Dat is wat ik probeer te doen Bodejos. Ik beweer niet dat mijn manier van rekenen de beste is, maar ik besef wel dat ook het 'wat niet in de pot gekomen is' een rol speelt.
Hier in ieder geval mijn update van deze week:
Met de manier van rekenen bij:
6.1 Steentje bijdragenHet verdiende (min)bedrag wordt gelijk verdeeld over iedereen betrokken bij de deelopdracht. Sinan gaat dus ook mee bij de 9 verschillen en Sarah gaat mee bij het rode draadje zoeken.
Voor wat uit de pot gehouden is, ligt het moeilijker:
- Voor de geslaagde opdracht: Het had 250 euro meer kunnen zijn voor die pletwals, maar Merel, Rick Paul, Sinan en Sarah waren alle 4 aanwezig toen besloten werd niets extra in te zetten. Dus ieder 62,5 euro uit de pot gehouden.
- Voor een niet geslaagde opdracht: Het geld dat niet in de pot kwam door een opdracht goed uit te voeren wordt evenredig verdeeld over iedereen. Het deel dat extra verdiend kon worden indien voor 250 euro extra gekozen werd, reken ik niemand aan omdat de opdracht niet slaagde en het dus eigenlijk goed is dat dat extra deeltje niet werd ingezet. Dus dat gaat naar de 'onbepaald' kolom.
6.2 Links/rechtsHet verdiende (min)geld is weer heel logisch in te vullen.
Het bedrag dat niet in de pot kwam, is dan weer het bedrag dat verdiend had kunnen worden indien je wel aankwam.
De 700 magische euros die niet verdiend werden, gaan bij onbepaald, want we krijgen geen bevestiging van wat daarmee moest gebeuren.
Conclusies:- Merel stond al eerst qua verdiend geld en staat nu nog comfortabeler eerst gezien haar positieve balans deze aflevering. Ze haalt er ook niet zoveel uit als een ander waardoor Niels haar nu voorbijsteekt naar plaats 2 in de lijst van geld uit de pot houden.
- Niels heeft dus veel geld uit de pot gehouden, maar ook actief geld uit de pot genomen. Hij is nu de slechtst verdienende kandidaat geworden.
- Rick Paul hield ook veel geld uit de pot weer en heeft er ook actief een hap uit genomen. Hij blijft comfortabel de kandidaat die er het meest uit gehouden heeft en staat nu 2e in de lijst van het geld dat actief de pot in ging.
Niels en Rick Paul zouden op basis van deze theorie voor mij de enige mogelijke verdachten zijn.
- Merel en Sarah staken te veel geld in de pot
- Sinan hield te weinig geld uit de pot
- Jamie is zowat vlees noch vis. Steekt niet bijzonder veel in de pot, maar verdient wel meer dan 3 andere kandidaten. Hij houdt een behoorlijk deel uit de pot, maar nu ook niet uitzonderlijk veel.