dit is mijn versie ervan, omdat ik die voorhanden had. Mijn overzicht is aangevuld met behulp van het overzicht van cartitele, dus alle credit aan hem.